Gå til innhold

Noen som har hatt hund med kramper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk med førstemann, døde katten min 14 dager før termin. Er gravid med andremann og nå er hunden syk. Veterinærene jeg har snakket med mente det absolutt ikke haster med behandling, men om medisinen vi får ikke virker må vi vurdere avliving. For da er det ikke epilepsi, men svulst eller kreft i hodet som trigger anfall. Han har hatt to anfall idag og jeg gråt begge gangene, det ser så fælt ut.

Men er det noen som har hatt hund der anfall var helt ufarlig? Noen solskinnshistorier?

Anonymous poster hash: e4358...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en hund med epilepsi. Han hadde vel første anfall da han var ca 2-3 år. Og lever enda i dag, 15 år gammel. :)

Fikk medisin for det hver dag og hadde da sjelden anfall, kanskje sånn ca ett anfall hver 2.mnd. Måtte slutte med medisinen da han var 14 år pga dyrlegen syntes han var for gammel til å stå fast på det siden han hadde så sjeldne anfall, og så var det noe med hjertet hans også som spilte inn.

Anonymous poster hash: 6918e...3f8
Skrevet

Epilepsi er arvelig, og noen oppdrettere avler på syke hunder dessverre så innen noen raser begynner epilepsi bli ganske vanlig.

Bl.a shelti'ene er det en del epilepsi på, og den rasen tåler ikke medisinene noe godt heller...

Men det kan gå helt greit, jeg har vokst opp i en storfamilie hvor alle har hund. Besteforeldre, foreldre, tanter, onkler og vi selv, alle har hund, mange har mer enn en hund og flere avler på hundene sine. Akkurat nå er det to hunder i omgangskretsen vår som har epilepsi, begge lever godt på medisiner.

Bakover i tid vet jeg om en hund som hadde svulst på hjernen og måtte tas.

Anonymous poster hash: 92eff...3ce

Skrevet

Takk for svar. Er ingen epilepsi i familien til hunden.

Anonymous poster hash: e4358...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...