Luksusdyret Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 Jeg hater det så inderlig. Nå i permisjonen er livet mitt blitt t et psykisk helvete fordi dager består av husarbeid. Noen tips til frustrert workaholic i permisjon?
☆☆☆ Skrevet 29. mai 2015 #2 Skrevet 29. mai 2015 I permisjon blir det vanskelig, men har ein huset for seg sjølv er musikk i øyrene ei uvurderlig hjelp.
soleia Skrevet 29. mai 2015 #3 Skrevet 29. mai 2015 Eg har enno ikkje lærte det, i løpet av mine over 40 år, men fylgjer med dersom supertipset skulle dukke opp. Er arbeidsom på jobb, men lite arbeidslyst heime. - helsing ei som brukar fritid på dib, med eit rotete kjøkken og golv som skal vaskast.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #4 Skrevet 29. mai 2015 Jeg kommer nok aldri til å LIKE husarbeid, men det er jo heller ikke noe mål. Fokuser på at husarbeid er et middel for å nå et mål, og målet er et rent og ryddig hus. Et rent og ryddig hus gir større trivsel, du finner det du skal ha uten å lete og du slipper å gremme deg av å se på hybelkaniner som sloss med skitne sokker under sofaen. Jeg er forresten ikke det aller minste interessert i bolig/interiør/pynteputer/servietter som matcher gardinene. Men hvis jeg har bruk for en ren truse eller en ren termos så synes jeg det er greit å kunne finne det raskt og greit. Og DET er min motivasjon for å gjøre husarbeid, det gjør faktisk livet enklere :-) Anonymous poster hash: bf6b5...270
Luksusdyret Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2015 Jeg kommer nok aldri til å LIKE husarbeid, men det er jo heller ikke noe mål. Fokuser på at husarbeid er et middel for å nå et mål, og målet er et rent og ryddig hus. Et rent og ryddig hus gir større trivsel, du finner det du skal ha uten å lete og du slipper å gremme deg av å se på hybelkaniner som sloss med skitne sokker under sofaen. Jeg er forresten ikke det aller minste interessert i bolig/interiør/pynteputer/servietter som matcher gardinene. Men hvis jeg har bruk for en ren truse eller en ren termos så synes jeg det er greit å kunne finne det raskt og greit. Og DET er min motivasjon for å gjøre husarbeid, det gjør faktisk livet enklere :-) Anonymous poster hash: bf6b5...270 Problemet er at det gjør meg overhode ingenting at det ligger en sokk på gulvet eller to støvkorn på kjøkkenbordet...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #6 Skrevet 29. mai 2015 Du trenger jo ikke like det - det må bare gjøres. Fokuset kan være på at det blir så fint etterpå. Evt. se på det som trening. Anonymous poster hash: 1c01f...eb2
Blomstogbier Skrevet 29. mai 2015 #7 Skrevet 29. mai 2015 Jeg klarer ikke å like det - MEN jeg liker resultatet av det det er det som er motiverende, å se hvor fint det blir etterpå.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2015 #8 Skrevet 29. mai 2015 Hater det jeg også. Alltid veldig deilig når det er gjort, men ett slit å komme i gang. Nå har jeg laget meg en plan, der jeg tar ett rom hver dag. Håper at det skal bli litt mer overkommelig da, å ikke tenke at jeg må ta ALT på en gang liksom... Anonymous poster hash: f246f...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå