Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Lurer på om andre har det, eller opplevd det? Og om noen har tips til hva jeg kan gjøre. Har i dag spist linfrø som har ligget i bløtt over natta, og spist to knekkebrød laget av frø. Drukket en kjempestor kafe, og drukket mye vann. Ingenting skjer. Og nå sitter jeg og spiser bjørnebær. Lactulose fra apoteket tåler jeg ikke. Legen frister det ikke å gå til, han tar ikke sånt seriøst, vil bare si at jeg må ta lactulose, og ikke bry seg mer. Anonymous poster hash: 97174...4ba
Ileus Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Frukt og fiber fra apotek el helsekost er verdt et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Har du en propp? Hva med å ta et olje klyster, eller avføringsmiddel som stikkpille, slik at du får bort proppen? Anonymous poster hash: 5ccd7...4d4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Lurer på om andre har det, eller opplevd det? Og om noen har tips til hva jeg kan gjøre. Har i dag spist linfrø som har ligget i bløtt over natta, og spist to knekkebrød laget av frø. Drukket en kjempestor kafe, og drukket mye vann. Ingenting skjer. Og nå sitter jeg og spiser bjørnebær. Lactulose fra apoteket tåler jeg ikke. Legen frister det ikke å gå til, han tar ikke sånt seriøst, vil bare si at jeg må ta lactulose, og ikke bry seg mer. Anonymous poster hash: 97174...4ba Sønnen vår sliter med kronisk forstoppelse, så vi startet behandling med movicol etter å ha vært hos legen. Det er et opptrappingsregime de første dagene, for deretter å ha en vedlikeholdsdose de neste 6-12mnd. I den perioden skal liksom tarmen "lære" seg til å jobbe mer aktivt. Kanskje verdt å prøve? Jeg vet movicol er reseptfritt i sverige, men er usikker på om det er det i norge. Anonymous poster hash: 9f9bc...9dd
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Kiwi, pære og ananas inneholder enzymer som hjelper fordøyelsen. Om det er lenge siden du var på do så anbefaler jeg et miniklyx for å få ut den harde proppen også må du gjøre alt i din makt for å holde avføringen myk. Har du spurt på apoteket hva annet de har å tilby, som du kanskje tåler? Da jeg lå på sykehuset etter en operasjon fikk jeg et lite shots-glass med en olje jeg drakk før hvert måltid. Både narkosen og de sterke smertestillende jeg tok kunne stoppe magen så da måtte jeg drikke den oljen for å holde magen myk. Det fungerte helt utmerket, men jeg spurte aldri hva den oljen het, sykepleierne som kom med den kalte det bare olje... Anonymous poster hash: 254bb...6d6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Ellers er svisker veldig bra, Anonymous poster hash: 9f9bc...9dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå