Lovemelikeyoudo Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Meg og mannen hadde masse kviser!! Får ungene det også?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Det kan hende, men du kan jo forebygge Anonymous poster hash: 5da75...bf1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Mine foreldre hadde kviser og jeg fikk masse. Plages av det enda i en alder av 38. Så med mine barn så skal jeg rett til hudlege hvis det kommer for ønsker ikke slike arr jeg har på noen! Anonymous poster hash: 94b0f...3bb
Tro smo konosoro Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Det kan hende, men du kan jo forebygge Anonymous poster hash: 5da75...bf1 ...nå er jeg spent. Hvordan i alle dager har du tenkt å forebygge kviseutbrudd på barn i puberteten? ... venter i spenning...
Elsker livet Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Det kan hende, men du kan jo forebygge Anonymous poster hash: 5da75...bf1 ...nå er jeg spent. Hvordan i alle dager har du tenkt å forebygge kviseutbrudd på barn i puberteten? ... venter i spenning... Rense huden med clearasil og kutte fet mat? Det var oppskriften da jeg var ung. Men tror ikke det hadde noen reel effekt.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Får ikke håpe det...jeg har slitt med huden hele livet. Mine foreldre har ikke hatt samme problemet og ikke min søster heller, så kommer i hvertfall ikke derfra. Jeg har vel mer en sensitiv hudtype som ikke tåler noe, og som dermed bryter ut i urenheter. Plaget enda, i en alder av snart 38 (er bedre enn da jeg var tenåring da, men likevel). Min mann har veldig fin hud og knapt nok hatt en kvise i hele sitt liv, så får håpe de arver hans hud i så tilfelle. Å være så plaget som jeg har vært (og fremdeles er) unner jeg ingen! Anonymous poster hash: faae6...819
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Det kan hende, men du kan jo forebygge Anonymous poster hash: 5da75...bf1 ...nå er jeg spent. Hvordan i alle dager har du tenkt å forebygge kviseutbrudd på barn i puberteten? ... venter i spenning... Rense huden med clearasil og kutte fet mat? Det var oppskriften da jeg var ung. Men tror ikke det hadde noen reel effekt. Clearasil tørket bare ut min hud og gjorde det mye verre i hvertfall... Å kutte ut fet mat har sikkert større effekt, men dersom man blir skikkelig plaget er nok ikke det nok. Anonymous poster hash: faae6...819
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #8 Skrevet 28. mai 2015 Det er vel noe arvelighet som spiller inn, fra foreldre, besteforeldre og enda lenger bak i slekten. Men noe er jo "eget" også... Jeg har samme dårlige hud som min mor, tørr, kvisete, men også samme hud som min farmor, med føflekker som dukker opp hele tiden og sånne "vorter" (føflekker som stikker ut). Min farmor har ellers en veldig fin hud, utenom føflekker og "vorter", men hun er ekstremt rynkete. Anonymous poster hash: 980d9...fba
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #9 Skrevet 28. mai 2015 Her har iallefall begge barna arvet slike "nupper" i huden. Både jeg og mannen min har det :-) Anonymous poster hash: ba911...5a9
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #10 Skrevet 28. mai 2015 Kviser er og blir hormonellt betinget. Og det kan arves. Anonymous poster hash: f1089...a22
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #11 Skrevet 28. mai 2015 Ja, i stor grad. Dessverre. Her er også både jeg og mannen plaget med uren hud, spesielt jeg. Selv en runde meg isotretinoin (sterkeste medisin som finnes mot kviser) tok ikke helt knekken på kvisene mine. Det ble nesten helt bra i 1-2 år etterpå, men s ble det gradvis like ille igjen. Jeg ser at begge de to eldste på 13 og 11 år har fått en og annen minikvise, spesielt han på 13 år. Anonymous poster hash: e4941...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå