GÃ¥ til innhold

Hvordan finne min ukjente halvbror?🌸

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min halvbror har samme far hvorav ingen av oss har kontakt med vår pappa. Jeg vet navnet på min halvbror men det er såpass vanlig at jeg har tusenvis av alternativer. Dessuten kan navnet hans skrives på to forskjellige måter. Hvor kan jeg få opplysninger som leder meg frem til rett mann? Det blir ikke aktuelt å hente info via vår far av årsaker jeg ikke vil nevne her. Dessuten har ikke min far sett sin sønn siden han var ca 3år så han vet nok ikke mer enn meg.

Anonymous poster hash: 47082...aae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd. Men med Norges mest brukte etternavn og ett fornavn som også er godt brukt har jeg tusenvis av alternativer...

Hi

Gjest ♡perla
Skrevet

Ã…ja... har du lagt ut navnet til far samtidig da?

Skrevet

Er det ingen andre i familien din som kjenner til gutten eller mora hans da? Som kan gi deg navnet (hvordan det skrives), mener jeg?

Ville også brukt facebook, der er det alltid noen som kjenner noen.

Eller kanskje du kan skrive til de som har dette navnet og forklare?

Ønsker deg lykke til, håper du finner ham :)

Anonymous poster hash: e4373...785

Skrevet

Din fars foreldre, søsken og venner vet sansynlig vis noe om moren.

Vet du fødselsdatoen eller stedet kan du ofte finne vedkommende via resultatlister fra idrett ol.

Hvis du ikke vet noe annet enn navnet kan det bli vansklig, men sansynlig vis vet du noe.

Mors navn?

Barnehage?

Skole?

Interesser?

Sykdomer?

Anonymous poster hash: e82be...bc9
Skrevet

Vet ikke om folkeregister har lov å gi ut informasjon om dette, men jeg ville prøvd det.

Anonymous poster hash: 4a3d9...238
Skrevet

Ser nå at det er et av Norges vanligste navn. Ikke bare bare å skrive til 3000 Bjørn Hansen'er :P

Anonymous poster hash: e4373...785

Skrevet

Vet ikke om folkeregister har lov å gi ut informasjon om dette, men jeg ville prøvd det.

Anonymous poster hash: 4a3d9...238

De har ikke lov, men det hender de gjør det likevell ;)

Skrevet

Kun min demente farmor som lever. Pappas brødre husker ikke hvordan man skriver navnet. Det eneste jeg har fått napp på er min halvbrors mamma. Hun har uke vært aktiv på Facebook på ca ett år. Det tlf nummeret jeg tror er hennes har jeg ikke fått svar på. Jeg har prøvd å sjekke om min bror er registrert på samme adresse men det er han ikke. Kan hende han ikke ønsker kontakt med meg og at det er derfor hans mor ikke svarer meg på sms. Eller at hans mor ikke ønsker at vi skal ha kontakt. Alternativ nr tre er at nr ikke brukes eller eies av henne... Skulle derfor helst kommet i kontakt med han.

Hi

Skrevet

Min bror er forresten voksen nå. Vil tro han er i slutten av tjueårene. Noen eksakt dato eller årstall er der ingen familiemedlemmer som husker. Samholdet i familien er som dere skjønner dårlig.

Hi

Skrevet

Kun min demente farmor som lever. Pappas brødre husker ikke hvordan man skriver navnet. Det eneste jeg har fått napp på er min halvbrors mamma. Hun har uke vært aktiv på Facebook på ca ett år. Det tlf nummeret jeg tror er hennes har jeg ikke fått svar på. Jeg har prøvd å sjekke om min bror er registrert på samme adresse men det er han ikke. Kan hende han ikke ønsker kontakt med meg og at det er derfor hans mor ikke svarer meg på sms. Eller at hans mor ikke ønsker at vi skal ha kontakt. Alternativ nr tre er at nr ikke brukes eller eies av henne... Skulle derfor helst kommet i kontakt med han.

Hi

Siden du vet hennes navn og adresse kan du jo oppsøke henne hjemme?

Anonymous poster hash: 1cfd5...b3c

Skrevet

Hi

Siden du vet hennes navn og adresse kan du jo oppsøke henne hjemme?

Anonymous poster hash: 1cfd5...b3c

Jeg tror jeg vet det hvis adressen på 1881 stemmer. Vet bare ikke om jeg tør å oppsøke henne..

Hi

Skrevet

Skjønner du ønsker kontakt, men dette kan jo også være et sårt tema i familien du prøver å ta kontakt med. Min tante fikk et barn som veldig ung med en mann som bare forsvant. Dette var lenge siden da, så tidene var annerledes... Min tante ble ganske greit stemplet og har fått høre ting hele livet. Hun har av personlige grunner ikke ville oppgi navn på faren til dette barnet, og barnet har da som voksen kuttet all kontakt med henne. Som"straff". Men dette barnet driver og søker etter sin far som stakk, og ønsker å møte denne familien og ha kontakt... Skjønner trangen til å vite men ikke alltid motivet bak...

Tilbake til saken, ikke alle familier er klare for at noen ringer på døra og sier "jeg er barnet ditt/barnet til mannen din osv". Hvis du har prøvd å ta kontakt men ikke fått svar så bør du kanskje respektere det , selv om det selvsagt er sårt...

Men du har jo et navn, selv om det er vanlig, men du vet vel kanskje ca hvor personen har vokst opp? Har moren flyttet? Da har du jo ett litt mindre område å lete i?

