Gå til innhold

Den morsomste boka du har lest


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller har de fleste bøker et islett av noe tragisk ved seg? 

Jeg trenger en oppmuntring og trenger ditt tips slik at jeg kan unngå triste bøker, eller der det fine bare ses i relief til det triste. 

 

Hvilken bok er den morsomste du har lest og hva handler den om?



Anonymous poster hash: 89f9a...66a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hundreåringen som hoppet ut av vinduet og forsvant" kommer høyt på listen. "Haikerens guide til galaksene" er også kneggende morsom.



Anonymous poster hash: fb746...e61
Skrevet

"Hundreåringen" er hysterisk!

Samme med "En mann ved navn Ove", den er også herlig!

 

Man sitter rett og slett å ler høyt uansett hvor man er.

Skrevet

Prosjekt Rosie er en fornøyelig bok, mannen lurte flere ganger på hva jeg satt og gliste av borte i sofakroken ;)

 

http://www.aschehoug.no/nettbutikk/prosjekt-rosie-1-aco.html

 

Bringebærpiken er en bok som jo starter med en "tragedie" i hovedpersonens liv, men det er en feel-good bok likevel. Stemningen i boken er herlig, den er lettlest og fin. Jeg har lånt den bort til de fleste venninnene mine, den har gått på rundgang, og absolutt alle har likt den. De fleste har sagt at den er umulig å legge vekk og den er så god å lese liksom...

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=10029643



Anonymous poster hash: 39dbd...347
Skrevet

Jeg skulle også til å foreslå 100-åringen, den er utrolig morsom. Det er noe med språket i den som gjør den ekstra morsom. Den andre boken Analfabeten som kunne regne er også ganske morsom, men ikke like bra.



Anonymous poster hash: 54df6...d0b
Skrevet

En mann ved navn Ove - ler og griner om en annen. En nydelig bok!!!

En finsk fyllefants dagbok - hysterisk og usensurert. Filmen anbefales ikke.

 

Anonymous poster hash: fb7c8...523

Skrevet

En mann ved navn Ove - ler og griner om en annen. En nydelig bok!!!

En finsk fyllefants dagbok - hysterisk og usensurert. Filmen anbefales ikke.

 

Anonymous poster hash: fb7c8...523

Hva gjelder innhold i sistnevnte så sier det seg selv. Den om Ove vil jeg ikke avsløre. Den er SÅ bra!

 

Anonymous poster hash: fb7c8...523

Skrevet

 

Jeg skulle også til å foreslå 100-åringen, den er utrolig morsom. Det er noe med språket i den som gjør den ekstra morsom. Den andre boken Analfabeten som kunne regne er også ganske morsom, men ikke like bra.

 

Anonymous poster hash: 54df6...d0b

 

Å, handling ja. 100-åringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant handler om livet til en mann som på 100-årsdagen sin rømmer fra et aldershjem (som tittelen tilsier). Den er en blanding av tilbakeblikk fra hovedpersonen sitt liv, og hva som skjer med ham etter at han rømmer. Begge deler like usannsynlig, men likevel på et underlig vis litt troverdig. I tilbakeblikkene får man litt verdenshistorie med på kjøpet selv om de spesifikke hendelsene er fiktive.

 

Anonymous poster hash: 54df6...d0b

Skrevet

Har lest Hundreåringen, likte den delvis. 

De hengte revenes skog er morsom!

 

Kom på nå en selvhjelpsbok, tror jeg det var, skrevet av en engelskspråklig 16-åring (?) om hvordan hun var en vanlig jente, men var lei av det og brukte alle triks i boka for å bli en jente som ble lagt merke til, og skrev så bok om det. Noen som vet hva den heter?

 

Takk for lenker (vær så snill moderator ikke kall det reklame og slett det, det er faktisk nyttig!)

 

hi



Anonymous poster hash: 89f9a...66a
Skrevet

Det må bli Dag Solstad "Gymnaslærer Pedersens beretning om den store politiske vekkelse som har hjemsøkt vårt land" med hele Solstads skråblikk, vidd og humor.

 

Vel også "L" av E. Loe

 

Anonymous poster hash: 572c6...4e3

Skrevet

Har lest L. 

 

Hvordan er språket i Bringebærpikene og Prosjekt Rosie? Jeg klarer bare ikke dårlig språk! 

 

Det er så deilig med mange forslag, tusen takk!

 

hi



Anonymous poster hash: 89f9a...66a
Skrevet

"Klokken i Makedonia". Lo så tårene trillet av de fantastiske, tørre beskrivelsene av all verdens vanvittige situasjoner. 



Anonymous poster hash: efdc4...1c7
Skrevet

Kjell aukrust "slipp ham inn"

 

Anonymous poster hash: 7dbf9...a9a

Skrevet

"De og vi"- klassiker fra 50-tallet om en ung husmor som ikke helt klarer å leve opp til kravene om å holde hjemmet perfekt.



Anonymous poster hash: fb746...e61
Skrevet

Ungdomsbøker, men slenger de inn

"De Fire og Han Som Gjør Galt Værre". Fantasy som handler om 4+1 venner fra en småby i Norge som plutselig trengs for å redde verden. Jesper Schtadig og Salt Efahn er de to navnene jeg kommer på i farta. 



Anonymous poster hash: ddd35...0fa
Skrevet

Prosjekt Rosie er veldig morsom! (Jeg leste den på engelsk så jeg vet ikke hvordan den norske oversettelsen er).

Skrevet

Mannen som elsket Yngve- Tore Renberg

 

Anonymous poster hash: 5b947...2d4

Skrevet

På høye hæler over Grønland!

 

Anonymous poster hash: 3d694...0a9

Gjest Antarctica
Skrevet

Noe sånt som "En kort oversikt over traktorens historie i Ukraina", eller hva den het. Hylende morsom!

Alt av Arto Paasilinna, "Tordengudens sønn", "Harens år" osv

Skrevet

Den merkelige hendelsen med hunden den natten!!!

 

Tror aldri jeg har vært borti en bok jeg har ledd halvparten så mye som en gang.

 

Anonymous poster hash: 7f2ea...edd

Skrevet

Noe sånt som "En kort oversikt over traktorens historie i Ukraina", eller hva den het. Hylende morsom!

Alt av Arto Paasilinna, "Tordengudens sønn", "Harens år" osv

Hvilken vil du anbefale først? Av Arto Paasilinna.

Skrevet

Anbefaler forøvrig hundreåringen som lydbok. En helt uovertruffen fortellerstemme!

 

Noen bøker er absolutt best som lydbøker!



Anonymous poster hash: 79c3c...eb3
Skrevet

Å ja! Arto Paasilina er morsomt. Kollektivt selvmord eller hva den het er en av de morsomste. Det er litt samfunnskritikk i bøkene hans.



Anonymous poster hash: 79c3c...eb3
Gjest Antarctica
Skrevet

 

Noe sånt som "En kort oversikt over traktorens historie i Ukraina", eller hva den het. Hylende morsom!

Alt av Arto Paasilinna, "Tordengudens sønn", "Harens år" osv

Hvilken vil du anbefale først? Av Arto Paasilinna.

 

Harens år

Kollektivt selvmord

nei, uansett, bare kjør i gang med Paasilinna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...