Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Jeg fikk mitt første barn i relativt ung alder (20 år) og mitt fjerde og siste barn da jeg var 27 år. Alle planlagt. Da de to eldste var små fikk de rundt meg til å føle meg som en ung mor, altså jeg ble stadig kalt for ung mor, type "Du er jo en så ung mamma", og jeg tenkte at det ville vel stoppe. Nå er jeg 34 år og eldstemann er 14 år, men når jeg forteller om barna får jeg fortsatt høre at jeg er en ung mamma, men nå mer"... for å ha så store barn". Vil jeg alltid være en ung mor da? Hvordan tenker dere rundt dette? Ikke at det har noe å si altså, men jeg kom til å tenke på det etter en ny kommentar i går. Anonymous poster hash: 3a9d4...056
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Ja, det tror jeg faktisk. Jeg har en datter som begynner på skolen til høsten og da vi var på foreldremøte/infomøte nå forrige uke reagerte jeg litt på dama som satt ved siden av meg, hun så på ingen måte gammel nok ut til å ha skolebarn Men jeg tenker ikke at det er negativt da, veldig greit med en god blanding av unge og gamle i foreldregruppen, man har gjerne forskjellige ting å bidra med. Anonymous poster hash: 552b4...a5a
Fomle84 Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Ja på en måte så er du jo d. Jeg får også høre at vi er unge 3 barns foreldre. Vi var 21 og 22 når vi fikk første og 28 og 29 når vi fikk siste. I mange sammensetninger er vi yngre enn de fleste, men da jeg gikk i barselgruppe sist var jeg en av de eldste. Men ingen av de hadde større unger enn eldste vår. Føler meg ung i sammenhenger der vi treffer foreldre med de to eldste og helt normal i forhold til yngste😊
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Hei; det har nok lett for å bli slik og det er vanskelig å befri seg fra det faktum at den første kom tidlig. Jeg vil allikevel ikke si at det var svært tidlig - du var jo 20 år. Under barnas oppvekst vil man jo hele tiden bli påminnet at man er yngre en de andre foreldrene. Men jeg synes du skal ta det positivt Anonymous poster hash: 75628...7ca
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Ja, det tror jeg faktisk. Jeg har en datter som begynner på skolen til høsten og da vi var på foreldremøte/infomøte nå forrige uke reagerte jeg litt på dama som satt ved siden av meg, hun så på ingen måte gammel nok ut til å ha skolebarn Men jeg tenker ikke at det er negativt da, veldig greit med en god blanding av unge og gamle i foreldregruppen, man har gjerne forskjellige ting å bidra med. Anonymous poster hash: 552b4...a5a Hehe, ja dette kjenner jeg godt igjen! Jeg har gener for å se yngre ut enn jeg er, og de fleste tar meg for å være 8-10 år yngre enn jeg egentlig er. På første foreldremøte på ungdomsskolen var det en far som tok meg for å være en av assistentene fordi han ikke trodde jeg var gammel nok til å ha et barn i klassen Det gjør jo selvsagt ingenting, men jeg tenker overhode ikke på meg selv som en ung mor nå lenger, og ikke identifiserer jeg meg med det typiske stereotypiske bildet av ung mor heller. Kanskje derfor? HI Anonymous poster hash: 30d2b...a39
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Har samme "problemet" her. Jeg og samboer fikk barn når vi var 18 og 19 år. Nå er hun 10 år og jeg har ved flere anledninger blitt tatt for å Være storesøster. Jeg er vel barnslig ut for alle tror jeg er yngre enn jeg er. Anonymous poster hash: f1ddb...857
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Jeg er 26år og barnet mitt er 9år, altså 3 klasse. Har altid vært den yngste moren i bhg og skole. Tror nok det altid vil være slik. Anonymous poster hash: 6076a...818
Mandala Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Ja. Jeg har en 11-åring nå og føler meg alltid som en ung mor på alle arenaer. Føler at de andre foreldrene skygger banen litt. Det hjelper selvsagt ikke at jeg ser veldig ung ut også. Ble spurt om legitimasjon på vinkjøp for bare noen dager siden. Jeg er noen år over 30 nå. Men jeg har forstått at jeg for evig og alltid kommer til å være en ung mor i andres øyne.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 Jeg ser også yngre ut og folk får sjokk når jeg sier at eldste er 11. Jeg er 30 og må fortsatt vise bevis hver gang jeg kjøper øl feks, eller vin på polet. Da hun gikk i barnehagen ble jeg aldri inkludert. Føler det bedre nå i forhold til de andre foreldrene i klassen (6. klasse) men føler meg fortsatt som en "drittunge". Har tre barn, yngste er 3, og der føler jeg meg "voksen nok" i barnehagen ihvertfall Anonymous poster hash: b06d8...f17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå