Gå til innhold

Vinterbaby og bhglevering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som fikk baby om høsten eller vinteren, hvordan gjorde dere det mtp levering av eldre søsken i bhg? Hva når det er mange minus ute? Kan ikke kjøre bil, er 5-7 min gåtur.

Anonymous poster hash: b4028...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen leverte og jeg hentet med babyen.

Anonymous poster hash: 068ef...025
Skrevet

Pakket babyen godt inn.

Da jeg kom til bhg tok jeg bagen med babyen med inn i gangen.

På de kaldeste dagene jeg bare måtte ut. Da med bil. La jeg teppe over bilsete fra døra og til bilen. For at babyen ikke skulle trekke inn den kalde lufta. Men tok det bort i bilen.

Anonymous poster hash: f8e23...21c

Skrevet

Baby i sjal eller sele på magen, med en jakke som er stor nok til begge i. Du har gjerne ei gravidjakke? Jeg hadde en fra HM, hvor det var fin plass til baby både inni og utenpå magen.

God lue, evt. med hals på ungen og et sett ull utenpå inneulla, så hadde han det helt topp hver dag. Veldig greit å ha kontroll på hvor ungen er også, i forhold til snørr fra de andre små, nysgjerrige barnehagevennene.

Anonymous poster hash: e884e...653

Skrevet

Baby i sjal eller sele på magen, med en jakke som er stor nok til begge i. Du har gjerne ei gravidjakke? Jeg hadde en fra HM, hvor det var fin plass til baby både inni og utenpå magen.

God lue, evt. med hals på ungen og et sett ull utenpå inneulla, så hadde han det helt topp hver dag. Veldig greit å ha kontroll på hvor ungen er også, i forhold til snørr fra de andre små, nysgjerrige barnehagevennene. Anonymous poster hash: e884e...653

5 min gåtur burde vel ikke være noe problem nei? Er dog litt redd; har en tendens til å få fødselsdepresjon, og det å måtte stenge seg inne er jeg redd kan bidra til det. Det er 10 min gåtur til tog for å komme seg til kjøpesenter osv, ifølge artikler jeg har lest skal man holde de minste inne ved -10 (dvs det kan være 0 grader og blåse, så føles det som -10?). Ser for meg 4 mnd der jeg dag ut og dag inn må sitte i stua :o

Men hvordan gjør de det med babyene i Canada/Sibir? Eller Svalbard? De har vel noen triks....

Skrevet

Puttet baby i vognen mår jeg leverte og hentet, ikke noe problem, vi måtte gå i 5 min så buss i5 min før det var ny gåtur på 5 min!

Skrevet

Hadde god og lun vogn og god voksipose. Babyen var aldri kald. Heller litt for varm de første par dagene.

Har 5 min å gå til bussen, så venting på en buss som temmelig ofte var 20min forsinka (men ikke alltid, så kunne ikke beregne med forsinkelser). 10 min på buss, så 5 min gåtur.

Og likt hjem igjen.

Og så skulle barnet hentes.

Så i starten av permisjonen min gikk 3 timer hver dag med på henting og levering i barnehagen.

Kulde var ikke noe problem, men de dagene med hagl var styrete.

(Hadde kolikkbarn som sov godt i vogna, men bare skrek uten om de to lange duppene på dagtid, så hadde ikke vært stas for eldstemann å være hjemme)

Alt går når man må/er oppi det. Men det var jammen godt å få seg bil etterhvert.

5 min gåtur, uten å måtte rekke en buss blir ikke noe problem. Problemet er større nå når du uroer deg. Når babyen kommer går det som en lek, og du kommer til å lure på hva i all verden du styrte med når du bare hadde en unge som skulle kle på seg, og det uten å måtte amme baby samtidig. 😊

Anonymous poster hash: b215b...d41

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Husk at det er en helt annen temperatur å puste inn nede i vogna....

Skrevet

Selv om det er 10 grader ute er det jo ikke det inni vognen.

Jeg hadde dypvogn, en god pose og sånn stormbeskyttelse foran åpningen så det ikke blåste rett inn. Ungen hadde det helt greit inni der, bare legg inn et termometer så kan du følge med på temperaturen inni der. 

På de aller kaldeste dagene la jeg en varmeflaske inni vogna.

Anonymous poster hash: 4bf0b...f33
Skrevet

Får meg en vinterbaby jeg og.. Problemet her er at det aldri er måkt til barnehagen, så ofte har jeg dratt vogna i 30-40cm dyp snø hele veien. Det tar 10 minutter å gå på sommeren, dobbelt så lang tid på vinteren. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare det med to vogner. Tipper forslaget over om å bære baby er veldig aktuelt:-)

Anonymous poster hash: f2f15...5a2

Skrevet

Mannen leverte de første tre månedene. Fikk barn i slutten av desember.

Anonymous poster hash: 21fe5...b25

Skrevet

Mannen leverte de første tre månedene. Fikk barn i slutten av desember. Anonymous poster hash: 21fe5...b25

Er det vanlig at jobber godtar dette?

Skrevet

Får meg en vinterbaby jeg og.. Problemet her er at det aldri er måkt til barnehagen, så ofte har jeg dratt vogna i 30-40cm dyp snø hele veien. Det tar 10 minutter å gå på sommeren, dobbelt så lang tid på vinteren. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare det med to vogner. Tipper forslaget over om å bære baby er veldig aktuelt:-)Anonymous poster hash: f2f15...5a2

Nei, her er det heller aldri måkt.. Veldig sjelden. Og det hender det snør så mye at det som er måkt snør igjen med én gang. Får ikke akkurat lenka fast ungene inne imens jeg er ute og måker heller.

Skrevet

Mannen leverte de første tre månedene. Fikk barn i slutten av desember. Anonymous poster hash: 21fe5...b25

Er det vanlig at jobber godtar dette?

Hvorfor skulle jobben ha noen innvending mot at han leverer? Det har vel ikke de noe med.

Anonymous poster hash: 5926b...d55

Skrevet

Er det vanlig at jobber godtar dette?Anonymous poster hash: b4028...6a4

Hvorfor skulle jobben ha noen innvending mot at han leverer? Det har vel ikke de noe med. Anonymous poster hash: 5926b...d55
Jo, siden jobben starter 07:00, og barnehagen åpner 07:30.

Skrevet

Hvorfor skulle jobben ha noen innvending mot at han leverer? Det har vel ikke de noe med. Anonymous poster hash: 5926b...d55
Jo, siden jobben starter 07:00, og barnehagen åpner 07:30.Anonymous poster hash: b4028...6a4

Selv om din mann har slik arbeidstid vil det jo ikke si at alle har det?

Anonymous poster hash: 5e00f...22f

Skrevet

Jo, siden jobben starter 07:00, og barnehagen åpner 07:30.Anonymous poster hash: b4028...6a4

Selv om din mann har slik arbeidstid vil det jo ikke si at alle har det?Anonymous poster hash: 5e00f...22f

Det er jo min mann det er snakk om, hans jobb, vårt liv og hvordan man kan organisere levering og henting i bhg.

Skrevet

Jeg hadde tvillinger og det var ikke så lett å ta dem med inn i barnehagen. Jeg gikk 10 minutter til barnehagen, lot dem stå utenfor i 5 min og gikk hjem igjen. Vet ikke hvor du bor, men det er ofte ikke så veldig mange dager det er snakk om i løpet av vinteren.

Anonymous poster hash: 84c55...9c3

Skrevet

Selv om din mann har slik arbeidstid vil det jo ikke si at alle har det?Anonymous poster hash: 5e00f...22f
Det er jo min mann det er snakk om, hans jobb, vårt liv og hvordan man kan organisere levering og henting i bhg.

Du spurte strengt tatt hvordan vi andre som fikk vinterbaby gjorde det så da er det ikke lov og hugge hodet av Anonym som forteller at mannen hentet og leverte!

Og bare for og si det så blir dette ett problem om du velger og gjøre det til ett problem!

Skrevet

Veldig sjelden det er så kaldt at baby ikke kan være ute. I så tilfelle så kan vel mannen komme litt sent en enkelt dag.

Skrevet

Det er som regel ikke så kaldt at man ikke får levert i bhg pga det.

Anonymous poster hash: f1ea3...067

Skrevet

Får meg en vinterbaby jeg og.. Problemet her er at det aldri er måkt til barnehagen, så ofte har jeg dratt vogna i 30-40cm dyp snø hele veien. Det tar 10 minutter å gå på sommeren, dobbelt så lang tid på vinteren. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare det med to vogner. Tipper forslaget over om å bære baby er veldig aktuelt:-)

Anonymous poster hash: f2f15...5a2

Hvorfor skal du ha to vogner?

Har du barna veldig tett er det vel mer naturlig med søskenvogn?

Jeg har 1,5 år mellom barna og hadde babyen i vogn, eldste i et babyakebrett med skinnfell i etter meg. Gikk helt fint det.

Anonymous poster hash: 4bf0b...f33

Skrevet

Du spurte strengt tatt hvordan vi andre som fikk vinterbaby gjorde det så da er det ikke lov og hugge hodet av Anonym som forteller at mannen hentet og leverte!

Og bare for og si det så blir dette ett problem om du velger og gjøre det til ett problem!

Han bestemmer selv når han drar på jobb, så lenge han er på jobb i 8 timer ☺️ Han leverte kl 08, og jeg hentet kl 15. Slik ordnet vi det, since u asked😜

Anonymous poster hash: 21fe5...b25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...