Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 Har snakket med 2 forskjellige saksbehandlere i NAV, som sier 2 forskjellige ting... Ønsker derfor et 3. svar.Er i fødselspermisjon nå, men uten jobb... var sykemeldt i 1 år før jeg fikk mitt første barn og "mistet" derfor jobben. Fikk innvilget dagpenger direkte etter permisjonen med 1.mann. aVar på dagpenger i 2 år før denne permisjonen min, så foreldrepengene er regnet ut fra dagpenger.Kan jeg få innvilget dagpenger igjen etter permisjonen min er over?Den ene sier JA, den andre sier NEI, fordi grunnlaget til foreldrepengene er fra dagpenger.Jeg har helseproblemer som gjør at jeg ikke kan ta en hvilken som helst jobb, dette vet NAV. Men ikke så store i følge NAV at jeg er minst 50% arbeidsufør og kan motta uføretrygd eller AAP.Derfor blir arbeidstilbudet en god del begrenset for min del, og det har ikke noe med at jeg ikke gadd å skaffe meg jobb på de 2 år med dagpenger.Legen mener NAV må hjelpe meg å finne egnet arbeid (dette skrev hun til de), det gjorde de ikke mens jeg fikk dagpenger. Ble overlatt til meg selv. Anonymous poster hash: 1b805...145
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #2 Skrevet 29. mai 2015 Virker som du faller mellom to stoler her. Du har jo brukt opp tiden din på dagpenger, spørsmålet er om foreldrepermisjon gir opptjening til ny tid på dagpenger og det tviler jeg på at står svart på hvitt i lovverket om det gjør og da blir det synsing og personlige meninger du får som svar når du spør hos nav... Jeg skjønner godt om det ikke er det, da kan man jo misbruke det systemet veldig. Gå på dagpenger i 2 år, få en unge og ha foreldrepenger i 1 år, nye 2 år på dagpenger, få en uke til og ha 1 år på dagpenger igjen. Får man 2-3 unger da så blir det mange år med sugerøret inn i statskassa uten å løfte en finger. Men så kommer det med nedsatt helse og vanskeligheter med å skaffe seg jobb inn i bildet, og pga det havner du mellom barken og veden. Har du prøvd å skrive inn til nav via dine sider på nett? Da vil du få et skriftlig svar å gå ut ifra, hos nav er de alltid veldig nøye med hva slags skriftlige svar de sender ut, for da kan du jo i ettertid bevise hva du har fått beskjed om. Håper det ordner seg for deg, om ikke annet må du jo ta den jobben du får selv om du i utgangspunktet vet at helsen ikke vil holde. Er man ikke frisk og tvinges ut i full jobb som kroppen egentlig ikke takler må man bare være såpass kynisk, så får du helle bli sykemeldt om/når det ikke går lenger... Anonymous poster hash: b55a9...a4a
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #3 Skrevet 29. mai 2015 Virker som du faller mellom to stoler her. Du har jo brukt opp tiden din på dagpenger, spørsmålet er om foreldrepermisjon gir opptjening til ny tid på dagpenger og det tviler jeg på at står svart på hvitt i lovverket om det gjør og da blir det synsing og personlige meninger du får som svar når du spør hos nav... Jeg skjønner godt om det ikke er det, da kan man jo misbruke det systemet veldig. Gå på dagpenger i 2 år, få en unge og ha foreldrepenger i 1 år, nye 2 år på dagpenger, få en uke til og ha 1 år på dagpenger igjen. Får man 2-3 unger da så blir det mange år med sugerøret inn i statskassa uten å løfte en finger. Men så kommer det med nedsatt helse og vanskeligheter med å skaffe seg jobb inn i bildet, og pga det havner du mellom barken og veden. Har du prøvd å skrive inn til nav via dine sider på nett? Da vil du få et skriftlig svar å gå ut ifra, hos nav er de alltid veldig nøye med hva slags skriftlige svar de sender ut, for da kan du jo i ettertid bevise hva du har fått beskjed om. Håper det ordner seg for deg, om ikke annet må du jo ta den jobben du får selv om du i utgangspunktet vet at helsen ikke vil holde. Er man ikke frisk og tvinges ut i full jobb som kroppen egentlig ikke takler må man bare være såpass kynisk, så får du helle bli sykemeldt om/når det ikke går lenger... Anonymous poster hash: b55a9...a4a Jeg vil gjerne ha en jobb, men gjerne maks 50% om jeg skal klare å holde ut, men det er litt begrenset utvalg av slike stillinger. Takk for tips om å spørre NAV skriftlig. Anonymous poster hash: 1b805...145
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #4 Skrevet 29. mai 2015 Noen andre som vet? Anonymous poster hash: 1b805...145
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 prøver igjen, om noen vet helt sikkert Anonymous poster hash: 1b805...145
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå