Gå til innhold

Til dere som har silikon/venner med silikon og som har hatt problemer med dette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært interessant å høre om det bare er jeg som har fått store problemer med silikon(legen mener i allefall at det kommer av det...)

Anonymous poster hash: 0c281...e88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer på to i farta.

Hos den ene begynte silikonen å lekke ut av protesene på en slik måte legene hevdet var umulig. Silikon som lekker ut i vevet er svært vanskelig å fjerne, visstnok og kan skape infeksjoner og gi andre immunproblemer. Hun som opplevde dette måtte fjerne begge protesene og pga. silikonen som hadde lekket ut i vevet og infeksjonen kunne de ikke lukke sårene etterpå. Dermed gikk hun i ukesvis med åpne sår under hvert bryst og hjemmesykepleien var hjemme hos henne minst to ganger om dagen for sårstell. Hun var kjempesyk i lang tid og kom seg egentlig aldri ordentlig etter dette. Smerter i muskler og ledd, generelt veldig dårlig form.

Den andre fikk "uforklarlige" skuldersmerter, spesielt på ene siden. Hun var generelt mye syk, smerter i kroppen, mye hodepine, blæreproblemer... det var mye der også, jeg husker ikke alt. Hanglet i flere år etter at silikonen var operert ut, men kom seg ganske bra tross alt.

Hvilke problemer har du? Har du fjernet silikonen?

Anonymous poster hash: f3c66...b3d
Skrevet

Jeg har silikon på 9'ende året og i 2 år har jeg gått med store smerter i ene brystet og armen, har i tillegg hodepine, dårlig hukommelse osv...Fikk mannen til å kjenne på det brystet som verker og han sa det kjentes ut som en glassmanet, usj...man kjenner at det er riller liksom, glatte riller/bobler eller hva jeg skal kalle det....

Tok forresten  mammografi når det hele begynte, men fant ikke noe....

Nå skal jeg heldigvis i MR snart, så håper på et svar!

Man blir jo så redd....:-S

Skrevet

Jeg har silikon på 9'ende året og i 2 år har jeg gått med store smerter i ene brystet og armen, har i tillegg hodepine, dårlig hukommelse osv...Fikk mannen til å kjenne på det brystet som verker og han sa det kjentes ut som en glassmanet, usj...man kjenner at det er riller liksom, glatte riller/bobler eller hva jeg skal kalle det....

Tok forresten  mammografi når det hele begynte, men fant ikke noe....

Nå skal jeg heldigvis i MR snart, så håper på et svar!

Man blir jo så redd....:-S

De jeg nevnte over her slet også med hukommelsen, det glemte jeg å si.

Godt du får det undersøkt. Ikke verdt å gå med om det gjør deg syk!

Begge de jeg kjenner hadde det bra med seg selv uten silikonen, spesielt hun ene (som hadde størst implantat) var overrasket over hvor raskt hun aksepterte sitt nye kroppsbilde. "Det er jo bare pupper", som hun sa ;)

Lykke til, håper du finner ut av det og får gjort noe med deg :)

Skrevet

Takk:-) Jeg gjorde det pga asymmetri, så jeg tviler at jeg kommer til å akseptere kroppen min slik dessverre:-S Men jeg håper jo på en måte at det er silikonen som er noe galt med, for man går jo rundt og tror det verste når man ikke får bekrefta og undersøkt ting!:-S

Takk igjen forresten.-)

Skrevet

Takk:-) Jeg gjorde det pga asymmetri, så jeg tviler at jeg kommer til å akseptere kroppen min slik dessverre:-S Men jeg håper jo på en måte at det er silikonen som er noe galt med, for man går jo rundt og tror det verste når man ikke får bekrefta og undersøkt ting!:-S

Takk igjen forresten.-)

Om du har silikon pga. asymmetri så kan du jo ev. søke om å få redusert det andre brystet. Du får en litt annen profil, men det er ikke verdens undergang - det er en overgang ;)

Jeg har måttet akseptere en del synlige skavanker med kroppen min og har fått noen nye i løpet av året som kommer til å få folk til å glo når jeg går i bikini i sommer (om sommeren kommer ;) ). Jeg har jobbet mye med mine egne holdninger til dette, og har til slutt funnet roen med at jeg ikke orker å gå og føle på ting jeg ikke kan forandre. Det som er det er, det eneste jeg kan gjøre noe med er min egen holdning til det - og da har jeg det bedre om jeg aksepterer det. Jeg fokuserer på det som fungerer med kroppen, og velger å gi det andre null fokus. Det er øvelse, men det fungerer!

Skrevet

Jeg får se hva jeg gjør, ser frem til undersøkelse nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...