Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Hvor mye sparer dere i mnd? Anonymous poster hash: 75b0b...174
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Ja. 250 per måned på konto i mitt navn. På egen konto har de penger fra fødsel, dåp, bursdag etc. Det er i eget navn. Anonymous poster hash: f5e7a...5c1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Ja, men kontoene står på mitt navn. Jeg har bare opprettet en 'underkontoer'. Ønsker ikke at det skal stå på deres navn pga regelverket. Anonymous poster hash: 41d2c...e9a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Egne kontoer ja og sparer barnetrygden hver måned pluss penger fra dåp, bursdag ol. Nå begynner elste å nærme seg grensa for stipend fra lånekassen så da blir det underkonto i mitt navn. Og jeg bare lurer: hvorfor kan ikke barna ha konto i eget navn pga regelverket? Noe jeg har gått glipp av? Anonymous poster hash: 7c249...fd0
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 De har sparebøssekontoer i eget navn, de kontoene settes det inn bursdagspenger o.l på og de vet selv hvor mye de har og kan bruke av dem (under veiledning) når de ønsker seg ting. 11-åringen kjøpte seg bmx-sykken med penger herfra for et par uker siden. Det jeg sparer aner ikke ungene noe om. Jeg sparer 600 kr måneden på konto i mitt navn, men pengene er tiltenkt ungene. Ikke til russebuss og sydentur som 18-åringer, men som en hjelp når de skal flytte hjemmefra. Anonymous poster hash: 415ca...8b2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Egne kontoer ja og sparer barnetrygden hver måned pluss penger fra dåp, bursdag ol. Nå begynner elste å nærme seg grensa for stipend fra lånekassen så da blir det underkonto i mitt navn. Og jeg bare lurer: hvorfor kan ikke barna ha konto i eget navn pga regelverket? Noe jeg har gått glipp av? Anonymous poster hash: 7c249...fd0 Overformynderiet slår vel til om de oasserer grrnsa på 70tusen eller hva det var Anonymous poster hash: 2e05f...d4f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #8 Skrevet 28. mai 2015 De har hver sin sparekonto ja. Men jeg sparer ikke noe fast til dem. Anonymous poster hash: a80f9...ec9
Gjest Maiken og barna Skrevet 28. mai 2015 #9 Skrevet 28. mai 2015 Ja. En konto pr barn i mitt navn. Setter av 1200 til hvert barn i mnd. Pengene får de aldri utbetalt direkte, men sksl dekke utdannelse
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #10 Skrevet 28. mai 2015 Egne kontoer ja og sparer barnetrygden hver måned pluss penger fra dåp, bursdag ol. Nå begynner elste å nærme seg grensa for stipend fra lånekassen så da blir det underkonto i mitt navn. Og jeg bare lurer: hvorfor kan ikke barna ha konto i eget navn pga regelverket? Noe jeg har gått glipp av? Anonymous poster hash: 7c249...fd0 Dersom barnet dør før fylte 18 år, så overtar Staten ungens konto (overmynderi). Og når ungen er 18 år så har dem full tilgang til sparekontoen som står i deres eget navn, noe som vi ikke ønsker at dem skal ha tilgang til. For det er ikke mange 18 åringer som er fornuftig på pengebruk. Derfor har vi kun opprettet underkonto hos meg. Anonymous poster hash: 41d2c...e9a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #11 Skrevet 28. mai 2015 Egne kontoer ja og sparer barnetrygden hver måned pluss penger fra dåp, bursdag ol. Nå begynner elste å nærme seg grensa for stipend fra lånekassen så da blir det underkonto i mitt navn. Og jeg bare lurer: hvorfor kan ikke barna ha konto i eget navn pga regelverket? Noe jeg har gått glipp av? Anonymous poster hash: 7c249...fd0 Dersom barnet dør før fylte 18 år, så overtar Staten ungens konto (overmynderi). Og når ungen er 18 år så har dem full tilgang til sparekontoen som står i deres eget navn, noe som vi ikke ønsker at dem skal ha tilgang til. For det er ikke mange 18 åringer som er fornuftig på pengebruk. Derfor har vi kun opprettet underkonto hos meg. Anonymous poster hash: 41d2c...e9a Må bare poengtere at overmynderiet gjelder fra kr.75 000, og det er i grunnen ikke så firkantet så lenge barnet lever, men skjer det et dødsfall før ungen fyller 18 år er det ikke bare bare.. En av mine naboer opplevde det for noen år siden, da dessverre en av deres unger som var under 18 år døde. Vet ikke hvordan det er nå... Anonymous poster hash: 41d2c...e9a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #12 Skrevet 28. mai 2015 De har hver sin konto i mitt navn. Jeg sparer barnetrygden ++. De vet ikke om pengene og det skal ikke være noe de får da de blir 18, men porsjoneres ut etter behov, primært til bolig eller utdannelse.. Anonymous poster hash: a6f65...00d
jente_80 Skrevet 28. mai 2015 #13 Skrevet 28. mai 2015 Er ikke grensa på 2 G nå før evt overformynderiet blander seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå