Gå til innhold

Fødselslege sa:


Anbefalte innlegg

Skrevet

Svangerskap nr 3 er gjerne litt kortere enn de forgje.

Er det noe i det?

 

Anonymous poster hash: 455d5...259

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei. Det var lenger enn det første og like langt som nr 2

Skrevet

Hos meg kom nr én fire dager før termin, nr to ni dager før og nr tre dagen etter termin. Stemmer altså ikke her, men fødselslegen vet sikkert hva han snakker om, så generelt er det sikkert slik?

 

Anonymous poster hash: d421e...de0

Skrevet

Får ikke håpe det.

Min 2 er premature. Trenger ikke flere premature

 

Anonymous poster hash: eba2c...186

Skrevet

For meg var det kortere enn mitt andre, men lengre enn mitt første.
Men det er ikke mange dagene som skiller.
 

Skrevet

Altså sammenhengen var at jeg får litt store barn og er redd for overtid, da menstermin og ul-termin er 15dager fra hverandre. Hun sa da at det trengte jeg ikke bekymre meg for siden 3.mann kom gjerne spontant nærmere termin enn de forgje.

 

Vet ikke om jeg kan ta det for god fisk, eller om hun bare vil at jeg skal slappe av.

 

Anonymous poster hash: 455d5...259

Skrevet

Ja, det har jeg hørt mange ganger. Tror det er noe i det statistisk sett. Men gjelder jo ikke for alle — så kan ikke basere det på hva folk kommenterer her av personlige erfaringer...

 

Anonymous poster hash: d17dd...c18

Skrevet

Min 3 kom før de to andre.

 

Anonymous poster hash: 82a8c...054

Skrevet

Jeg har alltid fått høre at man føder omtrent til samme tid jeg....

 

Et svangerskap er jo i gjennomsnitt 40 uker langt, men det er noen som bruker 39 uker og noen som bruker 40 uker på å produsere et barn. De som har gått over termin en gang gjør det ofte igjen og motsatt, de som føder før termin gjør det gjerne igjen.

 

Det har stemt for meg ihvertfall, jeg har tre barn som er født 13, 17 og 15 dager før termin, fødselslegen sa da at jeg var av de som bruker ca 38 uker på å produsere et barn.



Anonymous poster hash: 0de7b...6ab
Skrevet

Og min jordmor sa at tredje svangerskap kunne gjerne dra ut... men samtidig så har jeg også hørt at etter 7 år er man som førstegangs å regne....

 

Anonymous poster hash: f43d0...f5d

Skrevet

Mine to første kom før termin dato med 3. gikk jeg 4 dager overtid..

Skrevet

Håper ikke det da min nr 2 kom for tidlig. Men har fått en peikepinn på at fødselslegen omtrent forventer nr 3 rundt da nr 2 kom.

 

Anonymous poster hash: f8e12...056

Skrevet

Stemmer overhodet ikke i mitt tilfelle.

 

Anonymous poster hash: 1a965...7ae

Skrevet

Selvfølgelig gjelder det ikke alle! Men ja, statistisk sett stemmer det.

 

Anonymous poster hash: cba8f...b85

Skrevet

Mine to første kom begge 39+3. Spent på om nr 3 gjør det samme :) Det finner jeg ut av om få uker!



Anonymous poster hash: cccba...9de
Skrevet

Statistisk sett, og det er jo nesten det man må se på, så er nok det riktig.

 

Anonymous poster hash: 5d5ff...40b

Skrevet

Nr 3 kom 17 dager før termin.

Skrevet

Jeg fikk de to første over termin og tredje før termin. Men det kan vel neppe kalles statistikk allikevel ;)

Skrevet

1 mann kom 5 dager termin..2 og 3 på termindag so stemte ikkje med meg ivertfal!! ☺

Skrevet

Etter termin skulle de stå

Skrevet

Har alltid fått høre at nr 3 er en luring, typisk forskjellig fra de to første. Det ble en uke senere enn de to første i mitt tilfelle.

Skrevet

Nr 1 : 2 uker etter, nr 2 : 2 uker før-  og nr 3 og 4 kom på termindato :)



Anonymous poster hash: 67a30...122
Skrevet

Håper det stemmer for meg..

1. 14 dager over

2. 12 dager over

Men er innstilt på å gå like lenge over denne gang- Det er lov å håpe da :)

 

Anonymous poster hash: 20d28...7c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...