Gå til innhold

"Er du ikke ferdig med den slankekuren nå snart" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjennomgått en omlegging av kosthold og livsstil, og de siste 8 månedene har jeg ikke smakt sukker og søtningsstoffer blandt annet. 

Det er flere ting jeg har kuttet ut i det daglige, men skeier ut i noen sammenhenger når det gjelder mat. 

Bare ikke det sukkeret, det vil jeg ikke gå tilbake på og holder knallhard disiplin. Dette er ikke noen kur, men varig endring. 

Men dette er tydeligvis vanskelig for enkelte å forstå. De synes det er skikkelig kjipt og blir nesten fornærmet over at jeg ikke tar et kakestykke i selskap eller dessert etter en middag. 

I stedet forsyner jeg meg gjerne med frukt eller bær i stedet, med en kopp kaffe til. 

Hvorfor er det så vanskelig for andre å forstå at dette ikke er bare en "slankekur" og at jeg slett ikke ønsker å gå tilbake til gamle synder og sukkeravhengighet. 

Kroppen fungerer helt supert nå, ingen migrene lenger og en betennelse i skulderen er helt borte. 

Anonymous poster hash: 765bb...f98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk med slike kommentarer er helt på bærtur.  Du har lagt om livvstilen og er happy. Slet med det samme selv og maken til uvitne mennesker skal en lete lenge etter. Trodde jeg bare slafset bacon, salater og et brett egg om dagen. * gjesp*

Behold stilen din du og lykke til videre :)

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Misunnelse og mangel på forståelse

Skrevet

Ikke noe bry seg om. Handler om misunnelse. Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så viktig for andre hva feks jeg koser meg med.

Anonymous poster hash: d7112...e82

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Folk med slike kommentarer er helt på bærtur. Du har lagt om livvstilen og er happy. Slet med det samme selv og maken til uvitne mennesker skal en lete lenge etter. Trodde jeg bare slafset bacon, salater og et brett egg om dagen. * gjesp*

Behold stilen din du og lykke til videre :)

Jeg spiser og lavkarbo og fikk spørsmål om når jeg skulle slutte med det og heller begynne med en sunn diett...

Skrevet

Du er kjempe flink.

De andre er nok bare misunnelig. De kunne ikke klart det selv

Anonymous poster hash: 34610...799

Skrevet

Det handler ikke om misunnelse men ofte over irritasjon over "nyfrelste" som tror de har sett lyset og plutselig tror at alle andre er interessert i deres dille. Kresne mennesker er irriterende uansett om det skyldes livsstil. I tillegg har de fleste av oss sett så mange som har gitt opp sin nye livsstil etter hvert at vi ikke tror på det.

Anonymous poster hash: 281bd...caf

Skrevet

Det er ikke lavkarbo jeg følger, men ren og naturlig mat. 

Har kuttet ut gluten, melkeprodukter, sukker, søtning og svinekjøtt. Men som sagt så er det kun sukkeret jeg tviholder på. 

HI

Anonymous poster hash: 47007...13b
Skrevet

Det handler ikke om misunnelse men ofte over irritasjon over "nyfrelste" som tror de har sett lyset og plutselig tror at alle andre er interessert i deres dille. Kresne mennesker er irriterende uansett om det skyldes livsstil. I tillegg har de fleste av oss sett så mange som har gitt opp sin nye livsstil etter hvert at vi ikke tror på det.

Oj....hva med likevel å støtte den personen?

Skrevet

Jeg er på ingen måte nyfrelst, og jeg prakker ikke dette på noen andre.

Jeg svarer om de spør, men ellers er det ikke et tema fra min side. Jeg bare lar være å forsyne meg, eller velger noe jeg "kan" spise. Å velge bort sukker synes jeg bør være helt stuerent, uten at noen skal bli sure for at jeg ikke trykker kake i trynet. 

Det irriterer meg at det blir tatt opp som tema at noen mener jeg bør unne meg kake i en bursdag i det minste.

HI

HI 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har kuttet ut gluten, melkeprodukter, sukker, søtning og svinekjøtt. Men som sagt så er det kun sukkeret jeg tviholder på.

HI

Nei, trodde ikke det heller :-) Men det er samme håpløst når folk ikke forstår! Allergi reagerer ingen på, men jeg blir faktisk dårlig av karbohydrater. Men det er ikke noe godkjent hos folk. Jeg blåser da i hva andre spiser, så hvorfor bryr andre seg om meg? Stå på og hold deg unna sukker du :-)

Skrevet

Det handler ikke om misunnelse men ofte over irritasjon over "nyfrelste" som tror de har sett lyset og plutselig tror at alle andre er interessert i deres dille. Kresne mennesker er irriterende uansett om det skyldes livsstil. I tillegg har de fleste av oss sett så mange som har gitt opp sin nye livsstil etter hvert at vi ikke tror på det.Anonymous poster hash: 281bd...caf

Oj....hva med likevel å støtte den personen?Anonymous poster hash: d7112...e82

Hvorfor det når det de driver med ikke en gang er spessielt sunt eller bra for miljøet?

Skrevet

Jeg lever på lchf fordi jeg mener det er sunt for kropp og sjel, men jeg er drita lei av å forsvare meg og min livsstil! Folk som blir sure, irriterte og kan komme med merkelige uttalelser er jeg ferdig med. Nå er løsningen at jeg sier at jeg har sukkersyka. Slemt er det, men da er det plutselig ingen som blir sure eller sitter å maser om at man skal spise kake.

Anonymous poster hash: c4f64...7ca
Skrevet

Det handler ikke om misunnelse men ofte over irritasjon over "nyfrelste" som tror de har sett lyset og plutselig tror at alle andre er interessert i deres dille. Kresne mennesker er irriterende uansett om det skyldes livsstil. I tillegg har de fleste av oss sett så mange som har gitt opp sin nye livsstil etter hvert at vi ikke tror på det.Anonymous poster hash: 281bd...caf

Hvorfor det når det de driver med ikke en gang er spessielt sunt eller bra for miljøet?

På hvilken måte er det ikke sunt å slutte å spise raffinert sukker, eller kunstig søtning?

At jeg ikke lenger drikker 1,5 liter pepsi max i kombinasjon med sjokolade HVER dag, håper jeg alle jeg omgir meg med synes er positivt (uten at jeg roper det ut). 

Og miljøet ? Jeg spiser ren mat, masse grønnsaker og helst økologisk. 

Veldig lite kjøtt, og ikke noe halvfabrikata.

Dette har hele familien glede av, og de spiser langt på vei det samme som meg.  Miljøfientlig ? 

HI

Skrevet

Hvorfor det når det de driver med ikke en gang er spessielt sunt eller bra for miljøet?Anonymous poster hash: 281bd...caf

På hvilken måte er det ikke sunt å slutte å spise raffinert sukker, eller kunstig søtning?At jeg ikke lenger drikker 1,5 liter pepsi max i kombinasjon med sjokolade HVER dag, håper jeg alle jeg omgir meg med synes er positivt (uten at jeg roper det ut). Og miljøet ? Jeg spiser ren mat, masse grønnsaker og helst økologisk. Veldig lite kjøtt, og ikke noe halvfabrikata.Dette har hele familien glede av, og de spiser langt på vei det samme som meg.  Miljøfientlig ?   HI   Anonymous poster hash: 47007...13b
Jeg skrev ikke miljøfiendtlig eller usunt, men at det ikke var spessielt sunt eller bra for miljøet. Det er ikke det samme.

Skrevet

Hei HI :) 

Kan du gi noen eksempler på hva du spiser? Jeg er nettopp ferdig med bachelor, og har spist skikkelig ræva mat siste semester. Skal legge om nå og kutte ut, men trenger tips :)

Anonymous poster hash: 0e402...6cd
Skrevet

Kan du gi noen eksempler på hva du spiser? Jeg er nettopp ferdig med bachelor, og har spist skikkelig ræva mat siste semester. Skal legge om nå og kutte ut, men trenger tips :)

Lag deg profil på lavkarbo.no :) Ikke hi :)

Anonymous poster hash: c4f64...7ca

Skrevet

Hvorfor det når det de driver med ikke en gang er spessielt sunt eller bra for miljøet?Anonymous poster hash: 281bd...caf
På hvilken måte er det ikke sunt å slutte å spise raffinert sukker, eller kunstig søtning?At jeg ikke lenger drikker 1,5 liter pepsi max i kombinasjon med sjokolade HVER dag, håper jeg alle jeg omgir meg med synes er positivt (uten at jeg roper det ut). Og miljøet ? Jeg spiser ren mat, masse grønnsaker og helst økologisk. Veldig lite kjøtt, og ikke noe halvfabrikata.Dette har hele familien glede av, og de spiser langt på vei det samme som meg.  Miljøfientlig ?   HI   Anonymous poster hash: 47007...13b
Jeg skrev ikke miljøfiendtlig eller usunt, men at det ikke var spessielt sunt eller bra for miljøet. Det er ikke det samme.Anonymous poster hash: 281bd...caf

Da må du nesten forklare hva du mener. For meg er det akkurat det samme.

Anonymous poster hash: 284cf...64b

Skrevet

En typisk dag : 

Frokost : Smoothie med havregryn, spinat, frosne skogsbær, vann

Lunsj : Vegansk og glutenfri suppe ( f eks gresskarsuppe)

Mellommåltid : Knekkebrød (glutenfritt, hjemmelaget) med salat, guacemole, paprika og spirer. 

Middag: Ovnsstekt søtpotet med salat og kyllingfilet til. 

Faster etter kl 1800. 

