Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Det er jo hypotermi.. Men hun var varm og god og sov helt fint. Ringte legevakten, men de syntes det var merkelig når hun ikke var kald, og ba meg ta tempen jevnlig på henne i løpet av natta. Tok temp hver halvtime, og den lå en stund på 35,6, så gikk den opp til 36,5. Når jeg tok tempen i dag tidlig var den 37,3 Da den var så lav kontrollerte jeg med 3 ulike målere i endetarm, så jeg syns det er rart st det skal være noe feil.. Jeg tok i utgangspunktet tempen fordi hun følte seg litt smådårlig når hun la seg. Nå lurer jeg jo på om hun har like lav temp hver natt.. Og om det er farlig., Anonymous poster hash: 6826e...ce5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Målte du i rompa? Anonymous poster hash: dfb3d...58a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Målte du i rompa? Anonymous poster hash: dfb3d...58a hun skriver i endetarmen så det betyr nok i rumpen ja Anonymous poster hash: 5bcc3...31f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Målte du i rompa? Anonymous poster hash: dfb3d...58a Ja Hun er forresten 6 år.. HI Anonymous poster hash: 6826e...ce5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Stakkars unge, hvorfor traumatisere henne slik. Hun er varm perifert og i god form. Anonymous poster hash: 25b25...dbc
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Ville kjøpt en ny temp måler Anonymous poster hash: 83a9f...ffe
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Du har målt med tre ulike termometer i rompa hver halvtime hele natta gjennom? Stakkars jente. Har hun fått sove i det hele tatt? Du merker hvis ungen hadde hatt så lav temperatur at det var farlig. Spesielt når du i utgangspunktet hadde det i bakhodet. Å ha temperaturer på rundt 35,5 om natta er helt normalt. Du må ikke stole blindt på termometer. Til og med de beste termometerne viser feil i ny og ne. Som legen sa, siden hun ikke var kald var det nok en feilmåling feilmåling. Anonymous poster hash: 5b42c...8cf
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Jeg trodde det var normalt at tempen kunne synke når man sov? At man havner litt i sparemodus... Men 34 var veldig lavt. Ville observert tempen hennes flere netter fremover, og skrive opp den aktuelle tempen på samme klokkeslett. Gjør det samme etter ei uke eller to. Så kartlegger du om det er vanlig for henne eller om hun faktisk kan være syk. Anonymous poster hash: 8ddf6...39c
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 Stakkars unge, hvorfor traumatisere henne slik. Hun er varm perifert og i god form. Anonymous poster hash: 25b25...dbc Jeg fulgte legevaktens råd, og hun har sovet seg fint gjennom det Jeg målte kun med 3 målere da hun lå på 34 tallet. HI Anonymous poster hash: 6826e...ce5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Du har målt med tre ulike termometer i rompa hver halvtime hele natta gjennom? Stakkars jente. Har hun fått sove i det hele tatt? Du merker hvis ungen hadde hatt så lav temperatur at det var farlig. Spesielt når du i utgangspunktet hadde det i bakhodet. Å ha temperaturer på rundt 35,5 om natta er helt normalt. Du må ikke stole blindt på termometer. Til og med de beste termometerne viser feil i ny og ne. Som legen sa, siden hun ikke var kald var det nok en feilmåling feilmåling. Anonymous poster hash: 5b42c...8cf Hun sov godt Hun er sjelden syk, så hun blir ikke plaget av termometer særlig ofte. HI Anonymous poster hash: 6826e...ce5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 Du har målt med tre ulike termometer i rompa hver halvtime hele natta gjennom? Stakkars jente. Har hun fått sove i det hele tatt? Du merker hvis ungen hadde hatt så lav temperatur at det var farlig. Spesielt når du i utgangspunktet hadde det i bakhodet. Å ha temperaturer på rundt 35,5 om natta er helt normalt. Du må ikke stole blindt på termometer. Til og med de beste termometerne viser feil i ny og ne. Som legen sa, siden hun ikke var kald var det nok en feilmåling feilmåling. Anonymous poster hash: 5b42c...8cf Hun sov godt Hun er sjelden syk, så hun blir ikke plaget av termometer særlig ofte. HI Anonymous poster hash: 6826e...ce5 Kan legge til at første måling ble gjort klokka to. La meg seint pga hjemmekontor. Så det er ikke snakk om 20 målinger her HI Anonymous poster hash: 6826e...ce5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #12 Skrevet 27. mai 2015 Legevakten rådet meg forøvrig til å kjøpe øretermometer, det er visst mer nøyaktig - og mye enklere HI Anonymous poster hash: 6826e...ce5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #13 Skrevet 27. mai 2015 Ut av nysgjerrighet; hvorfor målte du i utgangspunktet? Var hun syk? Du er heldig som har et barn med godt sovehjerte Mine ville våknet hver gang. Anonymous poster hash: 95ad8...9db
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Legevakten rådet meg forøvrig til å kjøpe øretermometer, det er visst mer nøyaktig - og mye enklere HIAnonymous poster hash: 6826e...ce5 Enklere? Absolutt! Mer nøyaktig? Vel.. På sykehus bruker vi øretemp som standard på alle pasienter. Men når noen skal følges ekstra godt med og det er viktig å ha mer nøyaktig temperatur, måler vi rektalt. Anonymous poster hash: 37abb...54b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #15 Skrevet 27. mai 2015 Legevakten rådet meg forøvrig til å kjøpe øretermometer, det er visst mer nøyaktig - og mye enklere HIAnonymous poster hash: 6826e...ce5 Enklere? Absolutt! Mer nøyaktig? Vel.. På sykehus bruker vi øretemp som standard på alle pasienter. Men når noen skal følges ekstra godt med og det er viktig å ha mer nøyaktig temperatur, måler vi rektalt.Anonymous poster hash: 37abb...54b Vi måler også rektalt på avdelinga mi, men skal det drives temperatursjekk på en frisk unge natt etter natt tror jeg øretermometer er å anbefale! Anonymous poster hash: 42fc8...201
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 Legevakten rådet meg forøvrig til å kjøpe øretermometer, det er visst mer nøyaktig - og mye enklere HIAnonymous poster hash: 6826e...ce5 Enklere? Absolutt! Mer nøyaktig? Vel.. På sykehus bruker vi øretemp som standard på alle pasienter. Men når noen skal følges ekstra godt med og det er viktig å ha mer nøyaktig temperatur, måler vi rektalt.Anonymous poster hash: 37abb...54b Vi måler også rektalt på avdelinga mi, men skal det drives temperatursjekk på en frisk unge natt etter natt tror jeg øretermometer er å anbefale!Anonymous poster hash: 42fc8...201 Absolutt enig i det! Har aldri sagt noe imot det. Jeg sa bare at rektalt er mer nøyaktig siden HI påstod motsatt. Anonymous poster hash: 37abb...54b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #17 Skrevet 27. mai 2015 Ut av nysgjerrighet; hvorfor målte du i utgangspunktet? Var hun syk? Du er heldig som har et barn med godt sovehjerte Mine ville våknet hver gang. Anonymous poster hash: 95ad8...9db Hun virket litt syk etter skolen, og klagde selv over at hun ikke følte seg bra. Jeg tok derfor tempen på henne før hun la seg. Ingen feber. Men jeg vet jo at feberen kan snike seg på i løpet av kveld/natt så jeg tok tempen en gang til når jeg la meg. Da den var på 34-tallet ringte jeg legevakten etter å ha googlet og fått "beskjed" om at temperaturer under 35 regnes for hypotermi. De ga meg så råd om å sjekke henne gjennom hele natten, og ta kontakt igjen om temperaturen ikke endret seg, eller hvis den kom ned igjen på 34 tallet. Så da gjorde jeg det.. Kunne sikkert ha holdt med hver time. Hun sover gjennom en atomkrig. Syns egentlig mer synd på meg :D Som noen sa lengre oppe så kan det være at temperaturen bare synker naturlig i løpet av natten, men det var jo voldsomt. Jeg aner jo ikke hva hennes temperatur ligger på til vanlig på natten.. HI Anonymous poster hash: 6826e...ce5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #18 Skrevet 27. mai 2015 Jeg har jevnlig nedsatt kroppstemp jeg. Ikke noe farlig det. Anonymous poster hash: d5238...8ec
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 Ut av nysgjerrighet; hvorfor målte du i utgangspunktet? Var hun syk? Du er heldig som har et barn med godt sovehjerte Mine ville våknet hver gang. Anonymous poster hash: 95ad8...9db Les innlegget! Anonymous poster hash: 52cf8...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå