Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Fikk sommerbaby sist, så vet ikke helt hva jeg trenger... Hvor mye ull/bomull trenger jeg? Bruker man ull også inne på babyene om senhøst eller vinter? Anonymous poster hash: 1802f...49f
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Kommer jo litt an på hvor i landet du bor? Sønnen min er født først i september, bodde i Nordland. Hadde bomullsstrømpebukse på ham to-tre dager før jeg gikk over til bare ull. De har ofte vanskelig for å kontrollere kroppstemperaturen selv, og han var iskald på hender og føtter. Samtidig var han liten og tynn, og det spiller jo inn.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Kommer jo litt an på hvor i landet du bor? Sønnen min er født først i september, bodde i Nordland. Hadde bomullsstrømpebukse på ham to-tre dager før jeg gikk over til bare ull. De har ofte vanskelig for å kontrollere kroppstemperaturen selv, og han var iskald på hender og føtter. Samtidig var han liten og tynn, og det spiller jo inn. Østlandet. Termin okt/nov Anonymous poster hash: 1802f...49f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Jeg fikk også først et sommerbarn også et vinterbarn. Vinterbarnet fikk atopisk eksem og tåler overhodet ikke ull.... Jeg ville ventet til barnet faktisk var født før jeg brukte en formue på ull, vi måtte gi bort alt ulltøyet vi hadde kjøpt. Anonymous poster hash: 67702...973
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Jeg fikk også først et sommerbarn også et vinterbarn. Vinterbarnet fikk atopisk eksem og tåler overhodet ikke ull.... Jeg ville ventet til barnet faktisk var født før jeg brukte en formue på ull, vi måtte gi bort alt ulltøyet vi hadde kjøpt. Anonymous poster hash: 67702...973 Hva bruker dere istedet for ull? Bambus? Anonymous poster hash: 1802f...49f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #8 Skrevet 28. mai 2015 Jeg har brukt lite ull på mine vinterbabyer. Vi har det godt og varmt inne, da holder det i massevis med bomull. Ofte svøper man jo babyer inn i tepper (hvertfall vi), så da blir ullklær litt i overkant synes jeg. Når barna våre ble større (1 år) og begynte å være ute og i barnehage har de brukt bare ull fra september til mai (bor i Nordland). Anonymous poster hash: 3fb10...2a0
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #9 Skrevet 28. mai 2015 Og i vogna har de hatt dunpose og ulldress, lue og votter og aldri vært kalde selv om de bruker bomullsklær. Anonymous poster hash: 3fb10...2a0
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #10 Skrevet 28. mai 2015 Jeg har brukt lite ull på mine vinterbabyer. Vi har det godt og varmt inne, da holder det i massevis med bomull. Ofte svøper man jo babyer inn i tepper (hvertfall vi), så da blir ullklær litt i overkant synes jeg. Når barna våre ble større (1 år) og begynte å være ute og i barnehage har de brukt bare ull fra september til mai (bor i Nordland). Anonymous poster hash: 3fb10...2a0 Ok, men må jo følge største til bhg Anonymous poster hash: 1802f...49f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #11 Skrevet 28. mai 2015 Jeg fikk også først et sommerbarn også et vinterbarn. Vinterbarnet fikk atopisk eksem og tåler overhodet ikke ull.... Jeg ville ventet til barnet faktisk var født før jeg brukte en formue på ull, vi måtte gi bort alt ulltøyet vi hadde kjøpt. Anonymous poster hash: 67702...973 Hva bruker dere istedet for ull? Bambus? Anonymous poster hash: 1802f...49f Som baby holdt det med bomull. Hadde jo en god dunpose i vogna og ungen var aldri kald. Inne holder vi grei temperatur og som nyfødt hadde vi jo som regel et teppe rundt han. Da han ble litt eldre kjøpte vi en del superundertøy/tenkinsk undertøy eller brukte bomull om det ikke var altfor kaldt. Med en 100% vind- og vanntett dress utenpå ble han aldri kald. I dag er han skolegutt og bruker superundertøy innerst. Anonymous poster hash: 67702...973
Mamma.til.en.2013 Skrevet 28. mai 2015 #12 Skrevet 28. mai 2015 Vi brukte mye ull i starten. Født i februar. Tynn ull inderst og noe lett utenpå. Kjøp litt ull og litt bomull og prøv deg frem med babyen når den er født. Om du trenger mer ull/bomull kan du også kjøpe etter babyen er født 😊
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #13 Skrevet 28. mai 2015 Er glad vi ikke kjøpte mye ull, fødte i oktober, fordi sønnen vår fikk fort atopisk eksem. Ingen av oss som er foreldrene hans har atopisk eksem eller andre allergier, heller ikke våre foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler, og søskenbarn. Alikevel fikk vi et barn som får eksem av ull. Så vær obs på det! Ei venninne kjøpte masse ull og hennes barn tåler heller ikke ull. Anonymous poster hash: 02ca7...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå