Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Fra en elendig kokk. Karbonadedeig, Havrepasta. Hakkete tomater med hvitløk, litt salt, pepper, oregano og litt matfløte over. Himmelsk! Glass saus smaker virkelig dritt. Har du noen enkle retter og lage i hverdagen? Del gjerne :-) jeg bruker helt ærlig mye Toro... Anonymous poster hash: 66eca...d2d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Enig med deg at glass smaker dritt! Det er ikke så mye som skal til før man greier å lage deilig mat! Noen tips jeg har lært meg på veien: Hvis du smaker på maten og kjenner at her mangler det noe smak og tror det hjelper å salte, da er det gjerne syre som mangler. Da kan du klemme over litt sitron eller bruke litt eddik (Forsiktig, ofte er en teskje nok). I sausen som du nevner over er det godt å ha litt balsamikoeddik og litt sukker i! Jeg har alltid balsamikoeddik, vineddik, sukker, sitron, selleri (en naturlig smaksforsterker!), hvitløk og bladpersille tilgjengelig. (Sistnevnte er vrient på vinterstid). Det finnes mange lettvinte middager. Jeg kjøper ofte østerssaus på innvandrer/asiatiske butikker og har det som en enkel woksaus. Da kan man wokke alt av grønnsaker, ha kylling/reker/svinekjøtt/laks whatever og nudler til og vips middag. Har man ingefær og koriander er det jo ekstra pluss. Ellers er det superlett å lage egen pytt i panne. Man tager de grønnsaker man haver, koker poteter og har noe kjøtt som alt stekes sammen. Ett egg og vips. Har man bare rester er det jo superenkelt. Anonymous poster hash: 35bfc...93c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Jeg lagde det samme i dag, men hadde litt flere ting i. Karbonadedeig, hvitløk, vanlig løk, litt tomatpuré, hakkede tomater, revet gulrot (for sødme), en grønnsaksbuljong og pizzakrydder (oregano, basilikum og merian). Pluss salt og pepper da. En annen ting som er lett og lage er chili con carne. Anonymous poster hash: bf8ba...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå