Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 For å utelukke/avsløre brystkreft? Istedenfor mammografi? Er livredd den maskinen. Selvsagt privat. Eller vil ikke MR fange opp abnormale funn? Anonymous poster hash: b2c7c...94e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #2 Skrevet 29. mai 2015 Vet ikke men ser for meg at det blir vanskelig å få til. Om jeg ikke tar feil så kan man bare ligge i en mr-maskin, så da blir det vanskelig å ta bilde av bare brystene. Anonymous poster hash: 33a7c...324
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #3 Skrevet 29. mai 2015 https://www.google.no/search?redir_esc=&client=ms-android-samsung&hl=nb-NO&oe=utf-8&safe=images&q=mr+bryst&source=android-browser-type&qsubts=1432886360500&action=devloc men med et enkelt googlesøk fsnt jeg ut at mr er en brs metode for å sjekke brystene, men vet ikke om man får sjekket det privat Anonymous poster hash: 33a7c...324
Rubella Skrevet 29. mai 2015 #4 Skrevet 29. mai 2015 Ja, MR brukes også til å undersøke bryst som hun over sier. Hvordan det er å få til privat aner jeg ikke. Du får spørre fastlegen eller Curato f.eks.
rytme Skrevet 29. mai 2015 #5 Skrevet 29. mai 2015 MR brukes veldig ofte til å undersøke bryst. Det er en veldig god MR-undersøkelse, faktisk, men krever spesial-utstyr som ikke alle MR-laber i landet har. Jeg er radiograf som jobber med MR og har hittil aldri opplevd at vi har tatt MR av noen uten at det er enten genetiske funn eller funn på ultralyd eller kjente kuler i brystet. MR brukes IKKE til screening, hvis det var det du tenkte. MR er en veldig dyr undersøkelse for samfunnet i forhold til mammografi, så det er nok det som er grunnen. Men, hvem vet, hvis du virkelig har angst for mammografi, så er det jo mulig at det gjøres unntak for det... Uansett så må du ha henvisning fra en lege for å ta MR, så jeg ville tatt det opp med fastlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå