Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 Er det bare meg eller har de fleste bøker et islett av noe tragisk ved seg? Jeg trenger en oppmuntring og trenger ditt tips slik at jeg kan unngå triste bøker, eller der det fine bare ses i relief til det triste. Hvilken bok er den morsomste du har lest og hva handler den om? Anonymous poster hash: 89f9a...66a
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #2 Skrevet 29. mai 2015 "Hundreåringen som hoppet ut av vinduet og forsvant" kommer høyt på listen. "Haikerens guide til galaksene" er også kneggende morsom. Anonymous poster hash: fb746...e61
Jordbærblomst Skrevet 29. mai 2015 #3 Skrevet 29. mai 2015 "Hundreåringen" er hysterisk! Samme med "En mann ved navn Ove", den er også herlig! Man sitter rett og slett å ler høyt uansett hvor man er.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #4 Skrevet 29. mai 2015 Prosjekt Rosie er en fornøyelig bok, mannen lurte flere ganger på hva jeg satt og gliste av borte i sofakroken http://www.aschehoug.no/nettbutikk/prosjekt-rosie-1-aco.html Bringebærpiken er en bok som jo starter med en "tragedie" i hovedpersonens liv, men det er en feel-good bok likevel. Stemningen i boken er herlig, den er lettlest og fin. Jeg har lånt den bort til de fleste venninnene mine, den har gått på rundgang, og absolutt alle har likt den. De fleste har sagt at den er umulig å legge vekk og den er så god å lese liksom... http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=10029643 Anonymous poster hash: 39dbd...347
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #5 Skrevet 29. mai 2015 Jeg skulle også til å foreslå 100-åringen, den er utrolig morsom. Det er noe med språket i den som gjør den ekstra morsom. Den andre boken Analfabeten som kunne regne er også ganske morsom, men ikke like bra. Anonymous poster hash: 54df6...d0b
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #6 Skrevet 29. mai 2015 En mann ved navn Ove - ler og griner om en annen. En nydelig bok!!! En finsk fyllefants dagbok - hysterisk og usensurert. Filmen anbefales ikke. Anonymous poster hash: fb7c8...523
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #7 Skrevet 29. mai 2015 En mann ved navn Ove - ler og griner om en annen. En nydelig bok!!! En finsk fyllefants dagbok - hysterisk og usensurert. Filmen anbefales ikke. Anonymous poster hash: fb7c8...523 Hva gjelder innhold i sistnevnte så sier det seg selv. Den om Ove vil jeg ikke avsløre. Den er SÅ bra! Anonymous poster hash: fb7c8...523
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #8 Skrevet 29. mai 2015 Jeg skulle også til å foreslå 100-åringen, den er utrolig morsom. Det er noe med språket i den som gjør den ekstra morsom. Den andre boken Analfabeten som kunne regne er også ganske morsom, men ikke like bra. Anonymous poster hash: 54df6...d0b Å, handling ja. 100-åringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant handler om livet til en mann som på 100-årsdagen sin rømmer fra et aldershjem (som tittelen tilsier). Den er en blanding av tilbakeblikk fra hovedpersonen sitt liv, og hva som skjer med ham etter at han rømmer. Begge deler like usannsynlig, men likevel på et underlig vis litt troverdig. I tilbakeblikkene får man litt verdenshistorie med på kjøpet selv om de spesifikke hendelsene er fiktive. Anonymous poster hash: 54df6...d0b
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #9 Skrevet 29. mai 2015 Har lest Hundreåringen, likte den delvis. De hengte revenes skog er morsom! Kom på nå en selvhjelpsbok, tror jeg det var, skrevet av en engelskspråklig 16-åring (?) om hvordan hun var en vanlig jente, men var lei av det og brukte alle triks i boka for å bli en jente som ble lagt merke til, og skrev så bok om det. Noen som vet hva den heter? Takk for lenker (vær så snill moderator ikke kall det reklame og slett det, det er faktisk nyttig!) hi Anonymous poster hash: 89f9a...66a
