TøffiTrynet☠ Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 Hvorfor/hvorfor ikke? 😊 Og om du gjør: Hvilke saker brenner du for, og hvilket parti er du med i? Selv står jeg på 4. plass for Venstre. Saker som opptar meg er grønn vekst, miljø, og barn og unges oppvekstmiljø. Og kultur. Gleder meg til valgkampen! 😊
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #2 Skrevet 29. mai 2015 Ja, det gjør jeg. Står som nr.2. Her er det å få stoppet nedleggelse av barneskoler og rasering av lokalmiljøene som er det jeg brenner mest for. Anonymous poster hash: 3dec3...fe4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #3 Skrevet 29. mai 2015 Ja, for høyre. Er engasjert i nærings- og eiendomsutvikling i kommunen for økte inntekter og utbygging av ulike tilbud. Kommunen har til nå bomma på at det ble bygget mye for 10-15 år siden men har deretter stoppet helt opp. Vi har i år det laveste antall ettåringer på over 20 år og barnehagene permitterer folk... Dette vil fortsette oppover i skolen og det vil bli mindre og mindre grunnlag for foreninger, idrett og all kultur egentlig.. Anonymous poster hash: d2a80...c82
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2015 Flott!! Bra med lokalt engasjement. Det er tross alt hverdagen vår..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Jeg står på 2 plass (kumulert) på lista til Arbeiderpartiet. Har alt for mange meninger til å holde dem for meg selv. Saker jeg virkelig brenner for er oppvekstvilkår i kommunen vår. God og framtidsrettet skole og barnehage er viktig for meg. Akkurat vært med å vedta at vi skal legge ned tre gamle og slitte barnehager, selge disse bygga og bygge en ny 4 avd barnehage. Næringsutvikling er også viktig da dette bidrar til penger inn i kommunekassa som igjen gjør at vi får penger til andre formål. Generelt legge til rette for aktiviteter i kommunen vår. Det skaper sosiale arenaer og trivsel for innbyggerene. Anonymous poster hash: 60a5f...284
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Nei. Jeg klarer ikke å enes om ett parti i tilstrekkelig grad til at det er aktuelt. F.eks er jeg ideologisk mest enig med Venstre, men kommer aldri noensinne til å stemme på et parti som samarbeider med FrP. ...så jeg begrenser det politiske engasjementet mitt til mer temaspesifikke organisasjoner. Anonymous poster hash: c9fd7...7de
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #7 Skrevet 30. mai 2015 Nei, har klart å holde akkurat lav nok profil til at jeg slapp denne gangen, har rett og slett ikke tid! Men om fire år ser jeg det som ganske sannsynlig at jeg står på lista. For Arbeiderpartiet. Anonymous poster hash: 8bd5e...afe
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #8 Skrevet 30. mai 2015 Det gjør jeg, står på nr 2 på lista. FrP er mitt parti. Saker som opptar meg er skole, barnehage, barnefattigdom og stopp av innvandring i landet og spesielt i vår kommune. Anonymous poster hash: e9d22...35a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #9 Skrevet 30. mai 2015 Det har jeg dessverre ikke helse til. Men tidligere har jeg arbeidet tverrpolitisk med ulike temaer innenfor kultur, barne- og ungdomspolitikk, arbeidslivspolitikk osv både nasjonalt og internasjonalt. Anonymous poster hash: ac35f...459
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #10 Skrevet 30. mai 2015 Nei. Jeg har ikke tid til det, og ikke noe jeg vurderer før ungene evt har flytet ut. Mannen sto på liste og kom inn som vara for noen år siden. Han spurte meg før han satte seg på lista, jeg sa greit så lenge det ikke går utover ungene dine. Jeg er nemlig oppvokst med en politiker far, så jeg vet hvor mye tid dette tar. Det skal sies at min far er veldig politisk engasjert, men jeg vet hvor ødleggende dette kan være for familien også. Mannen min mente dette skulle gå helt fint, og siden han bare var vara gikk det helt fint. Det var helt til første papirmølje dumpet ned i postkassa og alle møteinnkallelsene kom. Da hadde ikke døgnet nok timer lengere og han skjønte hvorfor jeg sa som jeg sa. Han måtte gi seg etter ett år, for da syns ungene det var vanskelig at pappa nesten aldri var hjemme lengere. Vi har ikke barnsammen, men barn på hver vår kant slik at det ble ikke det samme om det bare var meg hjemme. Men jeg har stått på liste til stortingsvalg. Før jeg fikk barn, og hovedgrunnen til at jeg gjorde det var for å irritere pappa. Politisk engasjert har jeg alltid vært, men det som er mest gøy er å diskutere med pappa og mene det motsatte av han bare for å være uenig. J Så med unger i hus syns jeg det err mye viktigere å ha tid til de og ha tid til å bli med på de tingne de driver med. Stiller opp på dugnade, arrangemang på skole osv. Jeg har mange ganger stått med ordføreren på dugnader, vi har stekt vaffler sammen slik at selv om jeg ikke er politisk engasjert så er jeg engasjert bare på ett annet plan. For meg og min familie er dette viktigere og dette gangner også andre. Anonymous poster hash: 32d41...21f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #11 Skrevet 30. mai 2015 Ja, med eit håp om å ikke komme inn. Politisk engasjement er vel og bra, men de fleste kommuner i norge har nærmest vedtatt at de ikke ønsker småbarnsforeldre (først og fremst -mødre) i kommunestyret. Kveldsmøter er drepen for familien, spesielt når en fra før jobber turnus. Anonymous poster hash: fd66c...80e
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #12 Skrevet 30. mai 2015 Hvordan blir folk valgt ut egentlig? Jeg har fått forespørsel et par ganger fra samme parti, om jeg ikke kan tenke meg å stå på velglisten. Hvorfor i all verden vil dem ha meg tenker jeg? Jeg er nyinnflytter i kommunen og aldri vært politisk aktiv. Anonymous poster hash: af998...c9c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #13 Skrevet 30. mai 2015 Nei..... Anonymous poster hash: ea28d...113
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #14 Skrevet 30. mai 2015 Ja det gjør jeg. Står 3 plass på "bygdelisten", tverrpolitisk gruppering som er en av kommunens største partier. Sto på 2 for høyre sist valg. Er opptatt av næringsliv, samhandling og skole. Anonymous poster hash: 79a60...072
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #15 Skrevet 30. mai 2015 Ja. Står på 6.plass på lista til SV. Kjemper blant annet mot nedleggelse av skoler og barnehager, og ønsker at kommunen skal ta imot flere flyktninger, spesielt fra Syria. Anonymous poster hash: 9e759...bd6
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #16 Skrevet 30. mai 2015 Ja, det gjør jeg, men langt ned på listen slik at jeg vet at jeg ikke blir valgt. Anonymous poster hash: f16b7...8c3
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #17 Skrevet 30. mai 2015 Ja, jeg står på sjetteplass for SV. Er svært engasjert i politikk, og har egentlig alltid vært det. Familiesituasjon med tre små barn + studier og full jobb, hindrer meg i å stå enda lenger oppe. Det får bli om fire år... Anonymous poster hash: ec2a0...10e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå