Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg har termin 05.10.15 og trenger hjelp med å finne ut av et par ting. Jeg er student og studerer ved universitet i Oslo, noe som gjør at jeg skal føde på starten av semesteret. Med kronglete vei til universitetet og meg som usikker førstegangsfødende er jeg da usikker på om jeg burde farte frem og tilbake som høygravid. Men for å få godkjent støtten fra lånekassen må jeg enten reservere plassen eller gå på skolen frem til 3 uker før termin. 

Hva burde jeg gjøre?

Noen som er eller har vært i lignende situasjon? Eller har noen tips?

Burde jeg reservere plassen min (i så fall hvordan gjør jeg det?) eller burde jeg stresse meg frem og tilbake i 3-4 uker før jeg får permisjon? 

Takk for alle innspill! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen kan litt mer enn meg, men jeg mener det er en mulighet at man er sykemeldt også fra studier, Det ville da være om du faktisk av helsemessige årsaker ikke kan reise til studiestedet, Det beste er kanskje å ta kontakt med lånekassen eller studiestedet å spørre om  det du sier, reservere plassen er jeg ikke kjent med.

Lykke til og gratulerer med graviditeten

Skrevet

Gratulerer med magen!
Du kan bli sjukmeld. Då vert studieplassen din "frosset". Eg tok mastergrad under 3.-svangerskap ( og med full jobb i tillegg), men klarte ikkje gjennomføre siste eksamen. Blei sjukmeldt, og fekk ta eksamenen semesteret etter, eller eit år etter (her kan legen hjelpe deg). Snakk med fastlegen, så ordnar dette seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...