Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Jeg er alene (ikke barn eller mann) og skal flytte til en by som er ekstremt dyr å bo i. Leiligheter ligger på mellom 10 og 15.000 kr for 40-50 kvm, og mange av de har ikke inkludert strøm, tv osv. Nå har jeg funnet ei veldig fin nyoppusset leilighet i passelig størrelse til en meget rimelig sum inkl. strøm, internett, tv osv. MEN! Det er et stort, stort minus. Denne leiligheta er i en kjeller og har kun pittesmå vinduer øverst på veggen og ingen vinduer på soverommet. Er det galskap å flytte inn i det, når man må gjennom stue/kjøkken for å komme seg ut i tilfelle brann?Om det begynner å brenne på kjøkkenet/stua, har jeg ingen mulighet for å komme meg ut. Da er jeg innebrent, men samtidig tenker jeg også at dette isåfall kun skjer om natten og jeg vil sovne inn av røyken uansett (sover alltid med soveromsdøra på vidt gap, så røyken vil isåfall spre seg like mye på soverommet).Og skulle jeg våkne av brannalarmen med en gang, så tror jeg heller ikke brannen ville spredt seg så mye at det ville blitt en hel umulighet for å komme seg ut. Mye rot og tanker. Kort omgjort: ville dere flyttet inn i ei kjellerleilighet med 2 små kjellervindu uten rømningsmuligheter fra soverommet i tilfelle brann? Anonymous poster hash: 694c7...c12
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Nei, nei og nei, jeg verdsetter livet for mye. Anonymous poster hash: ea06d...b9e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Aldri i livet! Anonymous poster hash: 19bae...ecb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Nei, absolutt ikke. Er det så viktig å bo der at du er villig til å risikere livet for det? Anonymous poster hash: 984ae...323
beef sister Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Aldri. Hadde ikke klart å sove uten mulighet til å ha åpne vinduer heller.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Det er ikke lov å leie ut leilighet med soverom uten rømningsvei. Derfor billig mndspris. Jeg ville aldri bodd i en brannfelle!!! Anonymous poster hash: 61358...877
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Det er påbudt med rømningsvei fra soverommet. Høres ikke ut som en lovlig leilighet. Hadde ikke flyttet inn! Om huseier er såpass uansvarlig er det ikke godt å vite hvor uansvarlig de er med andre ting som elektrisitet etc. Anonymous poster hash: 18103...62a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Nei!! Og det er heller IKKE lovlig å leie ut leilighet som ikke har store nok vindu på soverom til at du kan rømme ut gjennom dem. Anonymous poster hash: a51d3...6ae
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 En huseier som leier ut så ulovlig og så farlig ved en ev. brann, det er ikke en person jeg ville stolt på! Du risikerer jo også at du plutselig må flytte fordi det blir oppdaget at det leies ut der og det ikke er lovlig. Det er ikke lov å bo der. Tenk på din egen sikkerhet. Og kanskje en tur til en psykolog siden du ikke synes å ta særlig alvorlig om du skulle brenne inne... Anonymous poster hash: 7c8d3...512
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Hvis det ikke er vindu på soverommet så er den ikke lovlig. Så nei, jeg hadde aldri leid den.Hadde det vært lovlig så hadde jeg heller ikke leid den, hadde blitt frustrert uten noen som helst luftemuligheter på soverommet Anonymous poster hash: f7415...c0f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #12 Skrevet 27. mai 2015 Let videre,den der er ulovlig. Jeg leier billig i Bærum så det går ann. Lykke til. Anonymous poster hash: 4bcbd...95f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #13 Skrevet 27. mai 2015 Ulovlig leilighet fatter du vel! Sett inn annonse selv på finn. Om du har jobb, er enslig og er en dokker betaler er du vel den perfekte leietaker Anonymous poster hash: aa2f0...3b4
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Aldri! Hadde aldri orket å bo i en bunkers. Tror jeg hadde blitt tullete av det lenge før en eventuell brann Anonymous poster hash: 13c6d...7fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå