Gå til innhold

Utslitt sykepleier....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er sykepleier og har kun jobbet i eldresektoren, fra jeg var helt ung til i dag. 25 år tilsammen.

Begynner å få tegn på slitasje fra både rygg og knær. Var til legen i dag og han antydet at det kanskje var på tide med en fysisk lettere jobb...

Hva gjør jeg nå? Har arbeidsgiver er ansvar for å omplassere meg? Eller skal jeg bare begynne å søke jobber på eget initiativ? Skifte yrke?

Sykepleierstillinger uten pleie og stell vokser jo ikke på trær, og jeg er sikkert ikke den mest attraktive jobbsøkeren heller...

Takknemlig hvis noen har erfaringer eller råd!

Anonymous poster hash: f2a5f...524

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville søkt etter jobber på egenhånd. Arbeidsgiver gjør nok ingen ting før du evt blir sykemeldt.

Anonymous poster hash: 3088c...726

Skrevet

Legemiddelbransjen?

Anonymous poster hash: cc8ad...335

Skrevet

Jeg jobber på kirurgisk barneavdeling og der er det ingen tunge stell. Ikke fysisk tungt i det hele tatt faktisk. Eneste stellet jeg gjør er å skifte bleie på de dårligste barna på nattevakt så foreldrene fikk sove.

Nå jobber jeg på poliklinikk 100 % i tillegg og der er det heller ingen stell. Kun prosedyrer og konsultasjoner.

Før jeg ble utdannet sykepleier jobbet jeg med eldre og hadde vondt i ryggen konstant. skjønte fort at det ikke var der jeg skulle ende opp.

Anonymous poster hash: 42719...a72

Skrevet

Omsorgsbolig! jobb med psykisk utviklingshemmede. Det er en givende, lærerrik, spennende og viktig jobb. Lite Til ingen stell flere steder.. Hvor i landet bor du så kan jeg lete etter stillinger for deg 😉😉

Anonymous poster hash: d6cb6...603

Skrevet

I psykiatrien er del vel heller ikke stell... De ansetter mange sykepleiere uten videreutdanning der 😉

Skrevet

Omsorgsbolig! jobb med psykisk utviklingshemmede. Det er en givende, lærerrik, spennende og viktig jobb. Lite Til ingen stell flere steder.. Hvor i landet bor du så kan jeg lete etter stillinger for deg 😉😉

Må være lette brukere det da, for det kan jaggu være tunge løft og ubekvemme arbeidsstillinger i arbeid med psykisk utviklingshemmede. Og mye stell.

Anonymous poster hash: 55bcd...330

Skrevet

Omsorgsbolig! jobb med psykisk utviklingshemmede. Det er en givende, lærerrik, spennende og viktig jobb. Lite Til ingen stell flere steder.. Hvor i landet bor du så kan jeg lete etter stillinger for deg Anonymous poster hash: d6cb6...603

Takk for tips! Har ikke tenkt i den retningen; foretrekkes ikke vernepleiere der da?

Bor på Nordmøre :)

Skrevet

Omsorgsbolig! jobb med psykisk utviklingshemmede. Det er en givende, lærerrik, spennende og viktig jobb. Lite Til ingen stell flere steder.. Hvor i landet bor du så kan jeg lete etter stillinger for deg Anonymous poster hash: d6cb6...603

Takk for tips! Har ikke tenkt i den retningen; foretrekkes ikke vernepleiere der da?

Bor på Nordmøre :)

De lyser innimellom ut stillinger ofte som vernepleier/sykepleier. Jeg sleit veldig med nakke, skuldre og rygg. Jobbet på sykehjem. Fikk jobb i en omsorgsbolig for psykisk utviklingshemmede. Der er jo målet ofte at de skal gjøre mest mulig selv. Jeg synes det er interessant å jobbe med miljøarbeid. Jeg tror det blir nyttig og godt å dra med meg som sykepleier også om jeg evt bytter jobb en gang. Søk litt rundt.

Skrevet

Søk sykepleier i omsorgsbolig / bofellesskap. Vær obs på å les hvilkr brukere det er der. Som ei sier her kan det være tunge stell en del steder. Der jeg jobber er det ingen stell, kun veiledning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...