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #10 Skrevet 29. mai 2015 Det må bli Dag Solstad "Gymnaslærer Pedersens beretning om den store politiske vekkelse som har hjemsøkt vårt land" med hele Solstads skråblikk, vidd og humor. Vel også "L" av E. Loe Anonymous poster hash: 572c6...4e3
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #11 Skrevet 29. mai 2015 Har lest L. Hvordan er språket i Bringebærpikene og Prosjekt Rosie? Jeg klarer bare ikke dårlig språk! Det er så deilig med mange forslag, tusen takk! hi Anonymous poster hash: 89f9a...66a
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #12 Skrevet 29. mai 2015 "Klokken i Makedonia". Lo så tårene trillet av de fantastiske, tørre beskrivelsene av all verdens vanvittige situasjoner. Anonymous poster hash: efdc4...1c7
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #13 Skrevet 29. mai 2015 Kjell aukrust "slipp ham inn" Anonymous poster hash: 7dbf9...a9a
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #14 Skrevet 29. mai 2015 "De og vi"- klassiker fra 50-tallet om en ung husmor som ikke helt klarer å leve opp til kravene om å holde hjemmet perfekt. Anonymous poster hash: fb746...e61
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #15 Skrevet 29. mai 2015 Ungdomsbøker, men slenger de inn "De Fire og Han Som Gjør Galt Værre". Fantasy som handler om 4+1 venner fra en småby i Norge som plutselig trengs for å redde verden. Jesper Schtadig og Salt Efahn er de to navnene jeg kommer på i farta. Anonymous poster hash: ddd35...0fa
Helene Harepus Skrevet 29. mai 2015 #16 Skrevet 29. mai 2015 Prosjekt Rosie er veldig morsom! (Jeg leste den på engelsk så jeg vet ikke hvordan den norske oversettelsen er).
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #17 Skrevet 29. mai 2015 Mannen som elsket Yngve- Tore Renberg Anonymous poster hash: 5b947...2d4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #18 Skrevet 29. mai 2015 På høye hæler over Grønland! Anonymous poster hash: 3d694...0a9
Gjest Antarctica Skrevet 29. mai 2015 #19 Skrevet 29. mai 2015 Noe sånt som "En kort oversikt over traktorens historie i Ukraina", eller hva den het. Hylende morsom! Alt av Arto Paasilinna, "Tordengudens sønn", "Harens år" osv
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #20 Skrevet 29. mai 2015 Den merkelige hendelsen med hunden den natten!!! Tror aldri jeg har vært borti en bok jeg har ledd halvparten så mye som en gang. Anonymous poster hash: 7f2ea...edd
beef sister Skrevet 29. mai 2015 #21 Skrevet 29. mai 2015 Noe sånt som "En kort oversikt over traktorens historie i Ukraina", eller hva den het. Hylende morsom! Alt av Arto Paasilinna, "Tordengudens sønn", "Harens år" osv Hvilken vil du anbefale først? Av Arto Paasilinna.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #23 Skrevet 29. mai 2015 Anbefaler forøvrig hundreåringen som lydbok. En helt uovertruffen fortellerstemme! Noen bøker er absolutt best som lydbøker! Anonymous poster hash: 79c3c...eb3
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #24 Skrevet 29. mai 2015 Å ja! Arto Paasilina er morsomt. Kollektivt selvmord eller hva den het er en av de morsomste. Det er litt samfunnskritikk i bøkene hans. Anonymous poster hash: 79c3c...eb3
Gjest Antarctica Skrevet 29. mai 2015 #25 Skrevet 29. mai 2015 Noe sånt som "En kort oversikt over traktorens historie i Ukraina", eller hva den het. Hylende morsom! Alt av Arto Paasilinna, "Tordengudens sønn", "Harens år" osv Hvilken vil du anbefale først? Av Arto Paasilinna. Harens år Kollektivt selvmord nei, uansett, bare kjør i gang med Paasilinna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå