Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Til høsten skal det utlyses en stilling hvor jeg jobber. Vi er mange vikarer her, men bare 1 som har fagbrevet i det som søkes etter. Jeg er ufaglært, men har høyest ansiennitet (4-5 år ca), de andre er også ufaglærte. Han som er fagarbeider har litt mindre ansiennitet enn meg, hvertfall 1-2 år mindre. Er det noe sjangs for at jeg får stillingen? Anonymous poster hash: 5ba6b...b78
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Om det søkes etter en med fagbrev (som at det står i stillingsutlysningen) så må de også ansette den som er kvalifisert ihht. utlysningsteksten. Om de ikke gjør det så kan vedkommende klage. Om det ikke står spesifisert i utlysningen at de ønsker en med fagbrev så er det fritt frem, men det er ingen automstikk i at den med lengst ansiennitet får stillingen. Anonymous poster hash: 2a201...d7b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Om det søkes etter en med fagbrev (som at det står i stillingsutlysningen) så må de også ansette den som er kvalifisert ihht. utlysningsteksten. Om de ikke gjør det så kan vedkommende klage. Om det ikke står spesifisert i utlysningen at de ønsker en med fagbrev så er det fritt frem, men det er ingen automstikk i at den med lengst ansiennitet får stillingen. Anonymous poster hash: 2a201...d7b Det er akkurat det, de søker etter "medarbeider/fagarbeider"... Men utdanning skal vell lønne seg? Anonymous poster hash: 5ba6b...b78
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Ingen som har noen input? Anonymous poster hash: 5ba6b...b78
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Når det søkes etter folk med fagbrev, stiller ufaglærte bakerst i køen uavhengig av ansiennitet. Anonymous poster hash: 1794e...310
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Om det søkes etter en med fagbrev (som at det står i stillingsutlysningen) så må de også ansette den som er kvalifisert ihht. utlysningsteksten. Om de ikke gjør det så kan vedkommende klage. Om det ikke står spesifisert i utlysningen at de ønsker en med fagbrev så er det fritt frem, men det er ingen automstikk i at den med lengst ansiennitet får stillingen. Anonymous poster hash: 2a201...d7b Det er akkurat det, de søker etter "medarbeider/fagarbeider"... Men utdanning skal vell lønne seg? Anonymous poster hash: 5ba6b...b78 Du skriver jo at du ikke har utdanningen. Om de søker etter fagarbeider vil den med fagbrev gå forran. De fleste steder jeg har jobber har du allerede snakket med vedkommende før de søker slik at ordlyden passer den personen de vil ha i stillingen. Det samme gjorde de for meg da de ville ha meg og opprettet en helt ny stilling til meg. De måtte like vel utlyse jobben selv om den allerede var min. Det er jo bare å søke og se hva som skjer. Anonymous poster hash: 70994...fe0
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Alle vikarene har blitt oppfordret til å søke, og jeg har hørt snakk om at den som har vært lengst får stillingen(vikariat), og at de kanskje da ikke skal lyse ut stillingen. Derfor blir jeg så usikker og får ikke noe sikkert svar før de har snakket med de på toppen om de får lov å ansette uten utlysningen. Hva vil det ha å si for den med fagbrev. Kan den klage også får jeg ikke stillingen alikevell. Skjønner jo forsåvidt at det er surt at utdanning ikke har noe å si. Men den som egentlig har stillingen er ufaglært, derfor håper jeg at de kan da putte en ufaglært med høyest ansiennitet i det vikariatet da:-) Anonymous poster hash: 5ba6b...b78
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Glemte et par spørsmålstegn ser jeg! Anonymous poster hash: 5ba6b...b78
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Ufaglærte vil de ha bort fra faste stillinger, så spesiellt om de ansetter en ny ufaglært. Anonymous poster hash: 13e3d...099
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Det er ikke fast stilling... Anonymous poster hash: 5ba6b...b78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå