Gå til innhold

Min datter fikk i seg kusines sin astmamedisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ventoline. Vet ikke hvor mye. Er ca 2 timer siden nå. Ingen reaksjon til nå. Hadde du ringt lege?

Anonymous poster hash: d0c4a...129

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 1780d...6b8

Skrevet

5 år

Skrevet

Hvor gammel er hun da ?

Både hun og kusinen er 5 år

Skrevet

Jeg ville nok kastet meg på telefonen til legevakten eller Giftinformasjonssentralen (eller hva det nå heter) umiddelbart. Ikke ve tet to timer for så å spørre på DiB...

Skrevet

Jeg ville nok kastet meg på telefonen til legevakten eller Giftinformasjonssentralen (eller hva det nå heter) umiddelbart. Ikke ve tet to timer for så å spørre på DiB...

Fant det ut nå. Vil ikke være overhysterisk

Skrevet

Er hun ellers frisk er det ikke noe problem. 2 timer etter inntak ville uansett bivirkninger vist seg. Men, er du bekymret ringer du lege!

Anonymous poster hash: 05890...635

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at det gjorde ingenting om vi prøvde å gi småen dette en stund for å se om han ble bedre.

Han hadde ikke astma men han var veldig tett i brystet å det gikk ut over søvnen.

Legen mente at det kunne likevel hjelpe med atsmamedisin så hun anbefalte hos å prøve det en stund.

Han var bare 1.5 år,så da tviler jeg på at det er farlig at en 5 åring har fått i seg litt.

Anonymous poster hash: 476d4...e5c
Skrevet

Jeg ville nok ha kontaktet legevakten. Det er en av medisinene som har en del bivirkninger. Det spørs selvsagt hvor mye hun fikk i seg. Jeg er usikker på om det er denne eller bricanyl som man faktisk får en rusfølelse av.

Anonymous poster hash: c3296...b5c
Skrevet

Nei, ville ikke ringt lege. Også barn uten astma kan få ventolin. Og når allmenntilstanden er god/normal, så har det nok gått greit.

Skrevet

Sånn generelt til senere :

å ringe 113 og kommandere full utrykning med blålys og sirener kan virke overhysterisk om det viser seg at grunnen er et skrubbsår.

Å ringe legevakt eller giftinformasjonen for å spørre om noe er farlig vil ALDRI virke overhysterisk. Det verste som kan skje da er at de svarer at det er helt ufarlig. 😊

Anonymous poster hash: ad5c0...27d

Skrevet

Ventolin doseres som andre medisiner etter alder og/eller vekt. Ettersom jentene er på samme alder ville det vært lik dosering, derfor er det ikke snakk om noe overdose.

Å få i seg en dose Ventolin er ikke farlig, med mindre man er allergisk mot et av virkestoffene.

Vår yngste har både pulverdosering og flytende Ventolin gjennom forstøver, og da eldste hadde stygg hoste ba legen oss om å prøve ut om dette hadde noe virkning på henne når hun hadde hoste/tung pust.

Hadde det vært snakk om annen medisin som Ritalin ville jeg kontaktet Giftsentralen, men ikke ved inntak av en dose Ventolin.

Anonymous poster hash: 5bfc4...d8b

Skrevet

Ville dere ikke ringt legevakt/giftinformasjon når dere ikke vet hvor mye barnet deres har fått i seg av et legemiddel det ikke bruker til vanlig? Eller bruker for den saks skyld. Det synes jeg er veldig rart.

Anonymous poster hash: 1780d...6b8

Skrevet

Fant det ut nå. Vil ikke være overhysteriskAnonymous poster hash: d0c4a...129

Der er vi nok forskjellige, forstår jeg. Jeg ville aldri ha tenkt på at legevakten eller Giftsentralen ville tenkt at jeg var hysterisk dersom jeg ringte for å spørre dem om det var farlig for barnet mitt å ha fått seg en ukjent mengde av en medisin...

Skrevet

Fant det ut nå. Vil ikke være overhysterisk

Giftinformasjonssentralen? Det er jo ikke giftig da

Anonymous poster hash: b3257...cd9

Skrevet

Helt ufarlig!

Anonymous poster hash: 43ce6...dd7

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke stresset med. Ventoline er en ganske ufarlig medisin. Man blir ikke ruset av hverken Ventoline eller Bricanyl. Da tror jeg du lenger opp her tenker på en annen medisin.

Skrevet

Ufarlig medisin.

Anonymous poster hash: f638a...5ff

Skrevet

Det skal mye ventoline til for og få forgiftning, legen til jenta mi sa og da var hun 2 år at hun kunne få 2 doser ventoline 2 ganger i timen når hun var tett, han sa at overdosering kunne gi lett hyperaktivitet og litt hjertebank,så jeg hadde ikke stresset om det ellers var ett friskt barn. Og fikk hun det i seg med eller uten maske? Barn i den alderen som ikke bruker det tilvalg puster sjeldent rett når de skal ha slikt uten maske og får minimalt i seg.

Skrevet

Husker jeg fikk prøve astmamedisinen til venninna mi når jeg var lita, hun hadde en sånn greie man sprayer med inn i munnen. Jeg overlevde, merket ingenting.

Sønnen vår på 1år var ganske tett en stund så legen sa at om det ikke ble bedre snart så kunne han få astmamedisinen, da man ikke kan astmautrede så små barn. Men han ble bra ganske kort tid etter. Ei i barselgruppa har opplevd det samme og sønnen hennes fikk astmamedisin. Uten effekt forsåvidt.

Anonymous poster hash: aad37...816

Skrevet

Nei, jeg ville ikke ha ringt. Sønnen min på 3 år har fått astma medisin 2 ganger ved stygg hoste. Han har ikke astma

Skrevet

Tviler på at en femåring klarer å inhalere V på egen hånd. Eller var det med kolbe?

Anonymous poster hash: b14d3...e22

Skrevet

Dette er et helt ufarlig legemiddel. . Har en unge selv med diffuse astma. . Så vi prøver oss fram som da vil si at det ikkje er farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...