Gå til innhold

"syk hund dag"!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden er syk for første gang. Og jeg tar meg fri på dagtid og jobber på kveld da mannen og barna er kommet hjem. Men jeg er borte halve vakta. Har jeg egentlig rett på fri? Fri med lønn? Permisjon? Eller hvordan gjøres dette? Sjefen synes det er greit jeg er borte, men hva er rett i en slin situasjon? aldri tenkt over dette før jeg:p

Anonymous poster hash: 577cf...725

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å ha det sagt så er han veldig syk. Drar til dyrlegen hver morgen og får enn dose morfin og antibiotika!hi

Anonymous poster hash: 148cc...552

Skrevet

Tenker permisjon uten lønn, eventuelt feriedag eller avspasering.

Anonymous poster hash: 88334...a96

Skrevet

Det er vel opp til fin arbeidsgiver å enten gi deg fri med eller uten lønn.

Da var hund hadde hatt en stor operasjon og måtte ha 24t tilsyn byttet jeg til kveldsvakter hele uka og samboer avspaserte og kom hjem kl 14 så jeg kunne dra på jobb.

Anonymous poster hash: e12d3...813

Skrevet

Du har ikke rett på lønn. Heldigvis.

Anonymous poster hash: 3bc99...789

Skrevet

Jeg forventet overhode ikke lønn NEI! Men tanken har aldri slått meg at jeg faktisk må være hjemme med hunden. Heldigvis har jeg en sjef som er veldig glad i hunder og har full forståelse for dette å legger opp slik at jeg har mulighet til å jobbe kveld i stede. men vi har ikke snakket om hvordan vi løser dette, bare spør når det passer at jeg kommer. hi

Anonymous poster hash: 148cc...552

Skrevet

Jeg har tidligere tatt ut egenmelding ved syke dyr.

Anonymous poster hash: 48361...1e0

Skrevet

Sykt dyr kvalifiserer ikke til noe som helst slags fri.  

Men en velvillig arbeidsgiver bør kunne bidra til å finne en god løsning, hjemmekontor, endret arbeidstid, avspasering, permisjon eller lignende.  

Egenmelding ved syke dyr er misbruk av velferdsordning.  

Anonymous poster hash: 8ca27...b97
Skrevet

Må nok ta fri uten lønn ja, men for all del, regner med at arbeidsgiver er forståelsesfull i det minste. Men ikke grunn for å bruke egenmelding. Bra du følger opp hunden da, stakkar.

Anonymous poster hash: 46d43...890

Skrevet

Men en velvillig arbeidsgiver bør kunne bidra til å finne en god løsning, hjemmekontor, endret arbeidstid, avspasering, permisjon eller lignende.

Du er klar over at det er ulovlig å ikke ta seg av dyr som lider/trenger pleie?

Skrevet

Man har ikke rett på sykt-barn-dag når ungen har blitt 12 år heller. Men det betyr ikke at man ikke skal ta seg av ungen om den er skikkelig syk. Da må man finne andre løsninger enn sykt-barn-dag.

Anonymous poster hash: 6fb56...c97

Skrevet

Jeg har tidligere tatt ut egenmelding ved syke dyr.

Anonymous poster hash: 48361...1e0

Ok? Har du løyet på deg sykdom selv da? Her må man nesten bruke avspasering, feriedager eller permisjon uten lønn

Anonymous poster hash: ff977...4d2

Skrevet

Men du sier jo at du skal jobbe i kveld istedet, og regner med det er klarert med sjefen? så da er det vel ok?

Anonymous poster hash: fa835...ad1

Skrevet

Det tror jeg nok de fleste er fullstendig klar over.  Jeg har valgt å IKKE ha hund nettopp på grunn av det store ansvaret.  Men jeg er "hundevakt" nokså ofte og koser meg med det.  Hvis man har dyr må man evne å finne alternative løsninger (hva hvis man må reise vekk pga jobb, hva hvis man blir innlagt på sykehus osv).  Å avtale endret arbeidstid med arbeidsgiver kan være en god løsning.  Å skulke jobben er misbruk av velferdsordning.      

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...