Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Og jeg blir så lei av det. Hun sier heeeele tiden at hun ikke kan møte meg for det er så travelt, men hun snapper hele tiden at hun trener. Når mannen hennes jobber i helgene så kontakter hun meg for å være sosial når de er alene. Jeg kjenner jeg blir mektig irritert og provosert, jeg mener man må ta vare på et vennskap, nesten på lik linje som et forhold. Men kan jeg si noe? Jeg blir seriøst irritert! Og når vi først er sammen så sitter hun og knasker på sunne ting, vi kan aldri kose oss med noe sammen.. Hva kan jeg si? Anonymous poster hash: 56679...92b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Hun har jo tid til deg, men i ukedagene forstår jeg at hun vil trene og være med familien. At hun spiser sunne ting er flott. Hun prøver å forandre livstilen sin. Det krever tid, tålmodighet, forståelse og STØTTE fra sine nærmeste. Anonymous poster hash: 13bad...e0f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Kan du ikke være med henne på trening da? :-) Trening og et sunt kosthold er tydeligvis en viktig livsstil for henne. Anonymous poster hash: d9efe...a95
sug lut Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Seriøst, du føler deg svikta fordi hun prioriterer helsa? Dra hodet ut av navlen, da!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Du tuller håper jeg. Anonymous poster hash: 34fc5...ad4
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Ehh... Hva slags needy venn er du? Anonymous poster hash: 03459...901
Plutselig_gravid Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Dump henne! Venninner som spiser sunt og trener? Fysj og fy!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Jeg prioriterer også sunn mat og trening framfor venninnebesøk der man bare skal gasse seg med boller og snop. Hva med å invitere til en gåtur i fjellet eller noe sånt i stede? Anonymous poster hash: ad505...c46
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 Kan du ikke bli med på trening? Eller foreslå en gåtur i steden for senter. Har hun alltid vært slik eller prøver hun å gå ned i vekt el.l? I såfall burde du jo være støttende og hjelpe henne med å nå målene hennes. Anonymous poster hash: fcca8...025
Mamma_til_2 Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 ett godt vennskap overlever "dø"perioder og du kan jo velge og kose deg med noe usunt selv om hun spiser sunt tren med henne.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 Altså, jeg trener 3 dager i uken selv. Så er opptatt av helsa selv. Og dette er på formiddagen, siden hun jobber turnus, så hun setter sin pittelille baby i bhg for å trene selv. Jeg kan ikke bli med, for jeg har prioritert å ha min baby hjemme lengre. Og hun prioriterer ikke familien, hun setter barna på barnepass i helgene og, slik at hun kan trene da og. Jeg er for en sunn livsstil, men alt med måte. Men skjønner at jeg er ute og kjøre her.. Anonymous poster hash: 56679...92b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #12 Skrevet 27. mai 2015 Det var en merkelig ting å bli sur for..klart hun prioriterer å trene i ukedagene, og jeg ser virkelig ikke problemet med å spise sunt. Bli med henne å tren da, hvis vennskapet er så viktig for deg og du vil tilbringe tid sammen med henne. For henne er tydeligvis trening viktig. Må vel være bedre det enn å sitte å spise snacks og snop hver gang man er sammen? Anonymous poster hash: 921dc...72c
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #13 Skrevet 27. mai 2015 Altså, jeg trener 3 dager i uken selv. Så er opptatt av helsa selv. Og dette er på formiddagen, siden hun jobber turnus, så hun setter sin pittelille baby i bhg for å trene selv. Jeg kan ikke bli med, for jeg har prioritert å ha min baby hjemme lengre. Og hun prioriterer ikke familien, hun setter barna på barnepass i helgene og, slik at hun kan trene da og. Jeg er for en sunn livsstil, men alt med måte. Men skjønner at jeg er ute og kjøre her.. Anonymous poster hash: 56679...92b Syns helt ærlig at du ikke virker som en veldig god venninne. Er jo veldig tydelig hva du syns om henne og de valgene hun tar. Skal vennskapet kun være basert på hva du syns er gøy å gjøre da? Anonymous poster hash: 921dc...72c
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Altså, jeg trener 3 dager i uken selv. Så er opptatt av helsa selv. Og dette er på formiddagen, siden hun jobber turnus, så hun setter sin pittelille baby i bhg for å trene selv. Jeg kan ikke bli med, for jeg har prioritert å ha min baby hjemme lengre. Og hun prioriterer ikke familien, hun setter barna på barnepass i helgene og, slik at hun kan trene da og. Jeg er for en sunn livsstil, men alt med måte. Men skjønner at jeg er ute og kjøre her.. Anonymous poster hash: 56679...92b Jeg tror jeg forstår om hun ikke har lyst til å møte deg for ofte. Hvem har lyst til å være sammen med noen som ser ned på en og mener man pårioriterer feil på alle områder? Anonymous poster hash: 34fc5...ad4
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #15 Skrevet 27. mai 2015 Og når man ikke får ønsket respons kommer det hauger med tilleggsopplysninger 😂 Men til tross for det er det fremdeles du, hi, som virker kjip her. Hva så om hun velger annerledes enn deg? Hun trener på formiddagen sånn at hun kan være sammen med mann (?) og barn om ettermiddagen. Hun spiser sunt, noe som i dine øyne er det samme som kjedelig? Kanskje du kan gå litt i deg selv etter all responsen du får her og ser om det er noe DU kan gjøre for at venninnen din skal få lyst å være sammen med deg? Anonymous poster hash: c5637...bbc
Gjest Maiken og barna Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 Heia venninna di. Jeg ville gjort akkurat som henne.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #17 Skrevet 27. mai 2015 Hallo, er det INGEN som vet av disse mødre som setter trening foran ALT!!! Jeg bor på et lite sted, og det er en "gjeng" med mødre mellom 27 og 37 år som er helt "besatt" av trening. Barna hopper fra barnehage til barnepass på treningssenter,- og de er ALDRI med på dugnader, møter eller hjelper til med barns aktivitet som friville instruktører (noen har prøvd, men har vært kortvarig) fordi det går utover egen trening! De drar på treningsferier og betegner seg som "livsnytere",- og disse turene er ikke trenignsturere, bare "livsnyteturer"men den er helt på kanten. Har vært med på en slik tur, Har seg slik at jeg også trener ganske mye og har deltatt på mange av de samme løp, så de "snappet meg opp" til gruppa. Trodde de. Men alvorlig talt, jeg ramla av lasset etter en tur. Middag, var en forrett. Et glass,- tørr hvitvin,- var "skravel og god vin";- og dessert...De delte,- tre stykker,- en sorbet,- og spiste ikke alt. Den var så god,- men mektig.... Resultatmessig er jeg også en amatør, men liker og konkurrere,- mot meg selv. Men når jeg ligger rundt 2t på halvmarathon,- (målet er en gang 1t55 min, da må barna bli litt mer selvhjulpen så jeg kan bruke litt mer tid på det),- så jobber disse mot og nå ned på 1t.40 min (minus)..... Praten om slike kommende løp og mål var jo på to ulike plan.... De snakket nesten ikke om barna, annet enn et par av de som var så bekymret for barna var så alt for glade i usunn mat,- og var så tykke. (nei, der er ikke tykke, men hun ene har tilfeldigvis en nabo som har så tynne, søte barn...Og hun sammenligner disse alltid.. Jeg kjenner denne naboen, og de tynne barna er et "problem" da de er så kresne i matveien, og tåler lite når det kommer til sykdom mm... De er ikke syke altså) Ikke nok med det. De sliter med og skaffe barnevakt etter hvert.... De har brukt opp egen familie, og venner og SLEKT av venner,- fordi de trenger pass når de skal trene, reise på treningsturer, delta på løp mm... Nå vet jeg ikke om HI's venninnde er av denne typen, men de finnes. Og det finnes mange som ikke er "med i denne gjengen",- men som er nesten like ille. Og man "blir ikke med" en trenings(narkoman)glad venninde på treningsturer,- om man selv ikke vet man har ca samme nivå. Det ødelegger selvfølelsen og tro på egen god form, og det ødelegger treningsøkta og dermed humøret til den beste.... har pr i dag ikke opplevd at en "rolig økt" sammen, for og være sosial, har vært "rolig nok" for meg.... Trening og sunn mat er bra, men det kan bli galt også...Og jeg har vært der....Men heldigvis ikke fått tilbakefall etter jeg fikk barn.....EN sunn kropp er ikke sunn om ikke hodet er "sundt"... Anonymous poster hash: 35ad4...a47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå