Gå til innhold

Fortell meg positive ting med lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen starter et nyere og bedre liv. Ingen brød! Har lagd jobbmat klar: 100 gram karbobadedeig med hakka tomat og kokt squash :) (squashsketti?) grønn smoothie til frokost med litt grønt eple, spinat, mager vaniljekesam og vann og isbiter til frokost. Og et egg kanskje :) vil man miste all energi i starten? Har prøvd før og får sabla hodepine! Jeg vil ha et sunnere kosthold. Veier 57 kilo, men har "babyfett" på kroppen.

Anonymous poster hash: 5684b...8a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er lavkalori og lavfett. En veldig dårlig kombinasjon.

Kroppen må ha energi enten gjennom fett eller karbohydrater. Ved lavkarbo skal karbohydratene erstattes med fett. Du burde lese deg opp om kostholdet for du kommer til å gå på en skikkelig smell uten noen former for energikilder.

Skrevet

Tenkte å starte med psmf ja :) og der har jeg lest!

Skrevet

Går vel for det samme? Uansett, vil etter psmf gå over til mindre karbohydrater.

Skrevet

Går vel for det samme? Uansett, vil etter psmf gå over til mindre karbohydrater. Anonymous poster hash: 5684b...8a0

Nei, PSMF er en ekstremdiett hovesaklig for ekstremt overvektige personer. Lavkarbo er en livsstil.

Skrevet

Ved lavkarbo skal kroppen gå fra å bruke karbohydrater som energi, til fett. Det er klart det blir en veldig stor omveltning for både kropp og sinn.

Har en venninne som er veldig god på dette. Går raskt ned i vekt om hun holder seg til "reglene". Tenker aldri kalorier, bare fett og proteiner, samt litt karb.

Jeg veier like mye som deg, men velger å gå for alt-med-måte-dietten + trening, da jeg synes lavkarbo blir for mye "bal", ifht til resten av familien. Noe inni meg sier at det blir helt feil også. Velger derfor proteiner, grove karbohydrater OG fett for en sunnere og slankere kropp.

Les deg opp enda en gang på lavkarbo-konseptet, det er veldig viktig å finne din vei. Og husk å drikke mye vann.

Anonymous poster hash: f44d8...05a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...