Gå til innhold

Har bursdag i dag,og fikk ingen gaver..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg vant til og det er ikke det som er "problemet". Jeg har en datter som er blitt så stor at hun får med seg mer. Og hun ser jo det at jeg ikke får noe av noen, utenom fra henne. Hun prøver å kompensere for dette ved å gi meg mange gaver, altså tegninger, ting hun lager på sfo osv. Og jeg syns det er litt sårt. Hun har jo spurt om hvorfor jeg ikke får gaver, jeg har bre prøvd å forklare at det bare er slik. Saken er at jeg ikke vet selv..Foreldre, besteforeldre og søsken har bare sluttet med det.

Jeg syns synd i henne, for hun strever nesten med å gi meg nok. Så jeg lurer på om jeg rett og slett skal lyve og di at jeg har fått?..

Anonymous poster hash: 1b9b5...f9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke noe om å lyge til barnet. Gir du selv bursdagsgaver til andre? Til familien som ikke gir tIl deg?

Anonymous poster hash: 159f6...f86

Skrevet

Jeg tror ikke det er en løsning å lyve til henne. Dette er en del av virkeligheten, og hun er tydeligvis gammel nok til å forstå det.

Kanskje hun en dag spør slektningene hvorfor ingen gir deg gaver til bursdag - eller kanskje hun lar være.

Gjør heller noe sammen med henne, noe dere kan gjøre for å feire din bursdag, noe som hun også kan synes er koselig. Kanskje du kan time f.eks. en frisørtime til dagen før bursdagen din neste år, si at du har gitt deg selv en bursdagsgave. Kjøp blomster til deg selv, hun kan være med for å kjøpe dem. Eller gå ut og spis en god middag sammen. Eller gjør noe annet som dere liker sammen - dra ut for å grille rett etter jobb/bhg/skole og kjøp is etterpå. Bak en liten kake som dere kan kose dere med.

Vis henne at man kan ha det fint på bursdagen og kan gjøre det koselig for seg selv - selv om andre ikke gir noen oppmerksomhet. Da tror jeg hun blir litt mer robust til å takle andres avvisning i fremtiden. Og så blir det koseligere for deg også :)

Gratulerer med dagen :D

- hilsen en annen som ikke får gaver, men som har endt opp med koselige bursdager for meg selv :)

Anonymous poster hash: 871da...aa2
Skrevet

Jeg ville heller snakket med henne om at gaver ikke er så viktig for deg - bortsett fra de fra henne som er meningsfulle og laget med kjærlighet. 😊

Anonymous poster hash: e6029...d2e

Skrevet

Gir du gaver til besteforeldre, foreldre og søsken?

Anonymous poster hash: 90cd2...f05

Skrevet

Gir du gaver til søsken og foreldre selv og inviterer du til bursdagsselskap.

Du kan eventuelt bare si at dere voksne har blitt enige om å slutte med gaver til hverandre.

Anonymous poster hash: 04f07...5df

Skrevet

Ser at barna mine er litt småtriste på mine vegner av og til! På julafta får jeg sikkert tre gaver, pluss en haug med gaver fra barna! Så tror nok de gjør som dattera di gjør!;) Jeg sier at når man blir voksen er det ikke så viktig med mange gaver, og at de jeg blir mest glad for er gavene de har lagd! De lager ting som hjerte lags i trolldeig som de har skrive mamma inni, håndavtrykk og et dikt, osv. Blir så rørt at jeg må tørke tårene av og til! Hehe!❤️

Anonymous poster hash: 3c076...c8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...