Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Tok en dusj nå, 17 uker på vei. Dusjen varte kanskje 15 min elns. Mot slutten, følte jeg at jeg nesten ikke fikk puste! Åndenød altså. Åpnet kabinettet og slapp frisk luft inn, i tilfelle det var dårlig luft der. Trodde det skulle hjelpe, men nei. Føltes som om jeg skulle besvime i dusjen... Ble svimmel og følte jeg ikke fikk luft, skjønte jeg måtte forte meg ut så jeg ikke falt om der inne. Så ble jeg mer uvel, og kastet opp hele frokosten i do. Ble skjelven etterpå, men føler meg litt bedre nå. Sitter i sofaen og hviler. Men hva skjedde tror dere? Farlig? Anonymous poster hash: 96c61...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Blodtrykksfall? Ikke farlig sånn sett, men ta det opp på neste kontroll. Anonymous poster hash: ef110...266
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Ring legen og hør du. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite Anonymous poster hash: af8bf...b05
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Blodtrykksfall? Ikke farlig sånn sett, men ta det opp på neste kontroll. Anonymous poster hash: ef110...266 Kanskje, men har hatt det før og har da følt meg svimmel, men ikke fått åndenød? H,m Anonymous poster hash: 96c61...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Ring legen og hør du. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite Anonymous poster hash: af8bf...b05 Jeg skal til legen om ikke så lenge, tror du det kan vente? Tenkte på kullosforgfitning og alt sånne fæle greier, men skal vel mer til enn en dusj? Har dessuten dusjet mange ganger før. Anonymous poster hash: 96c61...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Jeg sliter med lavt blodtrykk. Når det faller mer så får jeg sånne "anfall". En varm dusj er desverre fienden... Anonymous poster hash: ad8f9...a6e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Jeg sliter med lavt blodtrykk. Når det faller mer så får jeg sånne "anfall". En varm dusj er desverre fienden...Anonymous poster hash: ad8f9...a6e Ok, men på kontroll for to uker siden var det heller over middels men ser det an... Kanskje det var det varme vannet? Anonymous poster hash: 96c61...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Er nok mest sannsynlig blodtrykksfall ja. Det samme hendte med meg da jeg var gravid, og jeg måtte rope på mannen for å få hjelp. Han geleidet mrg ut av dusjen, MED shampo i håret, og tullet med inn i et håndkle og la meg i senga. Var kvalm etterpå, med det gikk over, og jeg fikk til slutt dusjet ut shampoen også. Anonymous poster hash: 0fb45...3eb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Er nok mest sannsynlig blodtrykksfall ja. Det samme hendte med meg da jeg var gravid, og jeg måtte rope på mannen for å få hjelp. Han geleidet mrg ut av dusjen, MED shampo i håret, og tullet med inn i et håndkle og la meg i senga. Var kvalm etterpå, med det gikk over, og jeg fikk til slutt dusjet ut shampoen også. Anonymous poster hash: 0fb45...3eb Finnes det medisin mot sånt? Anonymous poster hash: 96c61...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Har hatt sånn følelse 2-3 ganger i graviditeten jeg og. Føler meg helt mo i knærne etter en dusj og følelsen av å ikke få puste ordentlig. Har gitt seg etter å ha lagt meg nedpå og da har jeg sovnet tvert. Har hatt normalt blodtrykk gjennom hele svangerskapet, men fryktelig trøtt og sliten. Jeg tror den varme dampen og varme vannet har hatt en effekt på meg hvis jeg var ekstra sliten under dusjing. Anonymous poster hash: 62236...f6a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Jeg har sånn hele tiden som gravid. Jeg mister syn, hørsel, og jeg kaster opp. Besvimer også. Det er blodtrykksfall. Selv om blodtrykket blir målt som normalt på sv.kontrollene, så er jo blodtrykksfall noe som ikke er tilstede hele tiden... Da har man i så fall bare lavt blodtrykk.Prøv å legge hodet mellom knærne, eller legg beina høyt når det skjer. Anonymous poster hash: 5d1c6...55d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Det er en grunn til at de sier man skal være forsiktig med varme bad også når man er gravid, og at de fleste gravide overhodet ikke takler badstuer. Det er det varme vannet og høye luftfuktigheten som satte deg ut av spill, det er helt normalt. Anonymous poster hash: a5061...385
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 Finnes ikke medisin mot lavt blodtrykk nei, det er kun farlig om man besvimer og skader seg i fallet. Jeg har hatt slike blodtrykksfall i dusjen mange ganer, er veldig ekkelt! Men man må bare gå ut av dusjen og legge seg ned. Det varme vannet utvider blodårene. Som gravid hadde jeg noen uker med lavt blodtrykk fra ca uke 20, men hadde ingen slike blodtrykksfall, jeg var dårlig hele døgnet så lå stortsett på sofaen. Men det gikk over. Anonymous poster hash: 66bcd...753
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #14 Skrevet 26. mai 2015 Drikk mye vann! Gjerne Farris som inneholder litt salt, salt kan få opp blodtrykket men ikke pøs på med salt. Koffein kan og få opp blodtrykket men det må du og vre forsiktig med som gravid. Anonymous poster hash: 66bcd...753
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #15 Skrevet 26. mai 2015 Tusen takk for alle svar, føler meg litt roligere nå som det virker helt normalt Anonymous poster hash: 96c61...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #16 Skrevet 26. mai 2015 Ring legen og hør du. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite Anonymous poster hash: af8bf...b05 Jeg skal til legen om ikke så lenge, tror du det kan vente? Tenkte på kullosforgfitning og alt sånne fæle greier, men skal vel mer til enn en dusj? Har dessuten dusjet mange ganger før. Anonymous poster hash: 96c61...2ca Kullosforgiftning av en dusj, den var ny. Anonymous poster hash: 6efc6...1a0
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #17 Skrevet 26. mai 2015 Jeg dusja i lunket vann fra uke 20 til fødsel 😂. Drt var altså ikke mulig å ha på varmt vann... Men det er jo normalt. Jeg hadde normalt blodtrykk også. Anonymous poster hash: 840c6...70e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #18 Skrevet 26. mai 2015 Jeg dusja i lunket vann fra uke 20 til fødsel . Drt var altså ikke mulig å ha på varmt vann... Men det er jo normalt. Jeg hadde normalt blodtrykk også.Anonymous poster hash: 840c6...70e Skulle bare ønske noen fortalte meg det tidligere ! Dette er andremann, opplevde ikke dette med førstemann. Men dette svangerskapet er helt annerledes på de fleste måter og, da.. Anonymous poster hash: 96c61...2ca
Major HotLips Houlihan Skrevet 26. mai 2015 #19 Skrevet 26. mai 2015 Dusj i lunka vann og ha en krakk i dusjen så du kan sette deg ned om du blir svimmel det hjalp meg mot blodtrykksfall. Det og å passe på å spise jevnlig. Om jeg gikk lenge sulten, spesielt på morgenen, så dalte blodtrykket. En gang besvimte jeg foran min da åtte år gamle datter, hun visste stakkars ikke hva hun skulle ta seg til
Roheryn Skrevet 26. mai 2015 #20 Skrevet 26. mai 2015 Blodtrykksfall. I mitt første svangerskap dusja jeg sittende hele første halvdel, denne gangen går det stort sett greit hvis jeg er kjapp og det ikke blir for varmt. Som andre har sagt: det er ikke farlig og det vil ikke nødvendigvis synes på blodtrykksmåling hos legen ettersom blodtrykket bare faller en kort stund og deretter normaliserer seg igjen. Men det kan være en idé å måle blodprosent, jeg fikk det hyppigere en periode denne gangen og hadde da litt lav blodprosent. Ble bedre igjen etter et par uker på jerntilskudd ☺
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #21 Skrevet 26. mai 2015 Hatt det sånn begge sv.skap. Svimte av i kassa på butikken når jeg handlet alene med eldste. Kjente det ble varmt, jeg ble svimmel og det svartna helt. Første gang ble jeg svimmel og kvalm i dusjen. Man tåler varme dårlig som gravid! Anonymous poster hash: 7fe00...df5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #22 Skrevet 26. mai 2015 Takk for råd blodprosenten er på 13, tror det er "innafor"? kan ikke si jeg håper på en varm sommer.. Anonymous poster hash: 96c61...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå