Gå til innhold

Dette med kroppsfasong, hvordan ser dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer rett og slett ikke å se hvilken kroppsfasong folk flest har med mindre den er ekstremt utpreget. Altså skikkelig eple- eller pærefasong for eksempel. F.eks. har jeg en venninne med lange smale ben og ganske liten rumpe, men skikkelig rund mage og store pupper, hun er eplefasong, det ser jeg, men ellers?

Jeg klarer ikke å se hvilken fasong jeg har selv heller, men tror det kan være timeglass? Bare at jeg synes ikke at jeg er så formfull som de bildene som kommer opp når jeg googler det. Jeg har ganske store bryster (E-cup) og brede skuldre. Jeg tror jeg har markert midje, eller hadde i hvert fall da jeg var litt slankere :P Mangen er ikke helt flat, men ikke veldig rundt eller tykke heller. Hoftene og rumpen er en tanke smalere enn brystpartiet om jeg skal se på antall cm (102-74-99), men har liksom ikke sånn svær booty og veldig runde hofter. Mine er mer kantete pga litt ridebukselår og håndtak ved midjen. Beina er ikke tykke, men heller ikke lange og slanke. Hva sier dere? Jeg synes det er veldig vanskelig å finne klær i hvert fall.

Anonymous poster hash: a7bac...52f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ca samme mål som du har h-m-b 105-70-99, jeg er veldig typisk timeglassfigur i hvert fall. Har også E-cup, 70 E.

Ut fra målene dine vil jeg si du har timeglassfigur i hvert fall.

Anonymous poster hash: 02922...84a
Skrevet

Jeg har ca samme mål som du har h-m-b 105-70-99, jeg er veldig typisk timeglassfigur i hvert fall. Har også E-cup, 70 E.

Ut fra målene dine vil jeg si du har timeglassfigur i hvert fall.

Du har nok mye mer markert midje enn meg i så fall ;) Jeg tror hovedproblemet mitt er at jeg synes at jeg ser så kantete ut pga håndtakene og ridebukselårene. De er ikke enorme, men nok til at jeg ikke får den fine rundingen over hoftene som jeg synes "alle andre" har.

HI

Skrevet

Du har nok mye mer markert midje enn meg i så fall ;) Jeg tror hovedproblemet mitt er at jeg synes at jeg ser så kantete ut pga håndtakene og ridebukselårene. De er ikke enorme, men nok til at jeg ikke får den fine rundingen over hoftene som jeg synes "alle andre" har.

HI

De fire cm i forskjell i midjen vår utgjør ikke all verden så lenge vi er så breie over hoftene i forhold begge to. Jeg er langvarig syk og var nylig oppe i 74-75 i midjemål pga. problemer ifm. sykdommen. Egentlig ikke så veldig stor forskjell å se til, synes jeg. Jeg merket det godt på buksene, det skal sies ;) Men når jeg så meg selv i speilet uten klær eller bare i undertøyet så var det egentlig ikke så stor forskjell. Om jeg tar planken mageliggende og sideliggende et par-tre uker (to-tre ganger i uken) så går jeg inn flere cm i midjen, så det kan jo være en ide om du føler det er slapt der. Nå er jeg ikke i form til det heller, men ser frem til det når den dagen kommer igjen :)

Jeg kan også få de håndtakene hvis jeg går opp i vekt, men 2 kg fra og til gir tydelig forskjell på håndtakene ;) Lårene og ridebukselårene har jeg også ;) All inclusive... med celluliter også :P

Gleder meg til kroppen begynner å samarbeide med meg igjen så jeg får trent igjen. Utrolig hvor slapp kroppen blir på alle måter når man ikke får trent noe.

Skrevet

Bildene på nettet viser den perfekte timeglassfigur, de færreste av oss har den perfekte figur ;)

Du passer nok best i timeglass-kategorien selv om du ikke ser nøyaktig ut som et timeglass....

Anonymous poster hash: 0bc72...8af
Skrevet

Takker for svar begge to! :)

Jeg trener en del faktisk, 2-5 ganger i uken alt ettersom form og tid, enten jogging eller styrke, så jeg har litt muskler. Magemusklene er veldig gode blitt, kan nesten kjenne six-pack, men jeg har for mye flesk og hud rett og slett. Etter at jeg bikket 32-33 år virker det som om de siste "kosekiloene" nekter å gå bort uansett hvor mye jeg trener og hvor sunt jeg spiser :( Jaja, det kunne vært mye verre tross alt!

Da satser jeg på at det er timeglass da slik jeg har trodd. Hvordan bør jeg kle meg da?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...