Gå til innhold

Opplevelser med baby/barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder meg så til å gjøre ting med babyen, jeg:) Teater, dyrepark, lekeparker, gårdsbesøk, badeland osv. Når mener dere at babyen/barnet har glede av slike opplevelser, og da hvilke til hvilken tid? :) (Det blir sikkert naturlig når man kommer dit selv, men bare nysgjerrig på å høre andres erfaringer nå).

Anonymous poster hash: 2bdcf...3f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En baby kan fint ha glede av barnebassenget (oppvarmet) fra de er ganske små. Deilig å flyte rundt. men jeg ville ikke tatt med en baby på teaterstykke for eksempel. :P

Gårdsbesøk er nok gøy fra de oppfatter ting, og vil ta på dyrene.. 9mnd+++ kanskje? lekepark kommer vel og litt an på. Hadde aldri tatt med eldste i en lekepark når han var 8mnd, men minstemann var med på slepet, og han storkoste seg. Det er jo ikke sånn at han husket noe av det senere, men han hadde det gøy der og da. Tror det kommer veldig an på barnet og hva man gjør ut av det. Er jo bare å prøve. :) Med førstemann ventet vi lenge med alt mulig, for tenkte ikke at han ville ha noen glede av det, mens andremann ble tidlig med på ting som vi gjorde for storebror, og han hadde jo en egen glede av det, på hans egen måte etter hvor gammel han var.

Anonymous poster hash: 45b00...d0b
Skrevet

Det er de nære tingene som er viktig først. Fuglen i treet (en fuglemater utenfor vinduet), humlen som suser. En hund, en katt, andre dyr om det er noen i nabolaget osv.

Selve omgivelsene skal jo også oppdages - varmt, kaldt, gress, pinne, stein, snø, regn, hardt mykt osv osv osv. En liten bekk fasinerer i timesvis. Stjerner, månen.

Det sies at barn ikke husker stort fra ting som skjer før de er to år, men følelsen av det de har opplevd sitter jo selv om det ikke er konkrete minner. Å bruke penger på dyrehager osv hadde jeg droppet. Begynn med de nære tingene!

Anonymous poster hash: 0ebca...4ad
Skrevet

Hadde store planer jeg og men har ikke blitt så mye. Han liker å utforske utendørs her hjemme. Dyr er han livredd, vi har prøvd gårsbesøk. Han er 1,5 år. Lekeland er han for liten for, iallfall det som er her, det er for større barn. Han elsker sandkasser og å se på trafikken, bading er gøy og :)

Anonymous poster hash: 71bef...9da

Skrevet

På babynivå er vel babysang, babysvømming, barseltreff og slikt fine aktiviteter. Lek, syng, prate masse.

Min hadde ikke store gleden av gårdsbesøk før nærmere 1-1,5 år, men lekeplassen er populær, huske, sklie og sandkasse. Huske var forresten populært ganske tidlig, fra 9-10 måneder. Lekeland var heller ikke populært før han var nærmere 2 år. Trenger ikke badeland heller, men å plaske i basseng på sommeren eller i badekaret hjemme er populært.

Anonymous poster hash: da137...a6f
Skrevet

Min på 13 mnd liker lekeplasser og se på ting og folk. Sosial og nysgjerrig. Dyrepark og lekeland er hun enda for liten til syns jeg da. Tusenfryd i neste mnd blir spennende da.

Anonymous poster hash: 2bb44...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...