Gå til innhold

Hvor mye husker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra livet ditt? Og husker du hverdager OG spesielle situasjoner eller husker du bare spesielle dager/hendelser?

Jeg husker nesten ingenting, og det har begynt å bekymre meg litt. Jeg har ikke dårlig hukommelse, ikke glemsk på den måten, men jeg husker altså ikke livet mitt, hvis dere forstår? Nesten ingenting fra barndom og ungdom og heller ikke noe særlig fra mitt voksne liv. Som et eksempel: bestemor døde for et par år siden. Hun sto meg ganske nær, men det var et ventet dødsfall, alderdom og sykdom, så det var ikke dramatisk eller veldig traumatisk for meg. Jeg husker i et glimt at jeg fikk beskjeden om at hun var død, og ett glimt fra selve begravelsen. Men ikke noe fra tiden mellom dødsfallet og begravelsen og heller ikke noe fra minnesamværet. Altså ingenting, helt bokstavelig. Ingen detaljer, ingen ting. Jeg husker også minimalt fra timene og dagene, ja egentlig måneder etter at datteren min ble født for tre år siden. Og det er da vel slik som folk husker?

Jeg husker hva jeg gjorde forrige uke altså, det er ikke sånn. Jeg bare syns det er rart at så mye av livet mitt er borte.

Anonymous poster hash: ec396...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, husker ikke så mye selv. Ser jeg bilder kan jeg huske mer, mens andre bilder kan jeg ikke forstå at jeg i det hele tatt var tilstede på. Er nok bare sånn noen er.

Anonymous poster hash: 44700...b64
Skrevet

Kjenner meg igjen. Husker et og annet bilde av lek, men ikke at jeg har feiret bursdager, begravelser, skole etc..

Har utrolig dårlig hukommelse også, glemmer hva jeg avtalte igår..

Anonymous poster hash: 92f33...61e

Skrevet

Jeg er i motsatt ende, husker nesten for mye. Ble påminnet en episode da jeg var 10 år som jeg har fortrengt, det irriterer meg ;)

Skal sies at det nok er noe jeg har blokkert pga. redsel, men siden jeg husker detaljer inntil minuttet før og minuttet etter så irriterer det meg at dette er blokkert fra min hukommelse.

Anonymous poster hash: 08fc3...278
Skrevet

Husker veldig lite selv. Enkelte venner husker nesten alt ;)

Anonymous poster hash: dc190...977

Skrevet

Tror det er veldig vanlig å glemme mye, jeg husker heller ikke mye fra barndommen og ei heller mye fra ungdomsåra..Men dette kan også forklares med at jeg har vært utsatt for mye stress pga en turbulent barndom med tidvis veldig dårlige foreldre og et 8 år langt forhold med en gutt som utviklet psykopati... Nå har jeg det mye bedre, og merker at hukommelsen er mye kvassere også. Lettere å huske småting når hodet ikke er fullt av dritt!  :D 

Anonymous poster hash: 320c6...69d
Skrevet

Jeg husker fryktelig mye. Såpass at jeg blir overrasket de få gangene folk snakker om noe som jeg ikke husker. Husker alt i fra store ting, til hva læreren skrev på tavla i de ulike timene.

Det er ikke bare praktisk, da jeg heller ikke blir kvitt minner, og kan innimellom kjenne på følelser fra 10-20 år tilbake.

Men jeg husker dårligere nye ting, tror ikke hjernen min er så skjerpet lenger. Det er både godt og vondt.

Anonymous poster hash: 781e6...5b8

Skrevet

Jeg har det også sånn. Jeg husker ikke noe av livet mitt. Det er helt merkelig. Jeg husker ikke engang hvor vi hadde dåpen til datteren min eller hva vi spiste. Eller når barna begynte å gå eller mistet sin første tann. Jeg husker ikke farfars begravelse. Jeg husker så lite at det noen ganger er veldig, veldig pinlig!

Men jeg vet hvorfor jeg husker så lite. Jeg opplevde traumatiske ting da jeg var liten og en overlevelsesstrategi var å glemme og fortrenge. Det virker som jeg rett og slett ikke klarer å slutte med dette. Jeg er også elendig til å huske samtaler med andre. Å, jeg blir flau bare av å tenke på det.

Anonymous poster hash: 81f1f...fda

Skrevet (endret)

Jeg husker ting fra barnehagen, hva vi lærte, hvem jeg var med, tøflene jeg brukte, kopppen med mitt symbol på. Husker første skoledag, første skoleår, dukketeateret vi lagde, sangen vi komponerte. Husker middagene hjemme, lukten av mammas lypsyl. Husker hva jeg tenkte på i hverdagen. Husker hva venninnene mine sa/gjorde gjennom hele grunnskolen, hvordan de gikk kledd, hva jeg tenkte og følte. Husker ekstremt mye.

Endret av LME1001

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...