Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Hun er 6 uker og vil så og si kun sove med pupp i munnen. På natten samsover vi og det går ganske bra. På dagtid vil hun ikke sove i vogn eller vugge. Når vi er ute på trilletur blir det bare skrik. Hender hun sover i bilstolen. Hun er ikke sulten vil bare suge og kose. Har prøvd smokke, men det vil hun ikke ha. Jeg vet det går over, men setter pris på tips om hva jeg kan gjøre. Kan f.eks ikke bli med barselgruppen på trilletur.. Anonymous poster hash: 3b204...05f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Jeg hadde også en slik baby. Jeg ble tipset (da hun var over den fasen, selvfølgelig) om å bruke bæresjal el., for i slike (alle eller noen, jeg vet ikke) kan man amme i! Verdt et forsøk?Ellers ville jeg fortsatt å prøve tilvenning med smokk, om du synes det blir for mye. Jeg prøvde ikke smokk så hardt, jeg ville ikke ha smokkebarn, og foretrakk å ha puppen fremme til enhver tid i 6 måneder. Men på det mest slitsomme, prøvde jeg smokk, men det gikk selvfølgelig ikke. Det ble bedre ved 3 måneders alder, da ble hun litt mer nysgjerrig på omgivelsene. Det er liksom for tidlig til å være bestemt på å bare bysse henne i søvn i vogn/vugge, synes jeg, om hun bare gråter og vil ha puppekosen... Anonymous poster hash: bdf1a...b63
MammantilNurket Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Har du prøvd med ulike typer smokk? Min gutt ville IKKE ha MAM-smokk, men elsket sin NUK-smokk fra første stund
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Syns også det er for tidlig å ta fra henne kosen. Selv om flere (gjerne vår foreldregenerasjon) mener jeg skjemmer henne ut... Jeg bruker manduka men den kan jeg ikke amme i. Kanskje jeg må se på en annen. Har ikke gitt opp smokken men det ser ut til å kreve litt tilvenning. Anonymous poster hash: 3b204...05f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Har du prøvd med ulike typer smokk? Min gutt ville IKKE ha MAM-smokk, men elsket sin NUK-smokk fra første stund Har prøvd 3 forskjellige avent, mam og nuk. Nuk sin er den som går best. Den kan gå når hun er våken, men vil ha pupp når det er sovetid. Anonymous poster hash: 3b204...05f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Når babyen er så liten er det helt greit (og normalt) at den vil ha pupp 24/7. Gi barnet bryst! Hva " foreldregenerasjonen" mener er revnende likegyldig, da de fikk barn ble de anbefalt å gå etter klokka, ikke rart de aldri produserte nok melk... Blir så trist av å høre det gammeldagse sludderet.. Anonymous poster hash: 5cf5e...e02
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Når babyen er så liten er det helt greit (og normalt) at den vil ha pupp 24/7. Gi barnet bryst! Hva " foreldregenerasjonen" mener er revnende likegyldig, da de fikk barn ble de anbefalt å gå etter klokka, ikke rart de aldri produserte nok melk... Blir så trist av å høre det gammeldagse sludderet.. Anonymous poster hash: 5cf5e...e02 Jeg er helt enig! Derfor jeg ikke hører på dem ☺ Tar allikevel imot tips på hva som kan fungere og gjøre hverdagen enklere. Hvis det ikke er noe får jeg bare ta tiden til hjelp. Anonymous poster hash: 3b204...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå