Gå til innhold

Bleieavvening!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på med bleieavvening å i barnehagen får han visst klistermerket som motivasjon.

Det har ført til at han nå har gått 2 dager uten noen uhell i barnehagen! :)

Dette må jeg visst innføre her hjemme også for her går det ikke like bra.

Men skal jeg gi klistermerket bare når det kommer noe på do?

Eller hver gang han går på do?

For tok han på do i dag å da kom det ingenting,å da ble han hysterisk når jeg ikke fant frem klistermerket.

Også har jeg enda ett dumt spørsmål! :P

Hvor gjør dere av klistermerkene han får?

Har liksom ikke så veldig lyst å ha de overalt på veggene her i huset :P

Anonymous poster hash: 9fd5c...a1b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fikk han klistermerker på et ark vi hengte opp på baderomsveggen.. Han fikk kun når han gjorde noe, men var ikke noe sutring her! Han forsto det, å vi sa det i en positiv tone at "jaja, da får du vel til neste gang".

Anonymous poster hash: c51b1...0d7

Skrevet

Vi ga klistremerker hver gang hun satt på do i starten..

Anonymous poster hash: 5cb7d...89a

Skrevet

Det er forskjellig hvordan folk gjør det ja :P

Skrevet

Vår jente på 3 var nok veldig klar for å slutte Siden hun var tørr i bleien om natten å tørr i timesvis på dagtid. Men hun sleit veldig med å bæsje på do. Så jeg lovte henne at hun kunne plukke en ting hun virkelig ønsket seg fra lekekatalogen. Da pekte hun seg ut lego friends. så vi dro og kjøpte den inn å satte på hylla I tilfelle butikken var stengt den dagen gun fikk det til. Var like før helg å hun holdt seg i nesten ei uke så en kan tenke seg hvor vondt det gjorde da det endelig skulle ut...vi snakket om hvor gøy det skulle bli å få den å bygge osv....så da hun fikk det til som faktisk var selveste 17.mai klokka 19.00 var det jo greit at vi hadde kjøpt det på forhånd for da var hun veldig klar for å få legoen sin. ble en liten time senere i seng den ddsgen for vi måtte jo prøvw legoen men siden har hun bæsja på do.....

skulle jeg gitt klistremerker ved doturer hadde det kun vært ved resultat i do å heller gjort det slik at når ungen hadde fått så så mange merker så vanket wn liten premie. skal ikke mye til før det blir en vane for dem å gå på do likevel så..

Anonymous poster hash: 67c02...293

Skrevet

Vi gir klistremerke for bæsj i do, det var der problemet låg. Etter tre dagar utan uhell gjekk vi i leikebutikken.

Skrevet

Hvordan man gjør det må neste komme an på hva man kan se som en prestasjon. Her ville hun ikke en gang sitte på potta, så først fikk hun klistremerker for å i det hele tatt sette seg. Når det gikk greit gikk vi over til å gi klistremerker bare når det kom noe. Nå får hun det stort sett bare når hun bæsjer, for nå er det det som er utfordringen.

Vi begynte med å klistre dem på et ark, men så ville hun ha dem på badekaret, og en dag hadde hun tapetsert dolokket med klistremerker... :-P Så nå har vi klistremerker ganske mange steder. ;-)

Anonymous poster hash: 07046...71a

Skrevet

Vi bruker nonstop da. Har sortert i 3 glass (bæsjepremie, tissepremie og sitte på do premie). Bruker små smarties for å sitte på do og store om det kommer noe.

Tror jeg ville hatt et ark eller bok til å samle klistremerker.

Anonymous poster hash: addbd...128

Skrevet

Vi gir klistremerke for bæsj i do, det var der problemet låg. Etter tre dagar utan uhell gjekk vi i leikebutikken.

Her er problemet tissing også,men kun hjemme tydligvis.

Tar han på do ofte men likevel tisser han i trusen.

Har også prøvd å ha på han bukse uten truse så han skal kjenne bedre når han tisser på seg men det hjelper ikke,han sier aldri ifra når han må på do.

Så må nok gi klistermerket for både tissing og bæsjing her en stund.

Vi har en svær premie som venter han når han har sluttet med bleier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...