Gå til innhold

Helt ærlig, endrer inntrykket seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en slik side ser man jo ikke hverandre, og i innlegg får man gjerne bare små biter av informasjon og skal svare ut i fra det. Dette ender vel også fort opp med at mange danner seg et førsteinntrykk som kanskje ikke stemmer. Jeg har, for moro skyld, lyst til å lage et lite eksperiment.

Les EN opplysning om gangen og vær ærlig om hva som først ramler inn, endrer inntrykket deres av meg seg etter hvert? Innlegget blir sikkert litt rart nå for å lage luft mellom opplysningene.

1. Jeg ble mamma, planlagt, da jeg var 20 år.

2. Da jeg var 27 år hadde jeg fire barn.

3. Mammaen min var også en ung mor, hun har ikke høyere utdanning.

4. Jeg kommer fra en stor familie.

5. Jeg er gift med han som er faren til barna mine.

6. Vi bor i en stor enebolig i en større by.

7. Jeg har 7 års høyere utdanning.

8. Vi har over middels inntekt (ca 1,3 - 1,4 mill totalt).

9. Vi stiller på alt av dugnader, foreldremøter, kamper, oppvisninger osv, og mannen er trener for det ene barnet sitt fotballag.

Anonymous poster hash: 77a25...63d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inntrykket mitt er at du er ung til sinns, og fortsatt usikker på deg selv..

Det inntrykket ble bare forsterket når jeg leste nedover.

Anonymous poster hash: 0d506...255
Skrevet

Enig.

Det virker som om du prøver veldig hardt å vise alle hva du har oppnådd i livet, og at fasade er viktig for deg. Du prøver å fremstå perfekt, men er nok neppe det under overflaten (som jo ingen er)

Anonymous poster hash: a9f9e...f62

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Nå vil jeg tro du har blitt voksen og forhåpentlig vis klarer å gi ungene dine en god oppvekst, men jeg regner med at om noen andre enn du spør ditt eldste barn om du burde gjort noe annerledes så vil de få til svar at du burde ventet med å få barn.

Jeg tror også du er redd for ikke å være god nok og "desperat" etter å ha en familie du vet er din.

Anonymous poster hash: 8b58c...f78
Skrevet

Jepp, inntrykket mitt endret seg etterhvert som jeg leste.

Og det merker jeg at det gjør i det daglige livet også. Både i måten jeg oppfatter andre og hvordan andre oppfatter meg, etterhvert som man blir kjent og etterhvert som opplysninger kommer ut.

Jeg ble også mamma som 20-åring, dog ikke planlagt. Jeg vet at jeg blir sett på som ung enda. Jeg er på flyttefot og fortalte en mamma i klassen til sønnen min det. Hennes første reaksjon var "åja,går leiekontrakten ut?". Jeg sa at jeg eier og skal selge. Hun ble da helt tydelig overrasket og sjokkert, og helt ærlig - jeg føler at den mammaen liker meg hakket bedre etter det :-P

Anonymous poster hash: d6c06...eb0

Skrevet (endret)

Jeg begynte nederst, og fikk et positivt inntrykk av at dere var en ganske vanlig familie, men tenkte bare at du ble enda mer menneskelig og var overraskende tøff som klarte sju års studier med fire barn på syv år desto lengre opp jeg kom...

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Enig.

Det virker som om du prøver veldig hardt å vise alle hva du har oppnådd i livet, og at fasade er viktig for deg. Du prøver å fremstå perfekt, men er nok neppe det under overflaten (som jo ingen er)

Haha! Dette forsterker jo egentlig bare hele poenget med innlegget mitt om hvordan folk aldri kan vite noe om den de skriver til/om bare basert på noen få opplysninger. Hele innlegget var ment som et eksperiment. Jeg er faktisk veldig lite opptatt av det ytre og materielle, men det er enklere å skrive kort om det ;) Og dere har selvsagt helt rett i at jeg ikke er perfekt, og ikke ønsker jeg å framstå som det heller. Dette var tross alt bare en del kort og overflatisk oppsummering av de ytre rammene i livet mitt :)

HI

Skrevet

Jeg begynte nederst, og fikk et positivt inntrykk av at dere var en ganske vanlig familie, men tenkte bare at du ble enda mer menneskelig og var overraskende tøff som klarte sju års studier med fire barn på syv år desto lengre opp jeg kom...

Takk for det :) Men helt ærlig synes jeg det var enklere å kombinere barn og studier enn barn og jobb ;)

HI

Skrevet

Enig.

Haha! Dette forsterker jo egentlig bare hele poenget med innlegget mitt om hvordan folk aldri kan vite noe om den de skriver til/om bare basert på noen få opplysninger. Hele innlegget var ment som et eksperiment. Jeg er faktisk veldig lite opptatt av det ytre og materielle, men det er enklere å skrive kort om det ;) Og dere har selvsagt helt rett i at jeg ikke er perfekt, og ikke ønsker jeg å framstå som det heller. Dette var tross alt bare en del kort og overflatisk oppsummering av de ytre rammene i livet mitt :)

HI

Vi hadde helt sikkert blitt kjent med deg på en helt annen og mer nyansert måte hvis du skrev om det som engasjerte deg og hva du tenkte om ting, men tror du har rett i at mange danner seg et inntrykk at fra ytre rammer. Slik hun lengre opp også nevnte at hun opplevde ved leilighetssalg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...