Gå til innhold

Hvor blir av "ungdomen" på dugnader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn som driver med aktiviteter som krever t dugnadsarbeid fra foreldrene. De fleste møter opp, men uten unntak forsvinner alle de yngste i løpet av de første to timene og lar oss eldste, de mellom 40 og 55, stå igjen med resten av jobben. Ikke kan de gjøre noe som er litt tungt heller.

Står det virklig så dårlig til med formen til "ungdomen", er de late eller er de bare egoistiske?

Anonymous poster hash: 679ff...497
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke den samme erfaringen. De som møter opp, de jobber til de blir avløst, eller så er det gode grunner for at de må gå. De forsvinner ikke bare.

Syns ellers at det burde være mer krav til barna, faktisk, dugnad i korpset for eksempel, ingen grunn til at ikke ungdommene selv deltar med salg.

Skrevet

Ho ho, nå hørtes du veldig "gammel" ut, ungdommen. Det er hva min far bruker å omtale oss som.

Kanskje de har mindre unger hjemme?

Er mer effektive når de jobber?

Jeg hadde jo bare gått selv og sagt ifra.

Skrevet

Leste et innlegg i avisa om dette. Der skriver mener at ungdommen ikke er lat, men ting er så dårlig tilrettelagt :o

Klager på at de må jobbe, gjøre lekser, følge opp venner osv.

Lurer på hvordan vi klarte oss uten dagens unge generasjon. Ingen voksne som tilrettela, vi måtte faktisk ta ansvar og hjelpe de voksne.

Foreldre stiller mindre krav til barna. Barna forventer at de voksne gjør alt for dem.

Kvalmt at det har blitt sånn.

Anonymous poster hash: 69935...bd8

Skrevet

Ho ho, nå hørtes du veldig "gammel" ut, ungdommen. Det er hva min far bruker å omtale oss som.

Kanskje de har mindre unger hjemme?

Er mer effektive når de jobber?

Jeg hadde jo bare gått selv og sagt ifra.

De er ikke effektive. Det er i hvertfall sikkert. Sån sett er det ofte ikke noe stort tap at de forsvinner. Alderen på ungene er omtrent den samme. De driver jo med de samme aktivitetene.

Selvfølgelig går jeg ikke bare selv selv om andre gjør det. Noen må jo gjøre oppgavene for at ungene skal få det tilbudet vi ønsker at de skal få.

Jeg kunne sikkert brukt et annet uttrykk en "ungdomen", men det var det som falt meg inn akurat da. "Foreldre under 40" hadde vært dekkende.

Anonymous poster hash: 5ad10...7a9

Skrevet

Mener du de unge foreldrene nå? I så fall har jeg overhode ikke samme erfaring. Her møter de aller fleste opp til oppsatt tid og blir der til den tiden de skal bli avløst. Normalt blir vi satt opp i 2-3 timer på dugnader i forbindelse med sport, og da blir alle i de timene de står der uansett om de er 26 år eller 46 år.

Dersom du mener ungdommer, som i 15-20 år, så er vel ikke akkurat de forpliktet til å stille på slike type dugnader?

Anonymous poster hash: 41aa0...cfb
Skrevet

Leste et innlegg i avisa om dette. Der skriver mener at ungdommen ikke er lat, men ting er så dårlig tilrettelagt :o

Klager på at de må jobbe, gjøre lekser, følge opp venner osv.

Lurer på hvordan vi klarte oss uten dagens unge generasjon. Ingen voksne som tilrettela, vi måtte faktisk ta ansvar og hjelpe de voksne.

Foreldre stiller mindre krav til barna. Barna forventer at de voksne gjør alt for dem.

Kvalmt at det har blitt sånn.

Anonymous poster hash: 69935...bd8

Det kan godt hende det er noe i det. Hvis noen hadde vært på disse relativt unge foreldrene hele tiden og fortalt dem at "Nå må du flytte denne herfra og dit" og "Nå nå du hente mer kaker" osv i stedenfor bare å si at "Nå skal vi tømme hallen" eller "Du har kioskvakt" så hadde de kanskje gjort litt mer.

Anonymous poster hash: 5ad10...7a9

Skrevet

Hvor mange er det, siden du generaliserer sånn? 100stk?

Anonymous poster hash: a9575...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...