Gå til innhold

Mammatittelen - tabu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker du å være mamma? Virkelig? Slik uten å lyve for deg selv?

Så klart har vi valgt det selv. Man elsker dem, og vil det beste for barna. Man ønsker ikke at noen andre skal oppdra dem så man gjør det selv. Og det finnes gode øyeblikk. Men liker du å være mamma? Liker du og takler du morsrollen?

Selv er jeg ikke noe fan. Liker ikke å være mamma jeg. For lite frihet og for mye arbeid. Men elsker nurket mitt likevel. Nå sitter jeg nå her med en baby, en planlagt en også faktisk. Så da gjør jeg det beste ut av det. Tar en dag av gangen, og viser h*n at jeg er der og at jeg bryr meg om dets fremtid.

Dette er vel tabu å si. Hysj hysj. Ikke et emne som blir diskutert ofte, derfor vil jeg det. Er jeg en merkelig og psykisk ustabil person som ikke liker å være mamma, eller er det mer normalt enn man skulle tro?

Anonymous poster hash: d7ef3...2a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke å bare være mamma.

Hvis jeg får ha mitt liv ved siden av, jobb, venner, hobby osv. Elsker jeg det.

Jeg trenger å pleie meg selv for å føle meg som en god mamma.

Anonymous poster hash: 005e4...e84

Skrevet

Jeg tror det er veldig normalt når man har baby i alle fall. ;) Det er en utrolig intens periode som folk takler veldig forskjellig, noen elsker det og noen hater det.

Jeg personlig forblir ettbarnsmor fordi jeg ikke klarer tanken på babytiden om igjen. Men jeg trives godt med å være mamma nå som barnet mitt er 4 år. :)

Anonymous poster hash: a3672...6f9
Skrevet

Har det helt likt som deg HI. . Desverre må jeg si. Skulle ønske det var så rosenrødt for meg ,slik som for mange andre. Men nei...

Anonymous poster hash: 0ceb9...460

Skrevet

Jeg liker å være mamma. Særlig når jeg føler jeg har kontrollen og jeg får styre og organisere. Og kosen!!;Men så savner jeg friheten til å bruke pengene på bare MEG, reise og sove og gjøre som jeg vil.

Å være mamma skulle utløst en årlig spa-reise på blå resept 😉

Skrevet

Jeg elsker å være mamma.

Anonymous poster hash: 89e8b...ec0

Skrevet

Jeg tror det er veldig normalt når man har baby i alle fall. ;) Det er en utrolig intens periode som folk takler veldig forskjellig, noen elsker det og noen hater det.

Jeg personlig forblir ettbarnsmor fordi jeg ikke klarer tanken på babytiden om igjen. Men jeg trives godt med å være mamma nå som barnet mitt er 4 år. :)

Er godt å høre at ting kan forandre seg. Men selv tror jeg ikke at jeg kommer til å forandre mening. Jeg føler meg ikke som en mamma-person. Gikk noen runder med meg selv før jeg valgte å få barn, fordi jeg var usikker på om jeg egentlig ville ha barn. Men så var det liksom det som føltes riktig for denne epoken i livet da. Men magefølelsen min hadde rett - jeg liker ikke å være mamma. Men men. Gjort er gjort og valgt er valgt.

Skrevet

Jeg liker å være mamma. Særlig når jeg føler jeg har kontrollen og jeg får styre og organisere. Og kosen!!;Men så savner jeg friheten til å bruke pengene på bare MEG, reise og sove og gjøre som jeg vil.

Å være mamma skulle utløst en årlig spa-reise på blå resept

Hehe...spareise på blå resept, det hadde vært noe. Det burde bli en politisk valgsak :P Stemmer JA jeg :P

Skrevet

Å være mamma er kun en del av meg og livet mitt. elsker å være mamma. Elsker også jobben, vennene, mannen etc etc som også utgjør masse av livet mitt.

Noenganger så gleder man seg til man skal bort i helgen uten barn, og når helgen er over så gleder jeg meg vilt til å være mamma igjen. Jeg har en fin balanse og jeg kan med hånden på hjertet si jeg elsker rollen som mamma

Skrevet

Er godt å høre at ting kan forandre seg. Men selv tror jeg ikke at jeg kommer til å forandre mening. Jeg føler meg ikke som en mamma-person. Gikk noen runder med meg selv før jeg valgte å få barn, fordi jeg var usikker på om jeg egentlig ville ha barn. Men så var det liksom det som føltes riktig for denne epoken i livet da. Men magefølelsen min hadde rett - jeg liker ikke å være mamma. Men men. Gjort er gjort og valgt er valgt.

Men det vil forandre seg altså. Babyer er søte, men fryktelig altoppslukende. Større barn man kan prate med og gjøre ting sammen med er mye gøyere😊

Anonymous poster hash: 457b0...594

Skrevet

Jeg elsker å være mamma, mammarollen er den rollen jeg er mest komfortabel med i livet og som jeg koser meg mest med. Jeg har fire barn og det å være mamma er nesten en livsstil for meg.

Jeg synes det er trist og rart at jeg ikke skal ha flere barn, og gruer meg til de blir voksne og skal flytte ut ;)

Anonymous poster hash: 3109f...71e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...