Anonymous poster hash: 3a288...193

Skrevet

Vær litt sleip, ring naboen til moren hans og hør hvor han jobber.

Eller så settrr du deg ned og ringer alle Bjørn Hanser i området rundt der moren hans bor.

"Jeg heter britt, og lurer på om du har kontakt med din biologiske mor?"

lykke til!

Anonymous poster hash: b362d...618

Skrevet

Jeg har egentlig veldig få opplysninger. Jeg vet at mor bor i Oslo nå men det har vært snakk om at min bror har bodd perioder i Tromsø. Så jeg har ingen anelse på hvor han kan befinne seg nå. Hvis han ikke ønsker kontakt vil jeg respektere det men da vil jeg ha ett svar fra han hvor han sier det. Ikke at mor Evt ikke svarer meg da han tross alt er voksen 😊.

Hi

Skrevet

Mor har sansynlig vis sin egen sønn som venn på FB.

Skrevet

Ring mor, ikke send sms!

Kan jo være nr ikke lenger er i bruk, sms ikke kom frem, hun ikke kan skrive sms (mamma har faktiskt flere venner som nekter å skrive mld...) - kan være mange grunner til at du ikke får svar på mld.

Jeg opplevde å plutselig få en bror i voksen alder.

Han ringte min mor og tok det derfra. (Felles far - far døde for mange år siden. Vi barna ante ingen ting om denne broren, moren hans nektet han å fortelle hvem faren var. Han fikk vite det som voksen)

Anonymous poster hash: c60ca...be8

Skrevet

Ring mor, ikke send sms!

Kan jo være nr ikke lenger er i bruk, sms ikke kom frem, hun ikke kan skrive sms (mamma har faktiskt flere venner som nekter å skrive mld...) - kan være mange grunner til at du ikke får svar på mld.

Jeg opplevde å plutselig få en bror i voksen alder.

Han ringte min mor og tok det derfra. (Felles far - far døde for mange år siden. Vi barna ante ingen ting om denne broren, moren hans nektet han å fortelle hvem faren var. Han fikk vite det som voksen)

Anonymous poster hash: c60ca...be8

Skrevet

Sjekk vennelisten til mor og se om hun har oppgitt noen familiemedlemmer. Da finner du antagelig noen som er aktive på facebook og i alle fall kan gi deg rett kontaktinfo. Alternativt prøv det samme med noen av vennene hennes.

Skrevet

Jeg har sjekket alle kommentarene og likes som mor har på Facebook hvorav ingen kommer fra min halvbror. Hun har sperret på Facebook så jeg får ikke sett hennes venner 😒.

Hi

Skrevet

Har du prøvd å logge deg på skatteetaten og sjekket navnet og fødselsår opp mot skattelistene? Det kan om du er heldig føre til færre å velge mellom :-)

Skrevet

Tore på sporet ...?

Anonymous poster hash: 72fa2...0d3

Skrevet

Prøv å legge henne til som venn på facebook?

Ring eventuelt nrk-tore på sporet og spør om råd.

Eventuelt kan du leie privateterforsker :)

Anonymous poster hash: baabc...9af
Skrevet

Skjønner du ønsker kontakt, men dette kan jo også være et sårt tema i familien du prøver å ta kontakt med. Min tante fikk et barn som veldig ung med en mann som bare forsvant. Dette var lenge siden da, så tidene var annerledes... Min tante ble ganske greit stemplet og har fått høre ting hele livet. Hun har av personlige grunner ikke ville oppgi navn på faren til dette barnet, og barnet har da som voksen kuttet all kontakt med henne. Som"straff". Men dette barnet driver og søker etter sin far som stakk, og ønsker å møte denne familien og ha kontakt... Skjønner trangen til å vite men ikke alltid motivet bak...

Tilbake til saken, ikke alle familier er klare for at noen ringer på døra og sier "jeg er barnet ditt/barnet til mannen din osv". Hvis du har prøvd å ta kontakt men ikke fått svar så bør du kanskje respektere det , selv om det selvsagt er sårt...

Men du har jo et navn, selv om det er vanlig, men du vet vel kanskje ca hvor personen har vokst opp? Har moren flyttet? Da har du jo ett litt mindre område å lete i?

Anonymous poster hash: 3a288...193

Jeg skjønner hva du mener i forhold til at dette kan være sårt for familien man kontakter, men det at dette er sårt for noen familier, betyr ikke at det er sårt for alle. Det finnes også familier som vil bli glad for å få kontakt med et ukjent familiemedlem. Så lenge man ikke har kontakt kan man ikke vite hvordan den aktuelle familien vil reagere. Jeg tenker at det er dumt å la vær å ta kontakt fordi man er redd for at det skal være sårt, da kan man fort gå glipp av mye. Man skal selvsagt respektere det dersom familien sier at de ikke ønsker kontakt, men jeg synes faktisk at man bør kunne forvente at de gir beskjed om dette dersom man tar kontakt. Ja, det kan hende at man ripper opp i noe som blir sårt for de, men ingen kan forvente å gå gjennom livet uten at det skjer ting som er sårt fra tid til annen.Sålenge man ikke fortsetter å mase etter å ha fått et nei, så synes jeg man er helt innafor. Å ikke svare på sms er etter min mening ikke et nei.Den som sender sms vet da ikke om meldingen er mottatt, eller om den har kommet til riktig person. Husk at det også er sårt å gå å lengte etter familiemedlemmer som man vet finnes der ute, men ikke kjenner.  

Anonymous poster hash: 11fd1...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...