Gå til innhold

Jeg har vondt og blir så frustrert! Legene finner ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange mange år har jeg måtte bruke avføringsmidler fordi tarmene mine ikke virker. Har tatt det opp med flere leger. De to første bare avfeiet det og ba meg ta Duphalac osv. Fastlegen jeg har nå henviste meg til sykehuset, men de fant ingenting. Jeg bruker Duphalac og må bruke maks dose for å i det hele tatt få ut noe. Den siste tiden blir jeg kjempe kvalm på ca. samme tidspunkt hver dag og jeg kjenner magen fyller seg mer og mer med luft og at jeg burde vært på do, men ingenting kommer. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre når ikke sykehuset eller fastlegen finner ut noe :( Jeg trener 5 dager i uka for å prøve å få igang systemet og jeg spiser sunt. Jeg har googlet opp og ned og fulgt alle rådene fra legene.

Anonymous poster hash: 2e4cb...b4b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du blitt testet for allergier? Hva med en omlegging av kostholdet? Det er ikke sikkert det er noe galt med deg i "teknisk" forstand, den kan hende du bare er sensitiv i forhold til enkelte typer mat. Jeg tenker fremforalt på kornprodukter og melkeprodukter.

Anonymous poster hash: 240f8...24f
Skrevet

Jeg har prøvd all slags dietter og omlegging og å kutte ut produkter. Dette har pågått i minst 15 år og jeg er så lei! Høres kanskje tåpelig ut, men det går faktisk utover livskvaliteten min

Skrevet

Noen har dessverre slike kroniske plager, uten at det er noe galt i medisinsk forstand og følgelig ingen kurativ behandling. Du har forsøkt kostholdsendringer og mosjon. Det handler vel da mye om å sikre avføring jevnlig ved bruk av avføringsmidler og akseptere og lære seg å leve med plagene. Har selv noe av samme problematikk.

Anonymous poster hash: 00b86...482

Skrevet

Hvordan fungerte tarmene før du begynte med pillene?

Klart hvis du tar avføringsmiddel ukentlig, så vil det ha motsatt effekt til slutt.

Anonymous poster hash: eb80d...86d

Skrevet

Jeg må også alltid ta Duphalac for at jeg skal komme meg på do. Gjerne 15 ml og morgen og 15 ml om kvelden. Jeg har bare innfunnet meg med at jeg har treg mage. Har heldigvis ikke smerter e.l. da.

Uff, føler med deg - før jeg begynte med duphalac var jeg mye plaget med forstoppelse og smerter pga det :( 

Som andre sier her; siden du har prøvd å legge om kosten, trene, er undersøkt og ikke noe virker så er kanskje bare magen din sånn? Har du prøvd FODMAP? Kan være du har irritabel tarm (det kan jo også slå ut som hard mage) og intet galt ses ved undersøkelser. 

Anonymous poster hash: 9920f...bc6
Skrevet

Det regnes som normalt å ha avføring så sjeldent som 2-3 ganger i uken. Har du prøvd å kutte ned på avføringsmidlene og heller bruke klyster innimellom, hvis det blir så tett at det gjør vondt? 

Anonymous poster hash: a5658...bd5
Skrevet

Hva er FODMAP? Må google det. Tarmene har aldri fungert som de skal, men ble verre og verre med årene. Hadde jeg hatt avføring 2-3 ganger i uken hadde jeg vært overlykkelig! Tar jeg ikke noe for å få igang systemene går jeg opptil 3 uker og da har jeg så store smerter og ser så gravid ut at jeg er nødt til å ta midler

Skrevet

Hva er FODMAP? Må google det. Tarmene har aldri fungert som de skal, men ble verre og verre med årene. Hadde jeg hatt avføring 2-3 ganger i uken hadde jeg vært overlykkelig! Tar jeg ikke noe for å få igang systemene går jeg opptil 3 uker og da har jeg så store smerter og ser så gravid ut at jeg er nødt til å ta midler

Det er en diett som mange med irritabel tarm merker stor bedring av :) Google det ja! Er sikkert verdt et forsøk :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 9920f...bc6

Skrevet

Moren min hadde det som deg, og ble henvist til sånn koloskopi eller hva det heter (kamera opp i rompa og inn i tarmen). Der ble det konstatert at hun hadde 60cm lengre tarm enn hva som er normalt på et voksent menneske. Ikke rart hun var treg i magen! Hun ble operert og er helt fin i dag.

Anonymous poster hash: 62faf...f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...