Gå til innhold

Hva ville du gjort-bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snu til forovervendt ved 3år og 8 mnd, eller kjøpe ny bakovervendt stol som går til 25 kg?

Anonymous poster hash: 89dc0...3d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville snudd stolen...

Skrevet

I teorien, kjøpt ny bakovervendt stol.

I praksis, kjøpte beltestol og snudde min 3.5 åring denne uka...

Gjør som jeg sier, og ikke som jeg gjør... 😊

Anonymous poster hash: 2557b...7f4

Skrevet

Jeg ville hatt bakovervendt så lenge som det går :)

Anonymous poster hash: 1c960...33a

Skrevet

Snudd stolen..

Anonymous poster hash: 9d50f...2c3

Skrevet

Jeg ville snudd stolen.

Skrevet

Vi tenker å snu stolen til vår på snart 4 år da det begynner å bli trangt for beina. Det kan jo ikke være godt å få knærne trykt opp i magen ved en eventuell kræsj...

Anonymous poster hash: 33bef...524

Skrevet

Hadde bytta til beltestol, om vektgrensen, 15 kg, er nådd. Hadde aldri brukt integrerte seler framovervendt.

Hvis vektgrensen for beltestol ikke er nådd, hadde jeg kjøpt ny bakovervendt.

Anonymous poster hash: f5934...56f
Skrevet

Etter ca 4 år er det ikke bakovervendt stol som er anbefalt lenger, da er det bedre med forovervendt (nå husker jeg ikke om det gjaldt ved bruk av bilens egne belter eller stolens belter, men enten eller her). Så jeg ville snudd barnet. Eventuelt kjøpt et sete som kan brukes begge veier, og snudd det ved 4 år.

Anonymous poster hash: 68648...71b
Skrevet

Etter ca 4 år er det ikke bakovervendt stol som er anbefalt lenger, da er det bedre med forovervendt (nå husker jeg ikke om det gjaldt ved bruk av bilens egne belter eller stolens belter, men enten eller her). Så jeg ville snudd barnet. Eventuelt kjøpt et sete som kan brukes begge veier, og snudd det ved 4 år.

Dette er direkte feil! Les deg opp!

Vi kjøpte ny bakovervendt til vår 3-åring. Jeg leste litt statistikk og da falt alternativet å snu helt bort.

Anonymous poster hash: cfe6e...9e4

Skrevet

Ja, som andre også skriver, dette er feil.

Integrerte seler framovervendt er aldri anbefalt.

Anonymous poster hash: f5934...56f

Skrevet

Jeg vet at det er anbefalt å sitte bakover, gjerne til 5-6 årsalder.

Men det betyr jo et ekstra sete siden jeg har en lang og tung unge. Vektmessig er hun klar for å snu, men sikkerhetsmessig kan hun godt sitte bakover lenger.

Men det koster jo litt da..

Anonymous poster hash: 89dc0...3d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...