Gå til innhold

Om sitering av litteratur ...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan viser dere, i én tekst, to bøker fra samme år av samme forfatter?? Kan jeg skrive "Olsen, 2006a:sidetall" når jeg viser til "Olsens første bok" og "Olsen, 2006b:sidetall" nå jeg henviser til "Olsens andre bok"???? 😝😝

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert! Tusen takk 😊

Skrevet

Spørs hvilken stil du bruker.. Dersom du bruker APA kan du strengt talt bare skrive Olsen (2006) løpende i teksten selv om du siterer fra to ulike bøker med samme forfatter. Referanselisten beviser at du parafraserer "korrekt" etter forfatterens ord uansett. Siterer du ordrett derimot, må du ha med sidetall.  

 

Olsen (2006) påpeker at (meningsinnholdhet), i senere skrifter (her kan du også fint legge inn tittel på boken i kursiv) vises det til (meningsinnhold) (Olsen, 2006). Det er et eksempel.



Anonymous poster hash: 0fc3a...a3b
Skrevet

 

Spørs hvilken stil du bruker.. Dersom du bruker APA kan du strengt talt bare skrive Olsen (2006) løpende i teksten selv om du siterer fra to ulike bøker med samme forfatter. Referanselisten beviser at du parafraserer "korrekt" etter forfatterens ord uansett. Siterer du ordrett derimot, må du ha med sidetall.

 

Olsen (2006) påpeker at (meningsinnholdhet), i senere skrifter (her kan du også fint legge inn tittel på boken i kursiv) vises det til (meningsinnhold) (Olsen, 2006). Det er et eksempel.

 

Anonymous poster hash: 0fc3a...a3b

Du skal skille med bokstav, også i løpende tekst. http://blog.apastyle.org/apastyle/2011/10/reference-twins.html

Skrevet

Hvis du bruker End Note ordnes det av seg selv.

Skrevet

Hvis du bruker End Note ordnes det av seg selv.

Jeg skal definitivt sette meg inn i EndNote når MA-oppgaven skal skrives neste år 😊

Skrevet

 

Hvis du bruker End Note ordnes det av seg selv.

Jeg skal definitivt sette meg inn i EndNote når MA-oppgaven skal skrives neste år 😊

Anbefaler deg å gjøre det snarlig, for da kan du begynne å samle artikler til biblioteket ditt med en gang. Lurt å ha det klart når du snubler over noe du kan tenke deg å bruke til oppgaven, selv om du ikke skal begynne å skrive akkurat nå.

 

Men du har kanskje ikke tenkt å tilbringe sommeren ved en pc, så da haster det ikke såååå fælt :D

Skrevet

 

Hvis du bruker End Note ordnes det av seg selv.

Jeg skal definitivt sette meg inn i EndNote når MA-oppgaven skal skrives neste år

EndNote er veldig praktisk! De fleste læresteder har vel kurs du kan ta. Vet ikke hvor du studerer, men inne på biblioteksidene til HiOA ligger masse linker om hvordan det brukes. Tar litt tid å sette seg inn i det, men er veldig greit på sikt for å holde orden på referansene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...