Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Hvis jeg vil reise tor-søn og melder fra om dette, trekker de meg 4 dager i "lønn" da, eller kun tor og fre? Og må man gjennoppta dagpengene etterpå, at det blir avbrutt? Håper noen kan hjelpe 😊 Anonymous poster hash: 06b0d...140
attpåklattnr2 Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Hvis jeg vil reise tor-søn og melder fra om dette, trekker de meg 4 dager i "lønn" da, eller kun tor og fre? Og må man gjennoppta dagpengene etterpå, at det blir avbrutt? Håper noen kan hjelpe Anonymous poster hash: 06b0d...140 I og med at du bare får utbetalt dagpenger 5 dager i uka,trenger du vel bare melde om ferie tors- og fredag.regner med at du da bare får trekk for de 2 dagene og dagpengene ikke blir avbrutt.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Hvis jeg vil reise tor-søn og melder fra om dette, trekker de meg 4 dager i "lønn" da, eller kun tor og fre? Og må man gjennoppta dagpengene etterpå, at det blir avbrutt? Håper noen kan hjelpe Anonymous poster hash: 06b0d...140 I og med at du bare får utbetalt dagpenger 5 dager i uka,trenger du vel bare melde om ferie tors- og fredag.regner med at du da bare får trekk for de 2 dagene og dagpengene ikke blir avbrutt. Var det jeg håpet på, men man skal jo være tilgjengelig til enhver tid sies det, så da må jeg jo gi beskjed om alle dagene. Og blir sikkert trekt? Syns det er litt dårlig da, har ikke akkurat bedt om å gå uten jobb 😜 Anonymous poster hash: 06b0d...140
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Jeg går på aap, og de dagene jeg skal bort(drar ikke utenlands) fikk jeg beskjed om å ikke skrive noe om ferie. Behandleren min har stengt da også, så jeg får ikke gått i den avtalte aktiviteten min. Jeg ville spurt nav først. Sier de et det er ok, så slipper du å skrive noe tenker jeg. Har du ikke jobb så er det jo ingenting du gjør deg utilgjengelig fra heller.. Anonymous poster hash: bed6a...81d
attpåklattnr2 Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Hvis jeg vil reise tor-søn og melder fra om dette, trekker de meg 4 dager i "lønn" da, eller kun tor og fre? Og må man gjennoppta dagpengene etterpå, at det blir avbrutt? Håper noen kan hjelpe Anonymous poster hash: 06b0d...140 I og med at du bare får utbetalt dagpenger 5 dager i uka,trenger du vel bare melde om ferie tors- og fredag.regner med at du da bare får trekk for de 2 dagene og dagpengene ikke blir avbrutt. Var det jeg håpet på, men man skal jo være tilgjengelig til enhver tid sies det, så da må jeg jo gi beskjed om alle dagene. Og blir sikkert trekt? Syns det er litt dårlig da, har ikke akkurat bedt om å gå uten jobb Er nok slik at de aller fleste melder ikke fra til nav når de er borte noen få dager ;) Anonymous poster hash: 06b0d...140
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Jeg har fått beskjed om at jeg ikke trenger å rapportere slike korte fravær på bare et par dager. Helgene telles ikke med. Anonymous poster hash: 6ac5a...e82
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Men utlandet da, hvordan fungerer det? Kan man ikke dra på utenlandsferie i det hele tatt? Anonymous poster hash: 06b0d...140
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #8 Skrevet 28. mai 2015 Om du skal til utlandet så må du krysse ut for ferie på meldekortet og du blir trukket de dagene. En "navuke" er på 5 dager så da blir du trukket to dager. Reiser du i Norge så trenger du ikke oppgi noe om du er tilgjengelig, altså vil svare tlf om nav el en arbeidsgiver ringer, og kan reise hjem i løpet av et døgn for å jobbe. Og er du bortreist f.eks en uke i Norge så burde du se etter jobber og søke på via nettet, og skrive søknader. Som om du er hjemme. Jeg var 14 dager hos mine foreldre og brukte tid på morgenene etter å sjekke jobber på nettet og søke jobb. Hadde jeg blitt oppringt av nav el en arbeidsgiver så kunne jeg reist hjem på dagen. I utlandet blir det vanskelig. Anonymous poster hash: dcd79...f6e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #9 Skrevet 28. mai 2015 Hvis jeg vil reise tor-søn og melder fra om dette, trekker de meg 4 dager i "lønn" da, eller kun tor og fre? Og må man gjennoppta dagpengene etterpå, at det blir avbrutt? Håper noen kan hjelpe Anonymous poster hash: 06b0d...140 I og med at du bare får utbetalt dagpenger 5 dager i uka,trenger du vel bare melde om ferie tors- og fredag.regner med at du da bare får trekk for de 2 dagene og dagpengene ikke blir avbrutt.Var det jeg håpet på, men man skal jo være tilgjengelig til enhver tid sies det, så da må jeg jo gi beskjed om alle dagene. Og blir sikkert trekt? Syns det er litt dårlig da, har ikke akkurat bedt om å gå uten jobb 😜 Anonymous poster hash: 06b0d...140 Du får ho feriepenger fra NAV basert på dagpengene så du mener siden du ikke har jobb så skal du både ha feriepenger og dagpenger når du drar på ferie? Anonymous poster hash: fa7d9...3b6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #10 Skrevet 28. mai 2015 Hvis jeg vil reise tor-søn og melder fra om dette, trekker de meg 4 dager i "lønn" da, eller kun tor og fre? Og må man gjennoppta dagpengene etterpå, at det blir avbrutt? Håper noen kan hjelpe Anonymous poster hash: 06b0d...140 I og med at du bare får utbetalt dagpenger 5 dager i uka,trenger du vel bare melde om ferie tors- og fredag.regner med at du da bare får trekk for de 2 dagene og dagpengene ikke blir avbrutt. Var det jeg håpet på, men man skal jo være tilgjengelig til enhver tid sies det, så da må jeg jo gi beskjed om alle dagene. Og blir sikkert trekt? Syns det er litt dårlig da, har ikke akkurat bedt om å gå uten jobb Anonymous poster hash: 06b0d...140 Så lenge du er tilgjengelig på en dags varsel behøver du ikke føre ferie. Det er ikke feriepenger av dagpenger lengre, nettopp fordi man forutsetter tilgjengelighet. Skal du ha ferie der du ikke kan møte på jobb på kort varsel, så må det merkes av. Anonymous poster hash: ddcc2...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå