Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Jeg er alene med en gutt på 3,5 år og ei jente på 6 måneder. Jeg ønsket meg barn helt fra jeg var i tenårene, og har følt at jeg var ufrivillig barnløs og planen var å søke hjelp. Men et samlivsbrudd førte til utsettelse. Så ble jeg spontant gravid med en ferieflørt. Jeg ønsket "desperat" å få en til, og mistet helt hode da jeg møtte far til jenten min. Ble gravid på første treff! Fant ut om pengeproblemene hans i ettertid, og ser ikke for meg en fremtid sammen med han. Men han er snill og god, og han overnattet en helg for åvære sammen med jenten sin..og det måtte jo bare gå som det gikk. Gravid igjen, ca 7 uker. Jeg har vært mye ensom i livet mitt. Har helseproblemer som gir utfordringer. Jobbet kun deltid før jeg gikk ut i mammapermisjon. Har ingen deltagende familie i livet mitt. Er det veldig dårlig idé å få et tredje barn? Jeg klarer ikke helt å se for meg å ta abort heller. Anonymous poster hash: 2d5c3...6c3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 JA! Det er en dum idé.... Anonymous poster hash: 4ef73...f91
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Så det du sier, er at gutten er et resultat av en spontan ferieflørt, jenta er et resultat av en hodeløs forelskelse og den nåværende graviditeten et resultat av et ligg med faren til jentungen? Du er ingen stor tilhenger av prevensjon, eller? Har du råd og kapasitet til å ha tre barn? Anonymous poster hash: b8b51...408
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Så du har ikke råd til flere og alle barna er uplanlagt? Nei, ikke særlig lurt og få tredje. Anonymous poster hash: 5a0d4...8f1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Det er jo ikke ne annet alternativ enn å få et tredje barn. Å ta abort vil jo bli å drepe barnet.. jeg vet ikke om det er et alternativ? Dette tror jeg du klarer Anonymous poster hash: 53fd1...5dc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Det er jo ikke ne annet alternativ enn å få et tredje barn. Å ta abort vil jo bli å drepe barnet.. jeg vet ikke om det er et alternativ? Dette tror jeg du klarer Anonymous poster hash: 53fd1...5dc Å få et barn til, ikke ta abort altså Ble litt merkelig den setningen. Anonymous poster hash: 53fd1...5dc
Ærlige Ærna Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Må bare si meg enig, ingen bra ide dette. Tre barn krever mye! Jeg har en solid mann ved min side, men det er likevel tøft og man føler ansvaret for alt som skal følges opp, samt klares økonomisk. En i familien min endte opp alene med tre, det er ingen dans på roser altså! Ønsker du å slite deg helt ut?? Bedre å gjøre en god jobb med de to du har!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Høres ut som en dårlig idè å få et tredje barn spør du meg, men dette er jo opp til deg. Anonymous poster hash: 03239...1b3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Håper inderlig dette er tull. Anonymous poster hash: 81a9a...740
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Høres ut som en dårlig idè å få et tredje barn spør du meg, men dette er jo opp til deg. Anonymous poster hash: 03239...1b3 Det er en dårlig ide å ta abort også. Er det bedre at ungene har ei mor som bare sitter og gråter pga. aborten? Det er ikke noe hun kan gjøre nå, utenom å gjøre det beste ut av det. Å ta abort er ikke bare bare, Det er helt sykt hvor lett dere ser på det! Anonymous poster hash: 53fd1...5dc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Jeg hadde beholdt. Ja, du har vært tankeløs med tanke på din og barna sin fremtid, men det er ikke barna sin skyld. Du virker som en som er genuint glad i barn, så dette tror jeg du klarer fint alene. Men vær så snill å bruk prevensjon eller hold beina dine lukket i fremtiden! For barna dine sin skyld! Anonymous poster hash: 7b422...698
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 De to yngste blir veldig tette da, har du noe hjelp i det hele tatt? Jeg har to jenter med 1,5 års mellomrom og det er utrolig slitsomt, yngste måtte også hentes ut med hastesnitt så jeg kom hjem fra sykehuset med et operasjonssår og hadde da en 1,5 åring hjemme som også trengte mammaen sin. Hvordan blir det etterhvert tror du, når alle tre skal på fritidsaktiviteter, bursdager, vennebesøk, ha hjelp med lekser osv, samtidig? Jeg hadde aldri begitt meg ut på det. Selv om jeg har fire barn selv og egentlig tenker at jeg ikke kunne klart å ta abort ville jeg ikke hatt 3 barn alene med vilje. Anonymous poster hash: a754e...957
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 Hva med å involvere jentas far i dette? Jobbe med dere og økonomien? Få ting på track? Anonymous poster hash: b57fe...8d6
sug lut Skrevet 26. mai 2015 #14 Skrevet 26. mai 2015 Selvsagt er det en dårlig ide. Unger skal følges opp og forsørges, ikke fylle hull i livet ditt.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #15 Skrevet 26. mai 2015 Jeg håper dette er tull! Helseproblemer, ingen støttende familie og ustabil jobbsituasjon. Ta abort! Forr deg selv og ikke minst de to andre du har satt til verden. Anonymous poster hash: 2c9a4...84b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #16 Skrevet 26. mai 2015 Jeg er enslig mor til 2 barn, far som stiller lite opp. Og familie som stiller lite opp. Nå har jeg akkurat sitti en time på kjøkkengulvet med en gråtende datter, som er så såret, lei seg og skuffet over far. Og dette sliter hun med hver dag. Har gått til psykolog, går nå til helsesøster. Det har vært drama og tull i alle år. Så har hun opplevd mobbing flere ganger, jeg troppet opp på skolen og kjempet for henne hver gang. Og det har gått bra, men gud så slitsomt da det står på. Så er minste utrolig sår og var, veldig stille og rolig. Og faller lett utenfor sosialt, så han har jeg og måtte kjempe mye for, fra han startet på skolen. Selv om de blir større, så blir det ikke lettere. Og man får ikke penger fra NAV evig heller. Jeg studerer 75% og jobber 50%. Jeg er totalt utslitt, og mye syk. Kan ikke vente til den dagen jeg er ferdig utdannet. Bare redd for at jeg ødelegger helsen min helt på vei dit. Men jeg må bare prøve, for at vi skal få det greit økonomisk. Som ufør ville jeg fått minste sats, og faktisk ikke klart å forsørge barna mine. Og jeg kan love deg at det er dyrt å ha tenåringer og. Så tenk deg veldig godt om, og tenk langt fram i tid, og ikke bare her og nå, eller det neste året. Barn skal du ta deg av resten av livet. Anonymous poster hash: 6d23b...db0
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #17 Skrevet 26. mai 2015 Det er ikke bare en dårlig ide, men det er rett ut sagt en idiotisk(!) ide og få det tredje barnet. Anonymous poster hash: 4e305...7e6
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #18 Skrevet 26. mai 2015 Jeg forstår at dette er vanskelig for deg, Hi, og jeg er omtrent den siste som bruker å si at det er bedre å ta abort, men i ditt tilfelle så synes jeg faktisk det. Du har en vanskelig situasjon helsemessig og du har bare jobbet deltid og har lite inntekt. Du har heller ikke noe støtte av familie, og du vil i praksis bli helt alene med alle barna. Alltid alene om alt ansvar. Hvordan tenker du livet ditt og barna dine bør bli i fremtiden? Med tre så små så vil du trolig ikke kunne ta mer utdanning om du trenger det. Hvor gode er sjansene dine til å få en bedre betalt fulltidsjobb når du er ferdig med permisjonene dine? Bor du slik at det er plass til et barn til? Hvordan tenker du at du alene skal komme deg rundt med alle barna når alle trolig trenger vogn? Har du bil? Hvordan skal du takle handling med tre vognbarn? Hva skal du/dere leve av? Jeg tror det beste for deg og for de to barna du har allerede at du ikke får flere barn nå. Hadde du hatt en trygg og god livssituasjon med en mann og/eller familie som støttet deg og økonomi til å tåle det... og helse til å tåle alt som følger med de neste årene... da hadde det selvfølgelig vært greit. Men slik du beskriver situasjonen din nå så er jeg redd du risikerer å leve som fattig i mange, mange, mange år. Hva vil det gjøre med helsa di? Hva vil det gjøre med selvfølelsen din? Hva vil det gjøre med dine muligheter for å få en godt nok betalt jobb? Hva vil det gjøre med barna dine når du ikke har råd til det de trenger, ikke kan være med på aktiviteter osv. osv.? Jeg anbefaler deg å bestille deg en legetime umiddelbart og be om en samtale rundt dette. Gjerne også bli henvist til psykolog. Det virker som om du tar avgjørelser som ikke er helt heldig for deg, du virker å ikke greie å planlegge for å unngå å komme i problemer, det virker som om du har ting du trenger å bearbeide for å få orden på livet ditt. Og før du har mer orden på deg selv så tror jeg ikke du har overskudd til å ta deg av enda et barn helt alene. Om du tar abort nå så kan du likevel få flere barn senere i livet. Du kan få mer orden på livet ditt, du kan bearbeide ting slik at du etter hvert kan finne en mann som er god for deg, som er trygg og god og som vil støtte deg. Går du inn i enda et svangerskap og enda et barn nå så risikerer du at det bare blir en drøm. Jeg er redd for at livet ditt blir forferdelig mye vanskeligere om du velger å få et barn til nå. Hva om siste er kolikkbarn? Hvordan skal du greie deg alene? Hva om barnet får en funksjonshemming eller mye allergier som krever masse ekstra? Hva om eldste blir sjalu og får problemer fordi du ikke vil ha armer nok eller overskudd nok til å gi eldste det han trenger? Og når skal du greie å ta vare på deg selv og din egen helse oppi dette? Du skriver at du har vært mye ensom i livet ditt. Mange barn vil ikke kompensere for den ensomheten. Tvert om så kan flere barn enn du har overskudd og ressurser til faktisk gjøre deg enda mer ensom på sikt. Jeg håper du ringer legen din i morgen og er ærlig med ham/henne om hvordan du har det, at du ikke har støtte av noen, og at du nå trenger å snakke med fagfolk for å finne ut hva du skal gjøre fremover. Jeg har ingen problemer med å forstå at dette er forferdelig sårt og vanskelig for deg, Hi, men få fagfolk å snakke med som kan hjelpe deg til å se helhetssituasjonen. For alt jeg vet kan det finnes ordninger som kan gjøre det mulig for deg å gjennomføre det, men så alene som du er nå så mener jeg det ikke er ansvarlig å gjøre det om det ikke tilrettelegges mye støtte rundt deg. Så vær så snill, bestill deg en legetime i morgen, be om en hastetime slik at ting kommer i gang så fort som mulig i prosessen å ta riktig beslutning. Anonymous poster hash: 7a35e...f77
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 I din situasjon syns jeg faktisk du burde ta abort!! Du har hverken økonomi eller nettverk til 3 barn alene. Man må være realist og ta noen kipe valg for familiens beste. Ta vare på de du har. Tenk med hodet, ikke bare følg hjertet!!
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. mai 2015 #20 Skrevet 27. mai 2015 I din situasjon syns jeg faktisk du burde ta abort!! Du har hverken økonomi eller nettverk til 3 barn alene. Man må være realist og ta noen kipe valg for familiens beste. Ta vare på de du har. Tenk med hodet, ikke bare følg hjertet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå