Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Hvor mange timer plerier dere å måtte jobbe i forbindelse med loppemarkedene? Jeg synes det blir grasat mye. 37 timer ser jeg vi er satt opp med totalt sett med et barn i korpset, 29 timer i løpet av en uke. Det er ikke enkelt å få til i tillegg til full jobb og barn som skal følges opp som vanlig! Anonymous poster hash: 7fc10...feb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 29 timer på hver? Det Hørtes ganske mye ut! Hvordan skal man rekke det? Uka har jo ikke nok timer! Anonymous poster hash: cc31c...e5d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 29 timer på hver? Det Hørtes ganske mye ut! Hvordan skal man rekke det? Uka har jo ikke nok timer! Anonymous poster hash: cc31c...e5d Ikke 29 timer på hver foreldre heldig vis, 29 timer for hvert barn du har i korpset. Jeg og mannen kan dele det mellom oss, men det er likevell mye. Jeg tror også de som har flere barn i korpset kan be om å få litt redusert tid. Anonymous poster hash: 7fc10...feb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Mente hvert barn. Syns det fortsatt var mye da! Hvem har tid til det?! Glad mine er for små til korps enn så lenge. Anonymous poster hash: cc31c...e5d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Min erfaring er at korps har MYE mer dugnad enn andre aktiviteter. Det er nok litt av årsaken til at det er så få som faktisk er med i korpset. Anonymous poster hash: e22bf...111
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Oi, det hørtes veldig mye ut! Vi pleier å ha et par timer hver i dagene før for å sette fram og ta imot lopper (ca 2t hver EN dag). På selve dagen møter vi klokken 10 og holder på til 15. En veldedig organisasjon kommer å pakker ned alt som ikke er solgt, så det slipper vi. Så er det å vaske over lokalet. Men som sagt, å ordne til i forkant og vaskingen deler vi på, alle trengs ikke hele tiden. Anonymous poster hash: 9d0e6...7b7
Førstemann Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Vi har 4 kvelder med loppesortering i løpet av våren. Holder på fra 1,5 til 3 timer pr gang, avhengig av hvor mye som kommer inn. Den uka selve loppemarkedet er, har vi 1 kveld a 3 timer, + selve loppemarkedet da jobber vi fredag kveld og fra 9-16 lørdag og søndag. Vi er mange, men alle trengs hele tiden. Jeg syns det er helt ok, men så liker jeg det sosiale ved det. Kjenner etterhvert de andre damene på laget ganske godt, vi har mye moro mens vi holder på. Selve loppemarkedet kunne jeg klart meg uten, jeg hater å stå å selge, men i år skal jeg be om å få være på kjøkkenet så kanskje jeg får en annen opplevelse. Mannen har forøvrig tilsvarende forpliktelse som meg. Det er hverken mer eller mindre om man har flere barn i korpset.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Loppemarkedet er her er stort og holder åpent både lørdag og søndag. I tillegg til alle selgerene trengs det minst 9 stykker bare i cafeteriaen hele tiden (bare for å si litt om størrelsen). De får inn masse penger også, men du verden hvor mye jobb det er selv om jeg tror det er ganske godt organisert her også. Anonymous poster hash: 7fc10...feb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Vi jobber en tre timer en kveld i forveien, så er det fredag kveld ca. 5 timer, lørdag 6 timer og søndag 4 timer - totalt 18 timer. Loppemarked er så innbringende og skaffer masse penger i kassa. Min erfaring er at korps har mindre jobb for foreldrene enn idretten har. Med barn i korps slipper vi å kaste bort annenhver helg hele høsten, vinteren og våren på kjøring, kamper, hallvakt osv. Anonymous poster hash: 84876...821
sug lut Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Har ikke regnet på det, men et par kvelder med henting eller mottak, det er fort 6-8 timer, pluss to kvelder sortering, 6 timer til, pluss vkt på selve loppemarkedet to dager og rydding før/etter - det er kjapt over tredve timer. Helt greit.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Min erfaring er at korps har MYE mer dugnad enn andre aktiviteter. Det er nok litt av årsaken til at det er så få som faktisk er med i korpset. Anonymous poster hash: e22bf...111 Hadde flere vært med i korpset hadde det jo blitt færre timer på hver familie... Anonymous poster hash: 0dbf1...524
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Min erfaring er at korps har MYE mer dugnad enn andre aktiviteter. Det er nok litt av årsaken til at det er så få som faktisk er med i korpset. Anonymous poster hash: e22bf...111 Hadde flere vært med i korpset hadde det jo blitt færre timer på hver familie... Anonymous poster hash: 0dbf1...524 Hadde flere vært med hadde de trengt større inntekter, ergo like mye arbeid på foreldrene. Anonymous poster hash: 7fc10...feb
Førstemann Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 Min erfaring er at korps har MYE mer dugnad enn andre aktiviteter. Det er nok litt av årsaken til at det er så få som faktisk er med i korpset. Anonymous poster hash: e22bf...111 Hadde flere vært med i korpset hadde det jo blitt færre timer på hver familie... Anonymous poster hash: 0dbf1...524 Hadde flere vært med hadde de trengt større inntekter, ergo like mye arbeid på foreldrene. Anonymous poster hash: 7fc10...feb Det siste her er jo selvsagt helt riktig. Jeg opplever egentlig ingen forskjell i arbeidsmengden selv om antall medlemmer øker. Det er flere som sluntrer unna også jo flere man er. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå