Gå til innhold

Hvordan få en koselig helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på 3 og 6 år. Yngste er veldig krevende fortiden. Mye våken om natta og lager bråk og trasser en del og gjør mye ugagn. Eldste er egentlig veldig enkel, men de to krangler og sloss hele tiden og holder et evig masekor dagen lang. Jeg er dønn utslitt etter mye tull og lite søvn og fikk i kveld vite at samværshelgen jeg hadde sett på som en reddende engel ikke blir noe av likevell. Jeg hadde virkelig behov for å bare slappe av, bruke litt tid for meg selv, sove to hele netter og hvile hodet og ørene litt. Nå blir jeg istedenfor sittende alene med to skuffa barn. Hvordan få dette til å bli koselig?

Anonymous poster hash: ccfe0...3cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut! Ut på tur. I skogen, på stranda, hvor som helst, men kom dere ut!

Anonymous poster hash: 6c458...511

Skrevet

Har to barn på 3 og 6 år. Yngste er veldig krevende fortiden. Mye våken om natta og lager bråk og trasser en del og gjør mye ugagn. Eldste er egentlig veldig enkel, men de to krangler og sloss hele tiden og holder et evig masekor dagen lang. Jeg er dønn utslitt etter mye tull og lite søvn og fikk i kveld vite at samværshelgen jeg hadde sett på som en reddende engel ikke blir noe av likevell. Jeg hadde virkelig behov for å bare slappe av, bruke litt tid for meg selv, sove to hele netter og hvile hodet og ørene litt. Nå blir jeg istedenfor sittende alene med to skuffa barn. Hvordan få dette til å bli koselig?

Anonymous poster hash: ccfe0...3cd

For all del ikke vis til barna at du ble skuffa!

men du vet da vel hvordan du skal gjøre det koselig for barna dine? Det er du som kjenner de og vet hva de liker å gjøre...

Anonymous poster hash: 499f4...5dc

Skrevet

Enig med nr. 2. Kom dere ut, gjør noe, la barna får mye frisk luft og få tatt seg ut fysisk. Da sover de bedre og trolig mindre krangling også. Og forhåpentligvis mer ro og søvn til deg også :)

Anonymous poster hash: 80f60...eba
Skrevet

Ungene ble nok mer skuffet enn deg, og de er små i tillegg og skuffelser smaker vondere da. Men kom deg ut da, ikke sitt inne å tenk på hvor forferdelig det er å ha to krevende barn, vi vet da alle at ungene krever mye. Jeg pleier å sørge for at alt er ryddig rundt meg de dagene jeg er alene, på den måten føler jeg at jeg har mer kontroll og ungene er roligere, så har jeg veldig faste rutiner på maten, synker blodsukkeret deres så blir de umulige, det samme gjelder jo også meg. Gå ut med dem, på den måten kjenner du ikke på trettheten på samme måte som du garantert vil gjøre om du sitter inne i sofaen. Hent deg inn og pust med magen de periodene ungene leker med hverandre. Smil til dem, skryt av dem, du skal se din positivitet smitter over på dem. Jeg koser meg alltid når jeg har dager alene med ungene. Jeg sørger for å følge matrutinene nøye dog! Viktig!

Anonymous poster hash: a967b...60f
Skrevet

Rolig morgen med sofa og TV før frokost. Etter frokost er det ut på tur. I fjæra eller på en strand er lettvint, eller i en park eller på en lekeplass dere ikke har vært på på lenge (Evt en barnehage der du vet det er mange fine lekeapparater) ta med enkel lunsj og noe godt å drikke, og vær ute minst 2 timer. Da pleier resten av dagen å gå litt av seg selv, ungene har fått tatt seg ut, og er mer vennlige mot hverandre. Inviter evt venner av barna på besøk, det bruker faktisk å gjøre helgen enklere her :)

Anonymous poster hash: 4162f...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...