Prøver å unngå koffein, alkohol, gluten, melkeprodukter, kunstig søtning, sukker. Spiser lite frukt, masse grønnsaker. 

HI

Skrevet

Jeg skrev ikke miljøfiendtlig eller usunt, men at det ikke var spessielt sunt eller bra for miljøet. Det er ikke det samme.Anonymous poster hash: 281bd...caf

Da må du nesten forklare hva du mener. For meg er det akkurat det samme.Anonymous poster hash: 284cf...64b

Logisk tenkning er ikke din sterke side forstår jeg. Da får vi ta det med teskje.

Vanlig kosthold omtrent som anbefalt av Folkehelseinstituttet er sansynlig vis omtrent like sunt og omtrent like bra for miljøet som det du spiser. Dermed er ikke ditt kosthold spessielt bra i forhold. Det betyr ikke at det trenger være dårligere.

Skrevet

Da må du nesten forklare hva du mener. For meg er det akkurat det samme.

Anonymous poster hash: 284cf...64b

Signerer denne. 

HI 

Skrevet

Seriøst? Jeg har også kuttet godteri og kaker etc....

Forklar meg på hvilken måte det ikke er bra for miljøet? ??

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

HI

Hvorfor ikke svinekjøtt?

Skrevet

Jeg har en sånn vennninne som deg.

Jeg har forståelse for de som er overvektige og som slanker seg, jeg har også full forståelse for de som legger om til et sunnere kosthold for seg og familien på generell basis -flott!

Det er derimot flaut og ufordragelig med voksne damer som sitter i selskap år etter år og lager et poeng ut av at de bare kan drikke kaffe og vann, og som aldri så mye som smaker på maten som blir servert fordi den inneholder karbohydrater. Sorry Mac, men det er ikke særlig høflig. Det gjør det ikke spesielt trivelig å være vertinne heller.

Seriøst, man blir ikke syk av å spise sukker i moderate mengder ved spesielle anledninger. Det er ikke den lille utskeielsen som gjør deg feit heller. Men det gjør deg sosialt utsatt, jeg gidder iallfall ikke invitere slike venninner til festlige anledninger når de ikke engang gidde å pirke i maten. Det blir et irritasjonsmoment. Og det handler ikke om misunnelse, det handler om at du bruker tid og krefter på noe som ikke blir verdsatt. Som mennesker bruker man ikke bare måltid som ren foring, det handler vel så mye om å være sosial. Klarer du ikke å delta i slike måltider gang etter gang så melder du deg også ut av noe sosialt.

Jeg har også andre venner som er topp trente og som stort sett spiser lavkarbo. De klarer fint å spise feks litt pasta og kake i sosiale sammenkomster. Du er ikke "sunn" om du lar være - du er bare ekstrem. Og det er ikke godt for noe eller noen.

Skrevet

Jeg har en sånn vennninne som deg.

Jeg har forståelse for de som er overvektige og som slanker seg, jeg har også full forståelse for de som legger om til et sunnere kosthold for seg og familien på generell basis -flott!

Det er derimot flaut og ufordragelig med voksne damer som sitter i selskap år etter år og lager et poeng ut av at de bare kan drikke kaffe og vann, og som aldri så mye som smaker på maten som blir servert fordi den inneholder karbohydrater. Sorry Mac, men det er ikke særlig høflig. Det gjør det ikke spesielt trivelig å være vertinne heller.

Seriøst, man blir ikke syk av å spise sukker i moderate mengder ved spesielle anledninger. Det er ikke den lille utskeielsen som gjør deg feit heller. Men det gjør deg sosialt utsatt, jeg gidder iallfall ikke invitere slike venninner til festlige anledninger når de ikke engang gidde å pirke i maten. Det blir et irritasjonsmoment. Og det handler ikke om misunnelse, det handler om at du bruker tid og krefter på noe som ikke blir verdsatt. Som mennesker bruker man ikke bare måltid som ren foring, det handler vel så mye om å være sosial. Klarer du ikke å delta i slike måltider gang etter gang så melder du deg også ut av noe sosialt.

Jeg har også andre venner som er topp trente og som stort sett spiser lavkarbo. De klarer fint å spise feks litt pasta og kake i sosiale sammenkomster. Du er ikke "sunn" om du lar være - du er bare ekstrem. Og det er ikke godt for noe eller noen.

Hva gjør man hvis disse anledningene kommer ofte, f.eks. hver helg eller 3-4 ganger i måneden? Skal man stadig gjøre unntak?

Jeg forstår ikke hvorfor nordmenn blir så opphengt i at man IKKE spiser noe, så lenge man ikke krever spesiell meny eller oppvartning er det vel greit? Skal man slutte å være sosial og gjøre som alle andre bare for å slippe å bli uglesett? Minner om mobbing...

Anonymous poster hash: 7efad...0ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...