Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Skrev i går om min vanskelige barnefordelingsak .... Nå har exen meldt meg til bv midt oppi det hele. Jeg har advokat og vi skal stevne barnefaren . Men er det slik at bv eventuellt kan kjøre en undersøkelsessak parallelt med rettssak ? Anonymous poster hash: b8b44...a12
HvittHus Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 (endret) Spurte mannen min og han sier at BV sjelden blander seg inn i barnefordelingsaker og med stor sannsynlighet kommer til å avvise meldingen. Men du bør få advokaten din til å ringe BV og fortelle at dette er en melding som er en hevnaksjon fra din eksmann side og at det nå er tatt skritt for å sette igang en barnefordelingsak. Forøvrig håper jeg du tar vare på alt av skriftlig materiell som kan brukes mot han i saken. Edit: Og så bør du informere mannen din om at hvis BV skulle gå inn i saken vil han bli undersøkt like mye som deg. Og at BV ikke har noen myndighet i slike saker, men kan tilby hjelpetiltak som feks samtaler, og i verste fall kan kjøre en akuttsak på å flytte barna i fosterhjem pga forholdene i hjemmet. Dette er da selvfølgelig hvis konflikten er veldig høy og involverer barna. Endret 28. mai 2015 av HvittHus
Iiiiik Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Hvorvidt undersøkelsen starter opp midt oppe i en barnefordelingssak er jo avhengig av innholdet i bekymringsmeldingen. Det er klart at hvis det er alvorlig nok, må bv tj undersøke saken. Selve barnefordelingen vil bv tj ikke legge seg oppi når de rette instansene allerede er på vei inn i saken.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Jeg jobber ikke i bv, men har fått med meg at de ikke har noen makt i barnefordelingssaker. Da det ble barnefordelingssak hos noen i familien min var bv inne i bildet fra før og vitnet i rettssaken om at det ville være uheldig for barna å bo hos far. Far fikk likevel hovedomsorgen. Anonymous poster hash: 1eb44...597
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Takk for svar! Snakket med min advokat og hans svar da jeg fortalte om meldingen ; det gjør ikke noe, det går fint. Hi Anonymous poster hash: b8b44...a12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå