Gå til innhold

Hvordan lære å like husarbeid egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater det så inderlig. Nå i permisjonen er livet mitt blitt t et psykisk helvete fordi dager består av husarbeid. Noen tips til frustrert workaholic i permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I permisjon blir det vanskelig, men har ein huset for seg sjølv er musikk i øyrene ei uvurderlig hjelp.

Skrevet

Eg har enno ikkje lærte det, i løpet av mine over 40 år, men fylgjer med dersom supertipset skulle dukke opp.  Er arbeidsom på jobb, men lite arbeidslyst heime. 

- helsing ei som brukar fritid på dib, med eit rotete kjøkken og golv som skal vaskast.

Skrevet

Jeg kommer nok aldri til å LIKE husarbeid, men det er jo heller ikke noe mål.  

Fokuser på at husarbeid er et middel for å nå et mål, og målet er et rent og ryddig hus.  Et rent og ryddig hus gir større trivsel, du finner det du skal ha uten å lete og du slipper å gremme deg av å se på hybelkaniner som sloss med skitne sokker under sofaen.  

Jeg er forresten ikke det aller minste interessert i bolig/interiør/pynteputer/servietter som matcher gardinene.  Men hvis jeg har bruk for en ren truse eller en ren termos så synes jeg det er greit å kunne finne det raskt og greit.  Og DET er min motivasjon for å gjøre husarbeid, det gjør faktisk livet enklere :-)  

Anonymous poster hash: bf6b5...270
Skrevet

Jeg kommer nok aldri til å LIKE husarbeid, men det er jo heller ikke noe mål.   Fokuser på at husarbeid er et middel for å nå et mål, og målet er et rent og ryddig hus.  Et rent og ryddig hus gir større trivsel, du finner det du skal ha uten å lete og du slipper å gremme deg av å se på hybelkaniner som sloss med skitne sokker under sofaen.   Jeg er forresten ikke det aller minste interessert i bolig/interiør/pynteputer/servietter som matcher gardinene.  Men hvis jeg har bruk for en ren truse eller en ren termos så synes jeg det er greit å kunne finne det raskt og greit.  Og DET er min motivasjon for å gjøre husarbeid, det gjør faktisk livet enklere :-)   Anonymous poster hash: bf6b5...270

Problemet er at det gjør meg overhode ingenting at det ligger en sokk på gulvet eller to støvkorn på kjøkkenbordet...

Skrevet

Du trenger jo ikke like det - det må bare gjøres. Fokuset kan være på at det blir så fint etterpå. Evt. se på det som trening.

Anonymous poster hash: 1c01f...eb2
Skrevet

Jeg klarer ikke å like det - MEN jeg liker resultatet av det ;) det er det som er motiverende, å se hvor fint det blir etterpå.

Skrevet

Hater det jeg også.

Alltid veldig deilig når det er gjort, men ett slit å komme i gang.

Nå har jeg laget meg en plan, der jeg tar ett rom hver dag. Håper at det skal bli litt mer overkommelig da, å ikke tenke at jeg må ta ALT på en gang liksom...

Anonymous poster hash: f246f...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...