Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Hei Jeg vil ikke høres frekk eller i-land problem ut, men jeg har ingen å spørre og gjør det derfor her, så jeg håper at jeg vil få ordentlige råd. For en stund siden så flyttet vi i hus, det er helt nytt. Og foran vår innkjørsel står det en postkassestativ og den er dritstygg, og ikke bare det, den skjermer for vårt hus. Jeg forstår at den har stått her den står i alle år, for det var i gen hus her men nå er vårt hus her og jeg har mest lyst å få den vekk. Pluss at absolutt alle stopper med biler og henter posten sin, sitter i bilen i ti minutter og leser posten, mens bilen går på tom gang. Veldig irriterende Hvordan skal jeg gå fram? Hvem skal jeg kontakte? Anonymous poster hash: 5fb71...9dc
MissYou Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Enten så får du stygge svar eller ingen svar i det hele tatt Men jeg skal gi deg et snillt svar kontakt komunnen og hør med dem. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Om dere har velforening e.l. kan du jo kontakte leder der. I gata vår er det velforeningen som ordner med postkassestativene (bl.a. vedtatt nå at de skal byttes ut). Om hovedproblemet er at bilene står.på tomgang utenfor huset deres, kan du jo klage til velforeningen om dette. De kan nok ikke bestemme at folk ikke skal gjøre det, men det går jo an å informere om at det er plagsomt slik at de iiallefall kan ta det til etterretning. Anonymous poster hash: b12ef...348
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Du bør definitivt sjekket med noen (sameie, velforening, kommunen, postens omfordelingstjeneste el.l.) før du flytter stativet. Det finnes nemlig en forskrift om plassering av postkasser og stativ, så det kan jo hende at det en gang i tiden er gjort en bestemmelse ift denne forskriften om plassering av stativet akkurat der. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1953-06-11-4014 Anonymous poster hash: d8f84...5b5
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Jeg tok kontakt med sameie og snakket med lederen. Fikk beskjed om å samle inn underskrifter av naboer hvor de samtykker at det er greit at den blir flyttet. Huff, gruer meg jeg Hi Anonymous poster hash: 5fb71...9dc
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Jeg tok kontakt med sameie og snakket med lederen. Fikk beskjed om å samle inn underskrifter av naboer hvor de samtykker at det er greit at den blir flyttet. Huff, gruer meg jeg Hi Anonymous poster hash: 5fb71...9dc Vi var i samme situasjon som dere for noen år siden, men i vår situasjon var det ingen sameier eller forening. Det er ingenting å grue seg for. Bare vær høflig og forklar situasjonen på en kortfattet og god tone, så ordner seg nok med dere også Anonymous poster hash: e77df...119
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Den postkassestativ? Anonymous poster hash: 15f9a...97e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #8 Skrevet 28. mai 2015 Postkassene må jo være et sted. Det går ikke bare å fjerne dem. For å få til en flytting er det derfor lurt at du har tenkt ut et godt alternativ til plassering og også at du overveiende å betale for flyttingen selv. Det vil sansynlig vis gjøre naboene mye mer positivt innstilt. Anonymous poster hash: 2c82f...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå