Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva slags bøker leser dere sammen med 5-åringene?

hun liker "store bøker" som hun kaller det - altså bøker hvor vi leser noen sider sammen hver kveld! Har lest Kardemomme by, Hakkebakkeskogen osv..

Anonymous poster hash: c4230...af6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er pulverheksa veldig populært, vi har en stor bok som det er samlet flere historier i.

Ellers er også de store eventyrbøkene blitt mer og mer populære nå som de blir litt eldre. Altså sånne samlebøker med klassiske eventyr, alt fra hans og grete til prinsessen på erten.

Anonymous poster hash: 6db69...a0f
Skrevet

Jeg elsket å lese Gulltopp-bøkene når jeg var liten, er jo loppissesong!

Anonymous poster hash: e2008...4d7
Skrevet

De har vært veldig ulike der. Den ene likte best bøker om gamledager. Den andre ville ha billedbøker med minst mulig tekst.

Anonymous poster hash: f1bdf...c47

Skrevet

Vi leser Knerten og lillebror.

Anonymous poster hash: ae8d3...802

Skrevet

Vi leste Tonje Glimmerdal da min var fem, stor stas.

Anonymous poster hash: 6b899...0c7
Skrevet

De to store favorittene er Barna i Bakkebygrenda og Marikken (begge av Astrid Lindgren). Ellers elsker hun også fortellingen om Gullhår.

Skrevet

Vi har pløyd gjennom nesten alt av Anne cath Vestly. Knerten og lillebror og Ole Aleksander slo best an.. Vi har prøvd oss på Astrid Lindgren, men jeg tror ikke han er riktig stor nok. Han gråt og gråt av Rasmus på Loffen og ble redd av Emil.

Vi leser mye leksikon for barn, om kroppen er særlig populært..

Anonymous poster hash: c0659...e34

Skrevet

Hva med å pøve noe som er skrevet for denne generasjonen? Mange eldre bøker fungerer fint fremdeles, for all del men jeg blir like overrasket hver gang jeg ser slike tråder og den nyeste boka som er anbefalt er fra 1980 men de fleste er 60 år eller eldre. En får hjelp både i bibliotek og bokhandel.

Anonymous poster hash: 6b899...0c7
Skrevet

Georgs magiske medisin! Garantert suksess.

Skrevet

hva slags bøker leser dere sammen med 5-åringene?

hun liker "store bøker" som hun kaller det - altså bøker hvor vi leser noen sider sammen hver kveld! Har lest Kardemomme by, Hakkebakkeskogen osv..

Anonymous poster hash: c4230...af6

Vi har lest Matilda av Roald Dahl, trollkrittet er kjempegøy. Snart ferdig med jon og Sofus nå, så lurer på hva vi skal finne på nå. Hun leser i bøkene selv også før hun sovner.

Kan også anbefale bøkene til Bjørn Ousland. Favoritten her var Nansen over Grønland. Hun elsker bøker der hun lærer noe😊👍🏻

Skrevet

Vi leser Knerten og lillebror.

Anonymous poster hash: ae8d3...802

Er det tegninger på hver side i den? Jeg har også en som elsker lengre historier, men ikke hvis det ikke er tegninger å se på.

Anonymous poster hash: 90dce...a68

Skrevet

Vi har vært gjennom alt av anne cath vestli, astrid lindgren, egner osv. Det er vanskelig å finne "store bøker" til såpass små som er av nyere dato.

Har en artig bok som er som heter "maneten medusa". Vet ikke om den er å få tak i.

Anonymous poster hash: d1871...d36
Skrevet (endret)

Barna her er mest glad i billedbøker, så jeg har dessverre ingen tips. Men jeg ville definitivt pløyd biblioteket og funnet noe relativt nytt og fengende. Jeg bruker alltid lang, lang tid på biblioteket. Leser litt i hver bok som kanskje er aktuell for å se om den egentlig er noe særlig.

Av lengre bøker har jeg bare to tips og de er eldre årganger, så jeg skyter meg selv litt i foten her :-P kanskje Roald Dahl kan funke? Eller stjernene forteller/ helter og monstre på himmelhvelvingen?

Endret av Mandala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...