Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Nå er jeg 17uker på vei. Idag ble jeg sendt på sykehus for sjekk pga mye blødninger. Alt heldigvis bra. Har slitt med m blødninger, kvalme og oppkast, feber av og på. Har sagt på kontroll at jeg føler meg elendig og at jeg ikke fungerer 100% i jobben på stor småbarnsavdeling. Får ikke noe tilbud om sykemelding, bare at jeg må ta vare på meg selv. Jeg har ikke for vane å klage men det har vært mye i d siste Anonymous poster hash: 1789f...3de
Superdolly Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Hinting virker ikke og folk, selv leger, er ikke tankelesere. Så ønsker du deg sykmelding må du spørre legen. Si det rett ut.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Det er vel legen som skal vurdere at jeg trenger sykmeld når jeg får spm om hvordan jeg har det? Anonymous poster hash: 1789f...3de
aanonym Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Da har han vel vurdert det slik at du ikke trenger sm, da. Det er de færreste som går gjennom et svangerskap og fungerer "100%". Uke 17 var nå i tidligste laget, uansett.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Legene på sykehuset skriver nok ikke ut sykmelding. Spør fastlegen din så får du nok det Anonymous poster hash: cb885...de8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Når jeg ble innlagt som gravid og sykehuslegen ba meg om å bli sykemeldt så sa han at jeg måtte få sykemeldingen fra fastlegen. Det kan være lurt å spørre om man føler for en sykemelding, om du blir sykemeldt nå så kan det hende at du kan jobbe igjen om en mnd, man blir ikke alltid sykemeldt ut svangerskapet. Det er ikke alltid at legen skjønner hvor dårlig man føler seg før man spør om en sykemelding. Anonymous poster hash: 3a94a...ac1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Jeg ville sagt på neste kontroll at du ønsket å ta ut (gradert?) sykemelding da du ikke fungerer slik du burde i jobb. Så spør nok legen deg om relevante ting som avgjør legens valg ang sykemelding og grad av sykemelding.Jeg fikk sykemelding (100%) pga svimmelhet i uke 14, jeg jobber på skole. Etter uke 20, jobbet jeg ca 30%, men etter uke 30 var jeg 100% sykemeldt igjen. Jeg måtte selv ta opp sykemelding med legen, men han var helt enig med meg når jeg foreslo det og sa grunnen (at jeg ikke fungerte slik jeg burde). Anonymous poster hash: 48c1c...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå