Gå til innhold

Jobber du som leder? Se hit :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke arbeidsoppgaver har du? Er jobben utfordrende? Hva er positivt og negativt? Jeg styrer unna alle lederstillinger som lyses ut, men nå har plutselig venninna mi blitt daglig leder i et stort firma og sier at hvem som helst klarer jobben.

Hmmm... Kanskje jeg også kan søke slike stillinger likevel?

Anonymous poster hash: aedad...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke leder selv, men har en venninne som er. Det mest tidkrevende og vanskelige er som regel personalansvar. Konflikter og div rundt ansatte som skaper støy. Som ansatt har jeg full forståelse for at det ikke er enkelt. Men for å være en -god- leder er dette noe man må håndtere på godt vis. La venninna di få prøve seg en stund før hun uttaler seg om jobben.

Anonymous poster hash: b95fc...8dd

Skrevet

Har vært leder (barnevernsleder) i et vikariat og det passet ikke for meg. Stort sett bare administrativt, mye stress med fravær og oppfølging av sykemeldte, alt for mange møter og utrolig lange dager. Mulig at alle kan klare å være leder, men da er ikke jeg alle ;)

Det finnes mange gode ledere og jeg tror at om man har drivkraften til det og ønsker å jobbe med med administrasjon så passer man nok perfekt.

Anonymous poster hash: 0abfd...be3
Skrevet

Jeg har vært leder, og gjør det aldri igjen.

Det kommer jo an på type bedrift, og økonomien til bedriften, men jeg slet enormt med å drive bedriften innenfor budsjettet. Lønn til ansatte inkl. meg selv spiste størstedelen av budsjettet, - jeg hadde en ansatt som jobbet 50% og en (student) som jobbet annenhver helg, utenom meg selv.

Ved sykdom og fravær slet jeg enormt, jeg hadde ingen å ta av, og måtte da gå alt selv. Kunne ikke ansette flere fordi det var ikke rom for det i budsjettet, selv om hele driften, og for ikke å snakke om min egen helse skrek etter det.

Ingen kunne ta matpauser, fordi det var ikke budsjett for flere på jobb samtidig. Dette gikk mest utover meg som gikk langt over 100% selv stort sett (enten pga fravær, eller fordi det lønnet seg for bedriften da jeg gikk på fastlønn), mens de andre bare jobbet deltid.

Kunne heller ikke legge fra meg jobben ved dagens ende, var mye papirarbeid og slikt som jeg ikke hadde tid til i arbeidstiden som måtte tas hjemme.

Jeg var fullstendig ødelagt etter et år, og gjør det aldri igjen.

Alle bedrifter er jo ikke like, og mulig en butikk som sliter med økonomien ikke kan sammenlignes med andre (jeg vet ikke), men jeg tok skrekken, og vil verken anbefale en lederstilling til andre, eller ta noe slikt igjen. Mye bedre å være en vanlig ansatt. All verdens penger er ikke verdt det slitet alt det ansvar bærer med seg i mine øyne.

Anonymous poster hash: 708f8...b04
Skrevet

Jeg jobber som leder, ca 10 personer som helt eller delvis rapporterer til meg. Trives veldig godt med det, men skal ikke stikkes under en stol at det er mye ansvar og at det kan bli lange dager og lite helgefri i perioder. Jeg har i tillegg mye forhandlingsansvar og reiser en del. 

Anonymous poster hash: a09d1...a46
Skrevet

Hvilke arbeidsoppgaver har du? Er jobben utfordrende? Hva er positivt og negativt? Jeg styrer unna alle lederstillinger som lyses ut, men nå har plutselig venninna mi blitt daglig leder i et stort firma og sier at hvem som helst klarer jobben.

Hmmm... Kanskje jeg også kan søke slike stillinger likevel?

Anonymous poster hash: aedad...913

Hvem som helst kan ikke klare jobben nei.

Du bør virkelig ha et ønske om å være en god leder som taler både personalsiden og måloppnåelsen parallellt, og ikke hovedsakelig ønske deg en tittel.

Anonymous poster hash: 3d4dc...d19

Skrevet

Jeg har vært leder i 15 år.

Hvem som helst kan ikke bli leder altså, en ting er papirarbeidet og ansvaret for budsjetter, planlegging av kampanjer osv, men personalansvar er det ikke alle som passer til å ha.

Om venninnen din er ny i jobben har hun enda ikke erfaring med å takle interne konflikter, sykemeldinger og oppfølging av disse, budsjettsprekker og andre ting som går galt, da sitter hun med ansvaret.

Med lederansvar har man sjelden en 8 til 16 jobb, ansvaret henger over deg døgnet rundt og det blir fort til at man sitter på både kvelder og helger med jobbrelaterte ting. Telefoner fra ansatte, ting som må ordnes opp i, vaktlister som må forandres, ferieplanlegging, det er noe hele tiden...

Anonymous poster hash: b92f7...f32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...