Gå til innhold

Flaut å ta opp alle bekymringer med legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn det er mye greier med og alltid har vært det. Er 4 år nå

Utreding magetrøbbel, reagerer positivt på laktosefritt, men ikke konstantert laktase mangel. Konklusjon fortsette på laktosefritt, ta kontakt ved forverringa av problemer da vevstype gjør han utsatt for å utvikle gluten allergi. Hadde masse undersøkelser på sykehus. Nye legen

Er henvist Bup på grunn av ulike problemer, er under utredning. Nye legen

Født med underutviklet hofte og hulfot, oppfølging hos fysioterapaut frem til 8 mnd. Tok kontakt med lege ved 2 år grunet går skjevt på foten, legen var ikke bekymret ikke henvist videre. Gammel lege.

Barnet går fortsatt skjevt, og klarer ikke gå like langt som andre på sin alder pga slitne bein. Synes og han går enda mer skjevt nå enn tidligere. Ønsker nye bilder av hofter og vurdering av hofter og føtter hos ortoped. Bør jeg ta saken opp på nytt hos nye legen?

2,5 år fjernet polypper ( falske mandler) Spesialist ville ikke fjerne mandler som er store pga alder og ikke plaget med halsbetennelse. Henvist av gammel lege

Fortsatt veldig store mandler, snorker mye, brekker seg av kjøtt siden det ikke løser seg like godt opp i munnen. Må ha spagetti i mini biter ellers brekker seg. Ikke halsbetennelser med ofte sår i halsen. Bør jeg få en ny vurdering av mandler nå som han er blitt eldre? 

Føler det er så mye greier at det er flaut å ta opp gamle saker selv om han har problemer knyttet til det.  Redd legen skal se rart på meg siden det er å mange ulike ting som ikke har sammenheng med hverandre

Anonymous poster hash: 8c70a...b78
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ringe helsestasjonen?

La fysioterapeuten som er tilknyttet helsestasjonen se på foten, de har erfaring med barn.

Snakk med helsesøster og få evt en time hos barnelegen tilknyttet helsestasjonen og luft dine bekymringer der.

Det er klart du skal lufte dine bekymringer. Jeg har selv et barn med en fysisk skade og har god erfaring med fysioterapeuten på helsestasjonen, hun kontaktet også ergoterapeut og sammen sørget de for at vi fikk time hos HABU (habiliteringstjenesten for barn og ungdom) på sykehuset og hjelp hos ortoped.

Anonymous poster hash: 82f38...f2a
Skrevet

Jeg var hos fysioterapaut på helse stasjonen da han var 2 år fordi legen ville ikke høre på meg. I følge legen måtte jeg vente til barnet ble 8 år og kunne begynne på sånn såle i skoa. Men den fysioterapauten kikka så vidt på han før ho sa at det går seg til av sge selv, men det blir jo bare verre. Skulle ønske vi kunne fått vurdering av ho han gikk til om baby, var det ukentlig fra 1 mnd til 8 mnd, men ho ble pensjonert like etter vi slutta der, men var en svært dyktig dame. Hi

Skrevet

Er det ikke derfor man har lege, for å lufte sine bekymringer.

Anonymous poster hash: e7c5f...d9c

Skrevet

Jo er jo det, men føler det er så mange ting, men det har jo alltid vært mange ting med han. Da han var baby fløy jeg mellom fysioterapaut, helsestasjon og sykehus hele tiden føltes det som. Var fysioterapi hver uke, helsestasjon for måling av hode omkrets annenhver uke ( litt unormal hode farsong så helsesøster ville følge med på at hode vokste som det skulle), også var det jo ultralyder og røngten av hofter på sykehus, og vurderinger av føtter. Ja dere skjønner tegninga. Men saken om hofter og føtter ble aldri lukka på en måte, bare at dette mest sannsynlig ville normalisere seg ved stimulering av den hofta , og tøying av føtter.Hi 

Skrevet

Jeg ville helt klart bestilt time hos helsesøster samt lege på helsestasjonen. De er mye mer erfarne og legen der kan henvise videre till rett instans hvis det er nødvendig!

Hilsen en lege

Anonymous poster hash: 236be...98a

Skrevet

Helt vanlig at det blir tatt opp 4-5 ulike problemer på time hos fastlegen, legen bør ikke se rart på deg pga noe slikt, det er ganske vanlig å ha flere begymringer omkring både seg selv og barnet sitt.

Det som er viktig er at du sier klart ifra at du har flere ting du ønsker å gå igjennom slik at det settes av nok tid! Det er ganske frustrerende når man gjerne vil hjelpe men den tilmålte tiden kun er nok til å ta opp halvparten av problemene. Bestill dobbelttime eller se hva dere rekker første time og bestill ny for å ta opp resten...

Hilsen fastlege

Anonymous poster hash: d3999...3cb
Skrevet

Du må selvfølgelig ta alt dette opp med lege! Det er overhode ikke flaut!!

Skrevet

Dette er ikke dumme problemstillinger. Hvis du er min pasient så håper jeg du kommer! Bestill dobbelttime og kom innom.

Hilsen fastlegen

Anonymous poster hash: 394e4...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...