Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Jeg begynte som sekretær for et par måneder siden og nå vet jeg firmaet sliter med omsetningen. Sjefen min nevnte til meg at han må se på tiltak for å spare inn penger, blant annet ved å endre stillingsprosenten min. Har han lov til dette? Er det ikke masse ulemper bortsett fra at jeg raser ned i lønn ved å ikke være ansatt fulltid? Anonymous poster hash: 3530d...221
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Jeg begynte som sekretær for et par måneder siden og nå vet jeg firmaet sliter med omsetningen. Sjefen min nevnte til meg at han må se på tiltak for å spare inn penger, blant annet ved å endre stillingsprosenten min. Har han lov til dette? Er det ikke masse ulemper bortsett fra at jeg raser ned i lønn ved å ikke være ansatt fulltid? Anonymous poster hash: 3530d...221 Ja, det kan han. Du kan jo evt finne deg en annen jobb? Anonymous poster hash: 2ef98...10b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Ikke sånn uten videre... Er du fast ansatt? Hva står i tilsettingsbrevet? Hva med prøvetid? Anonymous poster hash: 4f18a...0f3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Ja, det kan han, men han må jo følge arbeidsmiljøloven og gjøre det på riktig måte. Han må da først si deg opp i den stillingen du har i dag, oppsigelsen må da være begrunnet og gjøres på riktig måte. Innsparing er god nok grunn i følge arbeidsmiljøloven. Så kan han tilby deg en mindre stilling som du da står fritt til å akseptere eller ikke. Men det er vurderinger som må gjøres, og du bør ha tillitsvalgt med i hele prosessen. Jeg håper du er organisert. Anonymous poster hash: b3cbf...fb1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Permitering er vell mest vanlig ? Anonymous poster hash: 521df...6cf
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Ikke sånn uten videre, nei. Om du ikke alt er organisert, sørg for å bli det. I dag. Før dette blir en reell sak. Anonymous poster hash: 27a4c...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå